Hvilken film tænker jeg på (ca. 1
Fra : Optimus Prime

Dato : 09-09-08 07:50

Som sædvanlig er der ikke så meget at gå efter; men ellers ville det jo
også være for nemt

Det er en film, som jeg ikke rigtig husker handlingen af; men var vist
nok noget med nogle karate kæmpere og nogle onde folk... Har en ide om
at "karate" indgik i den danske titel, men det er jeg ikke sikker på...

Det eneste jeg faktisk husker var den gimmic at vores main villan havde
et bassin med piratfisk til at klare sine konkurrenter med - og så noget
med en scene hvor en person får presset ansigtet ned til dem

Den har været oppe i de danske biografer omkring (+/- et par
måneder)samtidig med Vild med Susan (Desperately Seeking Susan) og jeg
så den i en mindre biograf i provinsen, så det må være en kendt titel...

Nogen bud?

Fra : Holst

Dato : 09-09-08 07:58

Optimus Prime wrote:

> [...]
> måneder)samtidig med Vild med Susan (Desperately Seeking Susan) og jeg
> så den i en mindre biograf i provinsen, så det må være en kendt titel...

Tjah, The Karate Kid og The Karate Kid, Part II er fra henholdsvis 1984
og 1986. Jeg er ret sikker på, at det ikke drejer sig om 1'eren, skønt
det jo er 20 år siden jeg så den. Til gengæld har jeg ikke set 2'eren,
så måske den.

Det var i hvert fald film af en vis popularitet dengang.

http://www.imdb.com/title/tt0087538/
http://www.imdb.com/title/tt0091326/

Jeg ser, at der også er en 3'er og en 4'er, men det er fra henholdsvis
1989 og 1994, hvilket jo er tidsmæssigt for sent for dig.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-09-08 14:35

Holst wrote:
> [...]
> og 1986. Jeg er ret sikker på, at det ikke drejer sig om 1'eren, skønt
> det jo er 20 år siden jeg så den. Til gengæld har jeg ikke set 2'eren,
[...]

2'eren foregår i Japan.

(Eller, som Miyagi-Sama ville insistere: den foregår på *Okinawa*.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Optimus Prime

Dato : 10-09-08 12:44

Holst skrev:
> [...]
> og 1986. Jeg er ret sikker på, at det ikke drejer sig om 1'eren, skønt
> det jo er 20 år siden jeg så den. Til gengæld har jeg ikke set 2'eren,

Dem kender jeg - er ikke nogen af dem

Fra : EnjoyNews

Dato : 09-09-08 11:56

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måneder)samtidig med Vild med Susan (Desperately Seeking Susan) og jeg så
> den i en mindre biograf i provinsen, så det må være en kendt titel...

Jge kunne godt tro det var The Last Dragon.. der har skurken i hvert fald et
bassin med diverse (kan ikke lige huske om det er priratfisk) men ja, én får
lige dyppet hovedet ;)

http://www.imdb.com/title/tt0089461/

Heidi

Fra : Optimus Prime

Dato : 10-09-08 12:48

EnjoyNews skrev:
> Jge kunne godt tro det var The Last Dragon.. der har skurken i hvert fald et
> bassin med diverse (kan ikke lige huske om det er priratfisk) men ja, én får
> lige dyppet hovedet ;)

Det lyder som den - kan som sagt ikke rigtig huske noget fra handlingen,
så synopsis hjælper mig ikke meget...

Nogen der kender den danske titel på den - og evt. ved om den var oppe i
de danske biografer?

er sikker på titlen evt. kunne få 10'øren til at falde

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-09-08 14:05

Optimus Prime <optimus@prime.dk> declared in:
48c7b3dc$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> [...]
> oppe i de danske biografer?
>
> er sikker på titlen evt. kunne få 10'øren til at falde

Jeg mener at den også hed Last Dragon på dansk.

Baseret på din beskrivelse, var det bestemt også dén film der
sprang ind på lystavlen hos mig. Jeg finder det dog en smule
underligt at du slet intet kan huske fra filmen :p

"Bruce Leroy" siger dig intet?
"The glow" ?

http://www.youtube.com/watch?v=FM4RC8r6Bpk&fmt=18

Ellers synes jeg også at erindre noget med et udendørs
bassin med piratfisk i en af "American Ninja" filmene,
men det er jeg ikke sikker på er korrekt. Og jeg kan
slet ikke huske nogen få hovedet dukket i bassinet...

Det skete imidlertid i Last Dragon, som nævnt.
Scenen er lige ved 8 minutters mærket i følgende klip:

http://www.youtube.com/watch?v=ePsDuW4CRv4&fmt=18

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-09-08 14:42

Thomas Hejl Pilgaard skrev:

> Jeg mener at den også hed Last Dragon på dansk.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FM4RC8r6Bpk&fmt=18

Jeg har gået og forsøgt at finde navnet på den film i et stykke tid,
fordi jeg husker den som meget sjov. Men den ser nu noget uddateret ud,
når man ser ovenlinkede trailer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-09-08 14:57

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg har gået og forsøgt at finde navnet på den film i et stykke tid,
> fordi jeg husker den som meget sjov. Men den ser nu noget uddateret ud,
> når man ser ovenlinkede trailer.

Det var en ninja/karatefilm fra midten af 80'erne.... havde du forventet
en udødelig klassiker?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-09-08 15:08

Robert Eriksen skrev:

> Det var en ninja/karatefilm fra midten af 80'erne.... havde du forventet
> en udødelig klassiker?

Næh, men nogle film overlever tidens tand bedre end andre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : Optimus Prime

Dato : 15-09-08 10:52

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> Jeg mener at den også hed Last Dragon på dansk.

Okay, ingen 10-øre der faldt der desværre

> Baseret på din beskrivelse, var det bestemt også dén film der
> sprang ind på lystavlen hos mig. Jeg finder det dog en smule
> underligt at du slet intet kan huske fra filmen :p

Var min første eller andet date nogensinde, havde mere travlt med at
samle mod til at holde hende i hånden end at se film

> Ellers synes jeg også at erindre noget med et udendørs
> bassin med piratfisk i en af "American Ninja" filmene,
> men det er jeg ikke sikker på er korrekt. Og jeg kan
> slet ikke huske nogen få hovedet dukket i bassinet...

Husker scenen fordi jeg ikke forstod hvorfor vandet boblede sådan 8det
med piratfiskene var forbigået min opmærksomhed åbenbart).
Og har efterfølgende fået det forklaret af andre...

> Det skete imidlertid i Last Dragon, som nævnt.
> Scenen er lige ved 8 minutters mærket i følgende klip:
> http://www.youtube.com/watch?v=ePsDuW4CRv4&fmt=18

Jeg har anskaffet filmen nu og får den set i løbet af ugen håber jeg -
bliver spændede at se om det kommer tilbage til mig eller de
hjerneceller blev drukket væk i resten af teenage-årene

Fra : Optimus Prime

Dato : 25-09-08 10:49

Optimus Prime skrev:
> Jeg har anskaffet filmen nu og får den set i løbet af ugen håber jeg -
> bliver spændede at se om det kommer tilbage til mig eller de
> hjerneceller blev drukket væk i resten af teenage-årene

Er temmelig sikker på det er den, selve filmen sagde mig ikke rigtig
noget; men de 2 scener med akvariet er vist dem - kunne godt forstå at
jeg dengang ikke lurede hvad det var der foregik, for det kan jeg stadig
ikke haha...

Men mysteriet er vist løst nu, takker for hjælpen

Fra : Tue Sørensen

Dato : 13-09-08 16:55

On 10 Sep., 13:47, Optimus Prime <opti...@prime.dk> wrote:

> [...]
> så synopsis hjælper mig ikke meget...
>
> Nogen der kender den danske titel på den - og evt. ved om den var oppe i

Som Thomas også siger, så hed den også The Last Dragon på dansk. Jeg
var inde og se den i biffen i København dengang. Jeg husker adskillige
ting fra den (hovedpersonen var en mulat-type, han kunne gribe en pil
ud af luften, karate-skurken hed Sho'Nuff, og der blev danset til
sangen Rhythm of the Night af DeBarge, og en ung asiatisk knægt som
var ven af hovedpersonen sakse-sparkede en af the bad guys under den
klimaktiske kamp - og ja, så var der jo "the glow"! Ganske
underholdende!), men det med piratfiskene husker jeg til gengæld ikke.

Jeg ved dog at filmen er ude på DVD; i hvert fald region 1:
http://www.amazon.co.uk/Last-Dragon-REGION-NTSC/dp/B00005JD5H/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1221346434&sr=1-1

- Tue