Kung fu panda!
Fra : MaG

Dato : 28-08-08 13:00

Hejsa!

Nogen der har set subj. sammen med børn? Vi overvejer at tage vores unger på
3 1/2 og 5 1/2 med ind og se filmen, men i filbeskrivelsen står der at den
er tilladt for alle men frarådes under 7 år, så håber der er nogen der kan
komme med lidt input om filmen...

På forhånd tak
/Maria

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-08-08 13:33

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i meddelelsen
> [...]
> den er tilladt for alle men frarådes under 7 år, så håber der er nogen der

Jeg var i biffen med min 5 årige datter, hun var helt vild med filmen.
Der er nogle enkelte "mørke" scener i filmen der nok kan få børnene til at
holde fast i sædet.
Men der er ikke noget i filmen der giver børn mareridt.
Min datter snakker stadig om filmen til trods for at det snart er 14 dage
siden vi var i biffen.
Hun har givet klart udtryk for at når DVD'en udkommer så skal vi købe den.

Mvh
Benjamin

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-08-08 18:13

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> Nogen der har set subj. sammen med børn? Vi overvejer at tage vores unger
> på 3 1/2 og 5 1/2 med ind og se filmen, men i filbeskrivelsen står der at
> den er tilladt for alle men frarådes under 7 år,

Det med 7 år er vist kun når de skal se den alene.
Du kan roligt tage dem med med. Men jeg ved ikke om de vil synes den er
særlig sjov. Der er mange sjove kommentarer og sådan men ikke så fantastisk
meget falde-på-halen komedie som den årgang mest synes om.

Jim

Fra : MaG

Dato : 30-08-08 13:30

Så fik vi set filmen,den var rigtig god. Vores dreng på 5 1/2 var helt væk i
den og vil gerne se den igen

Ham på 3 1/2 havde lige en lille periode hvor filmen var lidt kedelig.

Men jeg vil da give jer andre ret den kan sagtens se af børn under 7 år,
bare de har en voksen med og takfor indput!

/Maria

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-08-08 19:57

MaG wrote:
> [...]
>
> Men jeg vil da give jer andre ret den kan sagtens se af børn under 7
> år, bare de har en voksen med og takfor indput!
Ja, og så skidt med, at resten af tilskuerne skal have filmen ødelagt, fordi
du skal sidde og forklare ungen, hvad der foregår!

Per V

--
Privatisering af offentlig virksomhed er legaliseret tyveri af folkets
ejendom.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-08-08 20:40

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, og så skidt med, at resten af tilskuerne skal have filmen ødelagt,
> fordi du skal sidde og forklare ungen, hvad der foregår!

Så tager du bare en aftenforestilling.
Går du i biffen en eftermiddag for at se en film som denne, så må du
forvente at der er en smule snakken mens filmen kører.

Men noget der er endnu..
Få dig nogle børn, lad dem vokse lidt op og tag dem så med i biffen og se en
film.
Hvis ikke de spørger undervejs så er der stor sandsynlighed for at de er
døvstumme.

Mvh
Benjamin

Fra : Holst

Dato : 30-08-08 21:01

Laziter [9440] wrote:

> Så tager du bare en aftenforestilling.

Måske skulle han bare tage børnebørnene med ...

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-08-08 09:05

Laziter [9440] wrote:

> Men noget der er endnu..
> Få dig nogle børn, lad dem vokse lidt op og tag dem så med i biffen
> og se en film.

Jeg har to børn og seks børnebørn - og har arbejdet som småbørnspædagog i
mange år - så jeg har viosse erfaringer.

Men som biograf- teater- og koncertgænger har jeg også den erfaring, at unge
forældre i stigende grad skider på de andre tilskuere: hvis de ikke kan få
babysitter, udsætter de hellere andre for larmende børn end går glip af en
forestilling, selv om børnene helæt tydeligt er for små.

Det er en ødelæggende oplevelse at komme til at siodde ved siden af folk,
der konsekvent læser underteksterne højt for børn, der helt klart er alt for
små til filmen. Og det er ikke kun til eftermiddagsforestillinger.

Problemet er ikke uopdragne børn, men uopdragne forældre. Eller måske
snarere forkælede: De skal så sandelig ikke gå glip af noget som helst, bare
fordi de har fået børn.

x-poster til dk.familie.barn

Per V

Fra : Holst

Dato : 31-08-08 09:20

Per Vadmand wrote:

> [...]
> babysitter, udsætter de hellere andre for larmende børn end går glip af en
> forestilling, selv om børnene helæt tydeligt er for små.

Jeg er langt hen ad vejen enig med dig. Jeg synes godt nok sjældent, at
jeg oplever, at der slæbes børn med, som er alt for små til filmen. Jeg
har (endnu) heller aldrig oplevet, at forældre sidder og læser
undertekster højt for børnene i biografen.

Til gengæld oplever jeg ganske ofte en skvaldren uden lige, både til
egentlige familiefilm, hvor børnene og deres forældre snakker lystigt
under filmen, og til mere almindelige film, hvor det ikke generer de
yngre biografgængere at snakke sammen - eller endog snakke i
mobiltelefon imens.

Hvis de da så bare sad og hviskede til hinanden, så kunne det jo nok gå
and, men det er ganske almindelig snak uden at sænke stemmen.
Og det er mit indtryk, at det er et problem, som bliver værre og værre.

Mit indtryk er, at groft sagt børn født efter 1985 ikke har lært at tage
hensyn til andre biografgængere.

Som barn fik jeg at vide, at jeg skulle tie stille, og at vi kunne
snakke om filmen bagefter. Det siger jeg også, når jeg har børn med i
biografen - men jeg er da vist den eneste, der gør det!

> Problemet er ikke uopdragne børn, men uopdragne forældre. Eller måske
> snarere forkælede: De skal så sandelig ikke gå glip af noget som helst, bare
> fordi de har fået børn.

Tjah ... som nævnt synes jeg ikke, at jeg oplever, at forældre tager
børn med til film, børnene ikke burde have været med til.

Det pudsige er, at forældrene midt i 30'erne, der sidder og skvadren med
deres børn til familiefilmen, ikke ytrer et kvæk, når de er alene i
biografen for at se en almindelig film - her er det så til gengæld de
unge vel i alderen 15-22, der snakker lystigt.

Folk født efter 1985 snakker i biografen - og når de har deres forældre
med, snakker forældrene også.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-08-08 18:44

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vel i alderen 15-22, der snakker lystigt.
>
> Folk født efter 1985 snakker i biografen - og når de har deres forældre

Gælder ikke mine børn -og sådan har det aldrig været - de styrter heller
ikke rundt i en restaurant mellem restaurantens gæster og tjenere - det har
min kone og jeg simpelthen sat en stopper for fra begyndelsen. Vi finder det
pinligt at børn - også små børn -skal have så megen opmærksomhed i det
daglige, men når de så er ude med forældrene så "glemmer" disse forældre dem
i en sand laissez-faire- opdragelse, fordi de voksne har så travlt med at
snakke med hinanden til stor ulempe for de øvrige gæster og personalet, der
ofte må løbe slalom mellem børn der løber råbende og støjende gennem
lokalet.

Børn skal ikke udsættes for en autoritær opdragelse, men de voksne må gerne
være autoriteter og sætte begrænsnigner for de udfoldelser som børnene
udviser: det er i orden i visse situationer at sige at børn skal ses, men
kkke høres - en fornuftig aftale med børnene om hvordan man opfører sig
offentlige steder er såmænd ingen skade til.

Mine børn har lært det fra begyndelsen og er i dag velkomne hos alle fordi
de forstår at opføre sig ordentligt. Og det er ikke kommet af sig selv, men
via en konsekvent opdragelse hvor vi har meldt klart ud hvad vi forventede
af dem. Og det skete uden en eneste gang at slå dem - og det er heller ikke
vores stil eller i orden at gøre det.

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-08-08 20:57

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> hvad vi forventede af dem. Og det skete uden en eneste gang at slå
> dem - og det er heller ikke vores stil eller i orden at gøre det.

Som altid, når det ikke lige gælder visse politiske emner, er vi
fuldstændigt enige, Arne

Per V

Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-08-08 23:00

Holst wrote:
[...]
> [...]
> hensyn til andre biografgængere.
[...]
> Folk født efter 1985 snakker i biografen - og når de har deres forældre

Skete der da noget specielt i 1985?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-09-08 00:33

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> Skete der da noget specielt i 1985?

Jeg blev 12 det år.. Ellers husker jeg ikke ret meget der kan have gjort
noget ved tilstandende idag.
Året efter tilgengæld kan måske have gjort noget..
Tjernobyl og den slags.. Radioaktive børnemunde der er gået i arv..

Nu var jeg så til en eftermiddagsforestilling med min datter for at se Kung
Fu Panda.
Der sad en gruppe 10-12 årige i rækken bag os, de plaprede løs og skrev
lystigt på deres mobiler da vi satte os.
Dette fortsatte et stykke tid ind i forfilmene og de dertil hørende
reklamer.
Da selve hovedfilmen startede var der stille.
I rækken foran os sad en mor og far med deres 2 børn.
Den mindste spurgte af og til til filmens handling, dog stille og roligt,
forældrene svarede ham ligeledes stille og roligt.

Faktisk var der ikke meget uro mens filmen kørte, og der var altså mange
børn tilstede i biffen den dag.
Mange af dem uden forældre og de var rimeligt stille, der var ihvertfald
ikke noget der kunne ødelægge fornøjelsen for nogen som helst.
Det var i BioCity Aalborg, hvordan det foregår andre steder i landet skal
jeg ikke kunne sige.
Men i Aalborg har jeg sjældent oplevet meget uro når først hovedfilmen var
på lærredet.

Mvh
Benjamin

Fra : Holst

Dato : 01-09-08 07:10

Laziter [9440] wrote:

> [...]
> ikke noget der kunne ødelægge fornøjelsen for nogen som helst.
> Det var i BioCity Aalborg, hvordan det foregår andre steder i landet skal

Jeg synes, det kan være meget forskelligt fra film til film. Da vi var
inde at se Karlas Kabale, var der stille og roligt, hvorimod det vist
var under den seneste Far til Fire, at der var en skvaldren uden lige.

Problemet er sikkert, at sådant breder sig om ringe i vandet. Er der
blot et hold, der snakker højlydt, så får det også andre til at sidde og
snakke.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-09-08 08:17

Laziter [9440] wrote:
[...]
> [...]
> skal jeg ikke kunne sige.
> Men i Aalborg har jeg sjældent oplevet meget uro når først hovedfilmen

Som jeg før har været inde på, så betaler jeg gerne en merpris på 10-15
kroner per film i Imperial, i forhold til hvad det koster i Palads, ikke
kun fordi man får en større sal og et større lærred, men også i høj grad
fordi merprisen frasorterer næsten alle de useriøse.

Børnefamilier går i Palads. Filmglade folk går i Imperial.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 05-09-08 06:07

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi merprisen frasorterer næsten alle de useriøse.
>
> Børnefamilier går i Palads. Filmglade folk går i Imperial.

Så er jeg glad for at jeg bor på i Jylland, for hvor skal de Filmglade
Børnefamilier så gå hen???

Mvh. BK

Fra : Holst

Dato : 05-09-08 07:14

Brian Kjeldsen <brauner<punktum>kjeldsen@ wrote:

> Så er jeg glad for at jeg bor på i Jylland, for hvor skal de Filmglade
> Børnefamilier så gå hen???

CinemaX måske ...

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-09-08 10:25

> "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid>
> Så er jeg glad for at jeg bor på i Jylland, for hvor skal de Filmglade
> Børnefamilier så gå hen???

De filmglade småbørnsfamilier kan gå i videobutikken eller finde en
babysitter, ibdtil børnene er store nok til at holde kæft under
forestillingen.

Hvis de virkelig er filmglade, ønsker de vel heller ikke at ødelægge
filmglæden for andre?

Per V

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-09-08 00:37

Peter Knutsen wrote:
> Holst wrote:
> [...]
> [...]
>
> Skete der da noget specielt i 1985?

Jeg funderer mere over hvad der sker med folk der er født FØR 1985 når
de går i biografen med deres post-1985 børn, og så åbenbart begynder at
snakke?

Fra : Holst

Dato : 01-09-08 07:12

Robert Eriksen wrote:

> Jeg funderer mere over hvad der sker med folk der er født FØR 1985 når
> de går i biografen med deres post-1985 børn, og så åbenbart begynder at
> snakke?

Det sædvanlige egotrip, vi har set i de seneste mange år. Hvis deres
lille guldklump siger noget, så skal han da have lov til det og have et
svar. De kunne da ikke drømme om at tysse på deres lille afkom.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-09-08 08:40

Holst wrote:

> Det sædvanlige egotrip, vi har set i de seneste mange år. Hvis deres
> lille guldklump siger noget, så skal han da have lov til det og have
> et svar. De kunne da ikke drømme om at tysse på deres lille afkom.

Jeg spekulerer nu på, om det ikke ligger dybere, for fænomenet er jo heller
ikke ukendt til voksenfilm, hvor der ikke er børn med. Gad vide, om det ikke
simpelthen skyldes (u)vanen med at have tv eller radio kørende konstant
derhjemme, hvad enten man følger med eller ej, som har vænnet folk til, at
fil er noget, man lige kaster et blik på ind imellem, mns man sludrer med
venner og familie.

Snak og larm er heller ikke ukendt ved koncerter og foredrag.

Måske har reklamebranchens konstante billed- og lydbombardement simpelthen
vænnet folk af med evnen til at kunne koncentrere sig om én ting ad gangen?

Per V (sur gammel mand, der synes, han har grund til at være det)

Per V

Fra : Holst

Dato : 01-09-08 07:07

Peter Knutsen wrote:

> Holst wrote:
> [...]
> [...]
>
> Skete der da noget specielt i 1985?

Næppe, hvis du tænker på en egentlig årsag. 1985 var et slag på tasken,
idet det er lidt mit indtryk, at det er mest udpræget blandt unge
mennesker, der er i starten af tyverne eller yngre i dag.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-09-08 08:18

Holst wrote:

> Næppe, hvis du tænker på en egentlig årsag. 1985 var et slag på tasken,
> idet det er lidt mit indtryk, at det er mest udpræget blandt unge
> mennesker, der er i starten af tyverne eller yngre i dag.

Jeg er i hvert fald også ved at være så gammel at jeg kan tillade mig at
begynde at brokke mig over nutidens ungdom.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org