Slå først Frede?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-08-08 09:23

Var det bare mig, der ikke var opmærksom, eller har jeg ret i at agent
Smith aldrig nogensinde talte om sin såkaldte "killer license" i filmen?

Jeg kan tydeligt huske at han refererer til den flere gange, men det må
have været isoleret i fortsættelsen, så. Eller hvad?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-08-08 10:15

Peter Knutsen skrev:

> [...]
> Jeg kan tydeligt huske at han refererer til den flere gange,
> men det må have været isoleret i fortsættelsen, så. Eller

Jeg lagde ikke mærke til det. Hvis de også sender
fortsættelsen "Slap af Frede", vil jeg have øjne og
ører på stilke.

Desuden synes jeg de havde klippet det sekund ud
af filmen, hvor en af de barmfagre pigers bryster
i bar befippelse smutter ud over kjolekanten.

Men hvor var det herligt at se Poul Bundgaard som
skurk. Især scenen med stalinorglet. Og så Ove
Sprogøe, der bliver helt "tosset" af at trykke
dynamitudløserhåndtagene ned.

--
Herluf :·)
- herligt gensyn efter godt 42 år

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-08-08 19:45

Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Jeg lagde ikke mærke til det. Hvis de også sender
> fortsættelsen "Slap af Frede", vil jeg have øjne og
> ører på stilke.

Det vil jeg skam også selv have. Jeg havde nemlig håbet at fange et
agent Smith-citat jeg kan bruge i mit rollespilsprojekt, om netop emnet
"killer licenses" (idet det jo er et meget vigtigt emne for hemmelige
agenter).

> Desuden synes jeg de havde klippet det sekund ud
> af filmen, hvor en af de barmfagre pigers bryster
> i bar befippelse smutter ud over kjolekanten.

Man så dog hendes blottede (og hoppende) bryster på et tidspunkt, men
jeg så ikke dér hvor de smuttede ud. Ikke fordi jeg kan huske om det var
med første gang jeg så filmen. Det var vistnok cirka 15 år siden.

> Men hvor var det herligt at se Poul Bundgaard som

Han var heller ikke så stor i den film, synes jeg. Jeg husker ham ellers
som decideret fed i Olsen Banden-filmene (eller er det bare fordi jeg
selv er blevet en del større i mellemtiden?).

En anden ting jeg hæftede mig ved er at Morten Grundwald virkede
ekstremt ung i den film, i forhold til i "Smukke Arne"-filmene, selv om
"Smukke Arne"-filmene var i sort/hvid og jeg derfor formoder at de er
ældre end "Frede"-filmene.

Eller har det bare været skuespil fra Grundwalds side? Smart og moden og
med styr på det hele som Arne (som jeg ville gætte til at være 35), og
fjollet og barnlig som Frede (som jeg ville gætte til at være 22)?

> skurk. Især scenen med stalinorglet. Og så Ove
> Sprogøe, der bliver helt "tosset" af at trykke
> dynamitudløserhåndtagene ned.

Ja, det gjorde stort indtryk på mig, agent Smiths sammenbrud.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 27-08-08 19:53

Hej Peter

> [...]
> og med styr på det hele som Arne (som jeg ville gætte til at være
> 35), og fjollet og barnlig som Frede (som jeg ville gætte til at være

Det rigtige er nok at frede var 31 og Arne 33.

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-08-08 21:14

Max wrote:
> Hej Peter

> Det rigtige er nok at frede var 31 og Arne 33.

Okay. Det virkede bare slet ikke sådan.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-08-08 19:59

Peter Knutsen wrote:

> [...]
> Jeg kan tydeligt huske at han refererer til den flere gange, men det
> må have været isoleret i fortsættelsen, så. Eller hvad?

Det er så vidt jeg husker i fortsættelsen hvor Smidth bliver udskrevet
fra gak-gak-afdelingen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen