Trailer/rekvalme på DVD-film
Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-08-08 12:30

Nu er jeg ikke den store filmkøber - køber hovedsageligt film til højst
99kr, så nu blev det til den seneste Pirates of the Caribbean.

Til min gru opdager jeg, at man nu er tvangsindlagt til at se flere
trailers inden selve filmen starter. Er det sådan man nu laver
DVD-film, eller er denne film et særtilfælde?

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-08-08 13:57

Klaus Jørgensen skrev:

> Er det sådan man nu laver DVD-film, eller er denne film et
> særtilfælde?

Det er det bestemt ikke, og det er sindssygt irriterende. Men man kan
som regel relativt hurtigt smutte forbi disse 'forfilm' ved at bruge
fjernbetjeningens Menu-knap.

--
Jørgen Grandt alias www.hamigen.dk

Fra : JYH

Dato : 26-08-08 14:01

Klaus Jørgensen wrote:

> Til min gru opdager jeg, at man nu er tvangsindlagt til at se flere
> trailers inden selve filmen starter. Er det sådan man nu laver
> DVD-film, eller er denne film et særtilfælde?

Desværre nej, og jeg er enig i, at det er hamrende irriterende.
Specielt der hvor man skal trykke et hav af gange på "Menu" for,
at "få lov" komme til menuen og kunne starte filmen.
De, der har fundet på den uskik, skal druknes i lunken abelort!
Den slags chikanerier fremmer kun piratkopiering.

Fra : Klaus G.

Dato : 26-08-08 16:45

> Til min gru opdager jeg, at man nu er tvangsindlagt til at se flere
> trailers inden selve filmen starter. Er det sådan man nu laver DVD-film,
> eller er denne film et særtilfælde?
Disney er meget slemme til det, meget meget slemme faktisk :(

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-08 17:53

Klaus G. wrote:
> Disney er meget slemme til det, meget meget slemme faktisk :(

Min dvd-spiller har da heldigvis en tredobbeklthastighedsknap. Den virker
også på trailere.

Per V
--
Peter Skaarup-syndromet:: "Hvis videnskaben ikke passer til det, jeg
tror, tror jeg ikke på videnskaben."

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-08-08 18:30

Jørgen Grandt wrote:

> Det er det bestemt ikke, og det er sindssygt irriterende. Men man kan
> som regel relativt hurtigt smutte forbi disse 'forfilm' ved at bruge
> fjernbetjeningens Menu-knap.

DVD standarden er så snedigt indrettet at bestemte taster kan frakobles
med instruktioner på discen, "user prohibited operations" hedder det. Så
medmindre man har en DVD afspiller der ikke følger standarden (enten en
billig kinamodel eller en mærkevareafspiller med hacket firmware), vil
man ikke nødvendigvis kunne hoppe videre til hovedmenuen med et enkelt
tastetryk.

--
Jesper Lund

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-08-08 20:20

Jesper Lund brought next idea :

> [...]
> billig kinamodel eller en mærkevareafspiller med hacket firmware), vil
> man ikke nødvendigvis kunne hoppe videre til hovedmenuen med et enkelt

Og dette kan man netop ikke på min gamle maskine, men jeg har dog
observeret, at man kan skippe til næste kapitel nogle gange til man er
forbi skidtet.

Fra : Kim2000

Dato : 26-08-08 20:32

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse
> Jesper Lund brought next idea :

> Og dette kan man netop ikke på min gamle maskine, men jeg har dog
> observeret, at man kan skippe til næste kapitel nogle gange til man er
> forbi skidtet.

Og hvis man ikke kan det så fremmer det udelukkende piratkopiering.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-08-08 23:36

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Og hvis man ikke kan det så fremmer det udelukkende piratkopiering.

Jeg er helt enig. Skal være den første til at indrømme at jeg især med
børnetitler tit ender med at lave min egen individualiserede backup DVD.

Sådan en "tænd-og-smid-i" ting...

Det arbejde der nogle gange skal lægges i processen kan sikkert få visse
til at dele resultatet med venner og bekendte eller endnu flere.

Fra : Kim2000

Dato : 26-08-08 20:18

> [...]
>
> Til min gru opdager jeg, at man nu er tvangsindlagt til at se flere
> trailers inden selve filmen starter. Er det sådan man nu laver DVD-film,

Man trykker da bare på skip knappen??

Alternativt kan man spole med 32x hastighed.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-08-08 21:25

Kim2000 skrev:

> Alternativt kan man spole med 32x hastighed.

Er det ikke kun på computere man kan det?

Fra : Kim2000

Dato : 26-08-08 22:25

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun på computere man kan det?

Min Denver kan i hvert fald, den kostede 199 i Netto.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-08-08 22:32

Kim2000 skrev:

> Min Denver kan i hvert fald, den kostede 199 i Netto.

Aha! Er sådan en svend kode-/regionsfri?

Fra : Kim2000

Dato : 26-08-08 22:41

> Aha! Er sådan en svend kode-/regionsfri?

Jeps, ingen fornuftige mennesker køber andet Min 2300 kroner dyre dvd
afspiller fra Sony (årgang 2004) kan tilgengæld ikke spole med mere end 4x,
er regionslåst og hakker bare man ser forkert på den.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 27-08-08 18:12

On Tue, 26 Aug 2008 23:40:30 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>afspiller fra Sony (årgang 2004) kan tilgengæld ikke spole med mere end 4x,
>er regionslåst og hakker bare man ser forkert på den.

Desuden er det mit indtryk, at de billige dvd-afspillere klarer indtil
flere filformater som mærkevare-maskinerne ikke vil "æde".

Noget med, at de har PC-indmad vist nok. De indeholder ca. 2 print, en
strømforsyning og et dvd-drev.

Lidt surt hvis man lige har givet 2000 (eller mere) for en
mærkevare-dvd-afspiller og tror, at man er bedre stillet af den grund.

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : ASKF

Dato : 31-08-08 11:54

Martin Mose Larsen ytrede sig i
<kq1bb4poq97e8m8hpkc2n5hqb7dqg1uagk@4ax.com> med dette:

> [...]
>
>Lidt surt hvis man lige har givet 2000 (eller mere) for en
>mærkevare-dvd-afspiller og tror, at man er bedre stillet af den grund.

Der hvor der spares på de billige er på komponenternes
kvalitet/holdbarhed og især på D/A-converteren til lydsiden.

Hvis du alligevel blot benytter TV-højtalerne, er de billige det bedste
køb, men bruger man en forstærker og evt. surround, bør man have
optisk/coax overførsel af lyden, eller købe en noget dyrere mærkevare
model.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-08-08 06:32

Kim2000 wrote:

> Jeps, ingen fornuftige mennesker køber andet Min 2300 kroner dyre dvd
> afspiller fra Sony (årgang 2004) kan tilgengæld ikke spole med mere end 4x,
> er regionslåst og hakker bare man ser forkert på den.

Jeg har et Denver 14" fjernsyn (CRT) med indbygget DVD-afspiller, og det
er også regionfrit, og med hurtig fremspoling (kan ikke huske om det er
x32 eller x20, men den hurtigste hastighed er i hvert fald pænt hurtig).

Desuden kan det afspille NTSC-skiver, og det kan også afspille selv
meget ridsede skriver uden hakning eller andre problemer, f.eks.
biblioteks-skiver eller Lovefilm-skiver. Jeg har efterhånden set mange
film via Lovefilm, og kun 2 eller 3 gange har jeg måtter returnere en
skive med klage over ridser - og det er *ikke* fordi Lovefilms skiver er
pæne og velholdte.

Eneste problem er at Denver efter sigende er lavet af den samme
producent der laver Prosonic-ting, og Prosinic er et lortemærke der
brænder sammen alt for hurtigt. Hidtil har mit fjernsyn dog fungeret
problemfrit i knap 2 år.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Optimus Prime

Dato : 27-08-08 12:38

Kim2000 skrev:
> Man trykker da bare på skip knappen??
> Alternativt kan man spole med 32x hastighed.

I begge tilfælde skal du jo foretage dig noget aktivt for at slippe for
reklamer du ikke har bedt om... at så både skip og spole funktionen også
kan blokeres er så heldigvis en ting de fleste selskaber trods alt ikke
bruger (endnu)

Jeg har et par Hong Kong film (R3) hvor der inden filmen serveres en
reklame for bla. et computerspil og et Sony produkt - her er alt
blokeret, så man er tvangsindlagt til at se det lort hver eneste gang
man sætter filmen i

Heldigvis afspiller jeg idag alt fra computeren og AnyDVD klarer den
slags tiltag; men som andre er inde på, det giver lyst til at kopiere
frem for at eje når det laver den slags lort...

Fra : PerX ...

Dato : 29-08-08 18:03

In article <48b456dd$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, kim2000
@surfer.dk says...

> "Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Man trykker da bare på skip knappen??
>
> Alternativt kan man spole med 32x hastighed.

Ifølge standarden skal afspiller ikke tillade det hvis der er nogle
koder som forbyder det - (som fx hjemme sider som forsøger at forhindre
browseren i at gemme passwordet!) - men så er der nogen som er ligeglade
med standarten.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-08-08 20:07

Martin Mose Larsen wrote:

> Desuden er det mit indtryk, at de billige dvd-afspillere klarer indtil
> flere filformater som mærkevare-maskinerne ikke vil "æde".

Min Panasonic S49 klarer nu fint DivX/XviD, herunder filer med AC3 lyd og
den specielle DivX container med subtitles.

> Lidt surt hvis man lige har givet 2000 (eller mere) for en
> mærkevare-dvd-afspiller og tror, at man er bedre stillet af den grund.

Folk køber typisk ikke en 2000++ kr DVD afspiller for at kunne afspille
XviD video med 1 Mbps bitrate

--
Jesper Lund

Fra : Tue Sørensen

Dato : 27-08-08 16:44

On 26 Aug., 17:45, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> Disney er meget slemme til det, meget meget slemme faktisk :(

Problemet er absolut størst i Disney (og relaterede, såsom Pixar)
film. Min Shrek 2 DVD indeholder trailere som man vitterligt er
tvangsindlagt til at se igennem inden man kommer til filmen. De kan
ikke springes over på nogen måde. Jeg troede fanme der var fejl på
skiven, eller i min afspiller, da jeg spillede den første gang, og
ingen knapper reagerede ("WTF?!")... Heldigvis er den slags tilfælde
ekstreme og ekceptionelle - men hvis man ser mange Disney-DVD'er (det
gør jeg heldigvis ikke), så bliver man nok hurtigt *meget*
irriteret...

- Tue

Fra : Optimus Prime

Dato : 28-08-08 09:59

Tue Sørensen skrev:
> [...]
> ekstreme og ekceptionelle - men hvis man ser mange Disney-DVD'er (det
> gør jeg heldigvis ikke), så bliver man nok hurtigt *meget*

Man burde jo faktisk returnere disken med påstand om den er defekt...
hvis tilpas mange gør det, bliver de jo tvunget til at ændre praksis -
problemet er bare det sikkert ender som en strid mellem køber og sælger,
så Disney får deres penge uanset...

Men det er pudsigt at det næsten altid er de store selskaber som er de
største syndere med ting som generer deres bruger (gentagne
genudgivelser, reklamer osv)

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-08-08 10:18

Optimus Prime explained on 28-08-2008 :
> [...]
> er bare det sikkert ender som en strid mellem køber og sælger, så Disney får

Hvis bare forhandlerne på hjemmesiderne kunne oplyse om det, så kunne
man bare beslutte at vente til man kan optage fra TV - jeg køber
alligevel sjældent film til mere end 99kr, så det bliver nok ikke den
store forskel hvad tidspunktet angår.

Jeg kan se at UIP står for den danske distribution, og de har sjovt nok
ikke email-adresser på hjemmesiden så de kan bestormes. Spørgsmålet er
så, om de har indflydelse på praksis.

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-08-08 18:33

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

ekstreme og ekceptionelle - men hvis man ser mange Disney-DVD'er (det
gør jeg heldigvis ikke), så bliver man nok hurtigt *meget*

Æhh Shrek filmene kommer, hverken fra Disney eller Pixar.
Det er derimod Dreamworks/Dreamworks Animation der står bag.

Men det skal dog ikke afholde mig fra at give dig ret i at Disney og co. er
absolut de værste på dette punkt.
Der er stoppet til med reklamefilm, og man kan ikke skippe det hele på en
gang, højest en ad gangnen hvis ikke man kun kan spole over dem.
Man må sige at det samme gør sig gældende for de tåbelige anti-pirat film,
hvem ser dem?
Ja dem der kopierer/henter film gør i hvert fald ikke, nææh de slipper for
alt det skidt.

En anden spøjs ting er sponserede DVD'er.
Købte på et tidspunkt Hellboy på DVD, sørme om den ikke er sponseret af
Radio Voice.
Dette bliver der gjort opmærksom på via et højlydt reklamespot. (man heller
ikke kan slippe for at se)
Hmm så de sponserer dvd'en, men det betød sandeligt ikke at den var
billigere i butikken, næh nej stiv pris.

Fra : N/A

Dato : 29-08-08 08:24

Fra : N/A

Dato : 28-08-08 09:59

Fra : Tue Sørensen

Dato : 28-08-08 07:07

On 28 Aug., 10:59, Optimus Prime <opti...@prime.dk> wrote:

> [...]
> hvis tilpas mange gør det, bliver de jo tvunget til at ændre praksis -
> problemet er bare det sikkert ender som en strid mellem køber og sælger,

Man kan også bare boykotte Disney-DVD'er først som sidst...

> Men det er pudsigt at det næsten altid er de store selskaber som er de
> største syndere med ting som generer deres bruger (gentagne
> genudgivelser, reklamer osv)

Jo større man er, jo mere kan man tillade sig at mobbe andre... magt
giver ret. Sådan må de jo tænke. Det er det samme med Microsoft.

- Tue

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-08-08 14:45

Tue Sørensen skrev bl.a.:

> Jo større man er, jo mere kan man tillade sig at mobbe andre... magt
> giver ret.

Min første svigerfar blev kaldt Den Islandske Kæmpe og var ca. 256 cm
høj. Han kunne ikke drømme om at mobbe andre, tværtimod.

--
Jørgen Grandt
- hvis glorie er pokkers svær at pudse;

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-08-08 14:49

Jørgen Grandt wrote:

> Min første svigerfar blev kaldt Den Islandske Kæmpe og var ca. 256 cm
> høj. Han kunne ikke drømme om at mobbe andre, tværtimod.

Er det ham, der stod en statue af foran Guinness-museet i Østergade i
København? Ham husker jeg fra min barndom og fra artikler i gamle
Billedblade.

Per V

--
Privatisering af offentlig virksomhed er legaliseret tyveri af folkets
ejendom.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-08-08 15:07

Per Vadmand skrev:

> Er det ham, der stod en statue af foran Guinness-museet i Østergade i
> København? Ham husker jeg fra min barndom og fra artikler i gamle
> Billedblade.

Jeg /tror/ ikke, det var ham, men måske. Han kan ses på billeder fx her:
http://www.alltheweb.com/search?cat=img&cs=utf8&q=Johann+Petursson&rys=0&itag=crv

Da Johann boede i København i 1940'erne, optrådte han skiftevis som
viking og som Moses m.fl. i Cirkus Schumann og andre steder. På
badeanstalten i Frankrigsgade måtte bademesteren stå på en høj taburet,
når Johann skulle skrubbes på ryggen. Billed Bladet skrev for mange år
siden sensationelt, at en daværende tokrone kunne gå igennem hans
fingerring, men det var løgn. Blandt andet derfor nægtede han mange
gange at give interviews til danske ugeblade, efter han var rejst til
Florida - hvor han først arbejdede i Ringling Bros., Barnum & Bailey og
senere fik sit eget omrejsende tivoli.

Så det ...

--
Jørgen Grandt alias www.hamigen.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-08-08 15:47

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> han var rejst til Florida - hvor han først arbejdede i Ringling
> Bros., Barnum & Bailey og senere fik sit eget omrejsende tivoli.

Det er så måske ikke ham med statuen, men helt sikkert ham, jeg husker fra
min barndom i 40'rne.

Per V

Fra : Optimus Prime

Dato : 29-08-08 08:24

Tue Sørensen skrev:
> Man kan også bare boykotte Disney-DVD'er først som sidst...

Ja problemet er jo bare at netop Disneys tegnefilm skal man skynde sig
at købe hvis man vil være sikker på at få dem - men så kan man heldigvis
kopiere

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-08-08 21:50

"Optimus Prime" skrev bl.a.:

> Ja problemet er jo bare at netop Disneys tegnefilm skal man skynde sig
> at købe hvis man vil være sikker på at få dem

Skynde sig og skynde sig. Hæ! Man kan bare sætte sig ned og vente. Er
det ikke 'allerede' cirka hvert 5.-6. år at filmene bliver genfrigivet
til salg? Jeg måtte vente i flere år på Peter Pan, før den endelig kunne
købes igen.

--
Jørgen Grandt
- som altid kun udtaler sig på egne vegne

Fra : Tue Sørensen

Dato : 28-08-08 16:04

On 28 Aug., 19:33, "Martin Johansson"
<martin.johansson@[REMOVE]12move.dk> wrote:

> Æhh Shrek filmene kommer, hverken fra Disney eller Pixar.
> Det er derimod Dreamworks/Dreamworks Animation der står bag.

Åh. My bad. Jeg huskede det som Pixar (som jo er delvist ejede af
Disney)...

Fra : Tue Sørensen

Dato : 28-08-08 16:05

On 28 Aug., 15:44, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> Min første svigerfar blev kaldt Den Islandske Kæmpe og var ca. 256 cm
> høj. Han kunne ikke drømme om at mobbe andre, tværtimod.

Joh, men han var jo altså også et enkeltindivid og ikke en mega-
corporation, så...

- Tue

Fra : PerX ...

Dato : 29-08-08 17:59

In article <48b3e928$0$93689$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
kj@address.invalid says...
> [...]
> trailers inden selve filmen starter. Er det sådan man nu laver
> DVD-film, eller er denne film et særtilfælde?

Endnu en god grund til at rippe en DVD ;)