Film fra 80'erne
Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-08-08 21:45

Hejsa

Jeg sidder med et nostalgi trip for tiden.
Jeg prøver at opsnuse gamle sci-fi og adventure film fra 80'erne.

Foreløbigt er det ikke blevet til ret mange, men jeg kan da lige nævne et
par stykker:

Endgame
http://www.imdb.com/title/tt0089091/

The Barbarians
http://www.imdb.com/title/tt0092615/

Nåja, der er da også opsnust ældre film såsom:

Warlords of Atlantis
http://www.imdb.com/title/tt0078474/

Journey to the center of the Earth
http://www.imdb.com/title/tt0052948/

Jeg ser dem mest fordi jeg i en ung alder af 12-13 år fandt disse film ret
så spændende.
Sjovt nok har de ikke mistet deres underholdningsværdi til trods for de
tydeligt dårlige special effect.
Ok The Barbarians har måske ikke ligefrem den mest velskrevne historie, men
den er nu stadig sjov som jeg husker den.

Nu er der så en enkelt film som jeg kun husker svagt.
Den foregår i fremtiden efter en atomkrig.
De overlevende har problemer med rotter der i stort omfang har forpestet
jorden.
En person bliver rent faktisk ædt op inde fra af en eller flere rotter.
Det jeg husker bedst er slutningen hvor en gruppe mennesker bliver "reddet"
af nogle tilsyneladende andre mennesker i gult regntøj og gasmasker.
Det viser sig dog at efter disse "mennesker" tager gasmaskerne af at de
faktisk er muterede rotter.
Her slutter filmen så.
Men hvad hedder den?

Jo der er forresten en anden film også.
Her husker jeg ikke ret meget andet end at den foregår i fremtiden ombord på
et rumskib.
En kvinde står op ad en væg og skriger af et eller andet monster der fører
en tentakel op igennem hendes krop så den kommer ud af munden. Og nej det er
ikke Aliens, dem har jeg alle af i min samling.
Det kunne være denne:
http://www.imdb.com/title/tt0089489/
Men jeg er ikke sikker, kan nogen evt. bekræfte lidt af ovenstående iht. det
jeg beskrev?

Andre film som ligger i genre med dem jeg har nævnt/beskrevet indtil videre
har også interesse.
Så tøv ikke med at anbefale nogen til mig, de behøver ikke at være oscar
film eller indeholde special effects der var state-of-the-art dengang, alt
der behøves er en historie der kan holde en til filmen i den tid den varer

Mvh
Benjamin

Fra : Kim2000

Dato : 13-08-08 22:07

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ok The Barbarians har måske ikke ligefrem den mest velskrevne historie,
> men den er nu stadig sjov som jeg husker den.

Hvis du kan lide dem, så er StarCrash også et must Har den desværre kun
med fransk tale.

> [...]
> gasmasker.
> Det viser sig dog at efter disse "mennesker" tager gasmaskerne af at de

Min far havde en biograf fra 78-81, jeg er ret sikker på jeg har set den i
biografen og da det var bio i en provinsby i den periode hvor man kun havde
5-6 ruller der blev sendt rundt, så har den næppe været helt ny da den gik
der. Jeg tror altså du skal længere tilbage end firserne. Jeg kan godt nikke
svagt genkendende til din beskrivelse, men har ingen ide om titlen.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-08-08 23:08

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den gik der. Jeg tror altså du skal længere tilbage end firserne. Jeg kan
> godt nikke svagt genkendende til din beskrivelse, men har ingen ide om

Tja det kan godt være at den er ældre, det skal jeg ikke kunne sige.
Jeg kan bare huske at jeg lejede filmen i den lokale døgner dengang og jeg
blev fænget af filmen.
Ikke fordi der var de fedeste effekter, de var rent ud sagt dårlige, men
historien havde noget der gjorde at jeg måtte se den flere gange.
Nu er den tid så kommet hvor jeg bare må og skal se den igen

Mvh
Benjamin

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 13-08-08 22:45

Rats - Notte di terrore (1984) (http://www.imdb.com/title/tt0086176/)
kunne være et bud?

(Jeg skrev "rats" på imdb)

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-08-08 23:03

"Martin Mose Larsen" <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> skrev i meddelelsen

> Rats - Notte di terrore (1984) (http://www.imdb.com/title/tt0086176/)
> kunne være et bud?
>
> (Jeg skrev "rats" på imdb)

Det kunne faktisk godt være den.
Dog kan jeg ikke lige errindre at den skulle være fransk produceret, men
Endgame som jeg nævnte i min top-post var jo så også Italiensk produceret,
dog med engelsks tale (ikke dub).
Jeg vil prøve at tage et nærmere kig på Rats, foreløbigt mange tak

Mvh
Benjamin