Oldboy før eller efter
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-08-08 16:49

Det forekommer mig der findes en forgænger for eller efterfølger til den
barske koreanske film "Oldboy"? Hvad hedder den i givet fald?

Eller måske tænker jeg på et helt andet orientalsk actiondrama ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Holst

Dato : 07-08-08 17:12

Jørgen Grandt wrote:

> Det forekommer mig der findes en forgænger for eller efterfølger til den
> barske koreanske film "Oldboy"? Hvad hedder den i givet fald?
>
> Eller måske tænker jeg på et helt andet orientalsk actiondrama ...

Det gør du ikke.

Den første er "Sympathy for Mr. Vengeance", hvorefter "Oldboy" kommer.
Serien afsluttes med "Lady Vengeance".

Men historierne har som sådan intet at gøre med hinanden. De handler
blot alle om hævn. Jeg har endnu ikke fået set "Lady Vengeance", men de
to andre er fabelagtige film, navnlig er jeg yderst betaget af "Oldboy".

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-08-08 18:03

Holst skrev:

> Det gør du ikke.
>
> Den første er "Sympathy for Mr. Vengeance", hvorefter "Oldboy" kommer.
> Serien afsluttes med "Lady Vengeance".

Aha! Tak for oplysningen.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk