/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CB 500 ´77 - Vil pludseligt ikke starte
Fra : PaUZathrus


Dato : 23-08-08 18:21

Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i går
kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser af
batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
Stelforbindelse?
Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
Brian og en slap HondaPigen II

 
 
Michael Dahlberg (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 24-08-08 09:42


"PaUZathrus" <pau_zathrus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:e0e03a87-7040-40da-b324-ddf1849de7d5@56g2000hsm.googlegroups.com...
Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i går
kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser af
batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
Stelforbindelse?
Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
Brian og en slap HondaPigen II

Hjertemassage?
Selvom du siger, der er saft nok på batteriet, har du så alligevel
forsøgt med startkabler fra en kraftig donor (læs bil).
Lige præcis ikke strøm nok, giver ofte klik, og er ellers startvillig
ved et lille "puf".



Michael Dahlberg (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 24-08-08 09:43


"PaUZathrus" <pau_zathrus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:e0e03a87-7040-40da-b324-ddf1849de7d5@56g2000hsm.googlegroups.com...
Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i går
kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser af
batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
Stelforbindelse?
Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
Brian og en slap HondaPigen II

Hjertemassage?
Selvom du siger, der er saft nok på batteriet, har du så alligevel
forsøgt med startkabler fra en kraftig donor (læs bil).
Lige præcis ikke strøm nok, giver ofte klik, og er ellers startvillig
ved et lille "puf".

--
Michael D



PaUZathrus (24-08-2008)
Kommentar
Fra : PaUZathrus


Dato : 24-08-08 04:57

On 24 Aug., 10:43, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:
> "PaUZathrus" <pau_zath...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:e0e03a87-7040-40da-b324-ddf1849de7d5@56g2000hsm.googlegroups.com...
> Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i går
> kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
> starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
> spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser af
> batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
> Stelforbindelse?
> Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
> Brian og en slap HondaPigen II
>
> Hjertemassage?
> Selvom du siger, der er saft nok på batteriet, har du så alligevel
> forsøgt med startkabler fra en kraftig donor (læs bil).
> Lige præcis ikke strøm nok, giver ofte klik, og er ellers startvillig
> ved et lille "puf".
>
> --
> Michael D

Jeg prøver - :)
Brian

N/A (26-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 26-08-08 06:21



N/A (26-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 26-08-08 06:21



N/A (26-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 26-08-08 08:17



PaUZathrus (25-08-2008)
Kommentar
Fra : PaUZathrus


Dato : 25-08-08 04:37

On 24 Aug., 12:56, PaUZathrus <pau_zath...@hotmail.com> wrote:
> On 24 Aug., 10:43, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
> wrote:
>
>
>
>
>
> > "PaUZathrus" <pau_zath...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:e0e03a87-7040-40da-b324-ddf1849de7d5@56g2000hsm.googlegroups.com...
> > Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i går
> > kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
> > starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
> > spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser af
> > batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
> > Stelforbindelse?
> > Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
> > Brian og en slap HondaPigen II
>
> > Hjertemassage?
> > Selvom du siger, der er saft nok på batteriet, har du så alligevel
> > forsøgt med startkabler fra en kraftig donor (læs bil).
> > Lige præcis ikke strøm nok, giver ofte klik, og er ellers startvillig
> > ved et lille "puf".
>
> > --
> > Michael D
>
> Jeg prøver - :)
> Brian- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det viste sig at være en lille sandhed du har gang i der - Jeg havde
sat den til opladning, og efter nogle timer virkede den fint. MEN da
jeg skulle afsted i morges, og havde taget opladningen fra i går
aftes, ville den ikke starte - Så den må stå og aflade, samt ikke lade
nok når jeg kører -
Nogen gode ideer til det videre skridt?
Brian

Torben Scheel (25-08-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-08-08 12:31

PaUZathrus wrote:
> Nogen gode ideer til det videre skridt?

Skolebænken. Og derefter ud i mesterlære med multimeteret. Derefter
måske en tur til Erik Schnabel - E.S.Elektro efter en ny lederegulator
alt efter resultatet.

Skolebænken er i form af dette udmærkede skriv :
http://www.ducati.dk/teknik/MC_Elektro.pdf

--
vh
Torben

Michael Dahlberg (25-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 25-08-08 14:05


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48b297f0$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> PaUZathrus wrote:
>> Nogen gode ideer til det videre skridt?
>
> Skolebænken. Og derefter ud i mesterlære med multimeteret. Derefter
> måske en tur til Erik Schnabel - E.S.Elektro efter en ny lederegulator
> alt efter resultatet.
>
> Skolebænken er i form af dette udmærkede skriv :
> http://www.ducati.dk/teknik/MC_Elektro.pdf
>

Eller måske:
http://www.bergenstoff.dk/aprilia/fault_finding.pdf
--
Michael D



Ivar (25-08-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 25-08-08 21:11

PaUZathrus skrev:

> Nogen gode ideer til det videre skridt?

Hvor gammelt er batteriet?


Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



N/A (25-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-08-08 12:31



PaUZathrus (25-08-2008)
Kommentar
Fra : PaUZathrus


Dato : 25-08-08 14:22

On 25 Aug., 15:05, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:
> "Torben Scheel" <torben_sch...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:48b297f0$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > PaUZathrus wrote:
> >> Nogen gode ideer til det videre skridt?
>
> > Skolebænken. Og derefter ud i mesterlære med multimeteret. Derefter
> > måske en tur til Erik Schnabel - E.S.Elektro efter en ny lederegulator
> > alt efter resultatet.
>
> > Skolebænken er i form af dette udmærkede skriv :
> >http://www.ducati.dk/teknik/MC_Elektro.pdf
>
> Eller måske:http://www.bergenstoff.dk/aprilia/fault_finding.pdf
> --
> Michael D

Hold da op jeg er ude af træning med at sidde på skolenbænken - er
vant til at stå på den anden side af bordet...
Nå - men nu har jeg læst og læst og læst - Det lader til at den Lader
inden for grænserne - Stiger når jeg gasser på og passer nogenlunde på
de værdier der står i min Hayes/ Clymer.. (Målt på batteripolerne)
Så jeg kan vel antage at den kan levere strøm til Batteriet?
Så er batteriet det næste -
Det er mindre end 2 måneder gammelt. Der er væske imellem min. og
max... Så den skulle vel være Fjong?
Nu er det så jeg synes det bliver lidt svært - Har jeg forstået det
rigtigt at det kan være en ide at smide en ledning fra batteri + pol
til tændspolernes + pol - for på den måde at gå uden om ledningsnettet
og derved finde ud af om det suger alt for meget strøm? Men at det kun
er hvis starteren kører rundt men MCen bare ikke starter?
Nå - jeg må i gang med prøve mig frem -
Ideer og råd modtages stadig gerne :)
Brian



Torben Scheel (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-08-08 06:21

PaUZathrus wrote:

> Hold da op jeg er ude af træning med at sidde på skolenbænken - er
> vant til at stå på den anden side af bordet...
> Nå - men nu har jeg læst og læst og læst - Det lader til at den Lader
> inden for grænserne - Stiger når jeg gasser på og passer nogenlunde på
> de værdier der står i min Hayes/ Clymer.. (Målt på batteripolerne)
> Så jeg kan vel antage at den kan levere strøm til Batteriet?

Tjaeh - det er svært at udtale sig om så længe du ikke kommer det
nærmere end "nogenlunde". Hvad er værdierne?

> Så er batteriet det næste -
> Det er mindre end 2 måneder gammelt. Der er væske imellem min. og
> max... Så den skulle vel være Fjong?

Hvad er spændingen på polerne efter et par timers stilstand?

Har du målt Ampere mellem en afmonteret plusledning og batteriets plus
når alt er slukket? Det kan være at maskinen aflader batteriet.

> Nu er det så jeg synes det bliver lidt svært - Har jeg forstået det
> rigtigt at det kan være en ide at smide en ledning fra batteri + pol
> til tændspolernes + pol - for på den måde at gå uden om ledningsnettet
> og derved finde ud af om det suger alt for meget strøm? Men at det kun
> er hvis starteren kører rundt men MCen bare ikke starter?

Du kan nøjes med at sammenligne målingen af batterispændingen og en
måling ved tændspolen for at se om der er spændingsfald. Men som du
siger er det ikke et emne så længe starteren ikke kan tørne.

> Nå - jeg må i gang med prøve mig frem -
> Ideer og råd modtages stadig gerne :)

Held og lykke.

--
vh
Torben

PaUZathrus (25-08-2008)
Kommentar
Fra : PaUZathrus


Dato : 25-08-08 14:24

On 25 Aug., 22:10, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> PaUZathrus skrev:
>
> > Nogen gode ideer til det videre skridt?
>
> Hvor gammelt er batteriet?
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Bruger du  Outlook Express?
> Se her, hvad den gratis MesNews kan:http://LexInfo.dk/MesNews/

2. måneder -
Glemte også lige at skrive at jeg har prøvet at sætte en anden starter
på - Sådan en har man jo altid liggende. (TUSINDE tak Jørgen;))
Men - ingen ændring i start af mc :(
Brian

Futte & Co. (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 26-08-08 08:17

PaUZathrus skrev:

> Glemte også lige at skrive at jeg har prøvet at sætte en anden starter
> på - Sådan en har man jo altid liggende. (TUSINDE tak Jørgen;))


Sæ'æl tak
Prøv at sætte startkabler på fra skodaen. + til + og - til stel et eller
andet sted på hondaen. Hvis den starter på starteren, er det ladningen
det er galt med. Du kan også prøve at afmontere akkumulatoren, lad den
op, monter' den igen. Hvis den starter er det ladningen det er galt med.
Hvis ikke, er det enten startrelæ eller kul i starter.
Du har selv været inde på at trække en kraftig ledning direkte fra + på
akkuen og direkte på starter. Hvis starter kører er det relæet.
Men du er nok også nød til at gennemgå ledningsnet og stikforbindelser
efter regnvejrskørslen, ikke at den kortslutter, så ville sikringen
springe. Men for at den smule strøm der er på så'n en mukkebik, bruges
der hvor den gør mest gavn

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954
Triumph T120R Bonneville, 1969

Schjoldager (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Schjoldager


Dato : 26-08-08 05:24

On 24 Aug., 02:21, PaUZathrus <pau_zath...@hotmail.com> wrote:
> Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i går
> kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
> starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
> spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser af
> batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
> Stelforbindelse?
> Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
> Brian og en slap HondaPigen II

Hej Brian
Prøv at tage starteren ud, og se om den kan køre rundt når der ingen
modstand er. Det kunne godt være den bare skulle have nogle nye kul.

mvh.
Martin Schjoldager (som er kommet hjem igen, 17 dage, 6200km og med en
næsten ikke sur kæreste bagpå, fantastisk tur)

PaUZathrus (26-08-2008)
Kommentar
Fra : PaUZathrus


Dato : 26-08-08 06:17

On 26 Aug., 13:24, Schjoldager <schjolda...@msn.com> wrote:
> On 24 Aug., 02:21, PaUZathrus <pau_zath...@hotmail.com> wrote:
>
> > Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i går
> > kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
> > starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
> > spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser af
> > batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
> > Stelforbindelse?
> > Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
> > Brian og en slap HondaPigen II
>
> Hej Brian
> Prøv at tage starteren ud, og se om den kan køre rundt når der ingen
> modstand er. Det kunne godt være den bare skulle have nogle nye kul.
>
> mvh.
> Martin Schjoldager (som er kommet hjem igen, 17 dage, 6200km og med en
> næsten ikke sur kæreste bagpå, fantastisk tur)

Velkommen hjem Martin :)

Nå - Her er status - Sætter jeg Startkabler fra Skodaen på - Starter
den på EL..
Lader jeg Batteriet op i 14 timer monteret på MCén - Tager lader fra -
og Trykker = Klik - Ingenting :(
Måling på Batteriet efter nogle timers opladning ligger 12V.
Når jeg drejer tændingsnøglen falder spændingen helt ned til omkring
7-8V (uden lys er det 8-9 V med tænding) - og tryk på Startknappen
ryger den helt ned mellem 5-6 V.
Det er lidt mærkeligt hvis begge startere skulle give præcist samme
resultat - så jeg tror ikke det er starteren.
Det det heller ikke virker med opladning af batteri - Tror jeg heller
ikke på der skulle være "fejl" i ladningen.
Da det virker med startkabler til Skodaen - MÅ det have noget med
Spænding at gøre - den kan åbenbart ikke suge 2 batterier flade ;)
Hvad med Starterrelæ ? Det ville vel heller ikke virke selv om jeg
smider Skodaen oven i vel?
SÅ er jeg tilbage til Kortslutning - manglende stel-forbindelse - men
med nok Power når Skodaen kommer på?
Ladeværdierne kan jeg ikke lige huske i hovedet men synes ovenstående
afvikler den problematik...
Jeg synes vi nærmer os... :)

Brian og en HondaPigen II som ellers kører som en drøm. (Med en sød
lille Lazer Potte).




Ukendt (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-08-08 13:42

On Tue, 26 Aug 2008 05:17:26 -0700 (PDT), PaUZathrus wrote:

> Måling på Batteriet efter nogle timers opladning ligger 12V.
> Når jeg drejer tændingsnøglen falder spændingen helt ned til omkring
> 7-8V (uden lys er det 8-9 V med tænding) - og tryk på Startknappen
> ryger den helt ned mellem 5-6 V.

Død akkumulator, uanset (manglende) alder.........

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Michael Dahlberg (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 26-08-08 13:44


"PaUZathrus" <pau_zathrus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:57cc4a4e-02af-410a-8909-8734541684e7@v39g2000pro.googlegroups.com...
On 26 Aug., 13:24, Schjoldager <schjolda...@msn.com> wrote:
> On 24 Aug., 02:21, PaUZathrus <pau_zath...@hotmail.com> wrote:
>
> > Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i
> > går
> > kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
> > starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
> > spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser
> > af
> > batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
> > Stelforbindelse?
> > Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
> > Brian og en slap HondaPigen II
>
> Hej Brian
> Prøv at tage starteren ud, og se om den kan køre rundt når der ingen
> modstand er. Det kunne godt være den bare skulle have nogle nye kul.
>
> mvh.
> Martin Schjoldager (som er kommet hjem igen, 17 dage, 6200km og med en
> næsten ikke sur kæreste bagpå, fantastisk tur)

Velkommen hjem Martin :)

Nå - Her er status - Sætter jeg Startkabler fra Skodaen på - Starter
den på EL..
Lader jeg Batteriet op i 14 timer monteret på MCén - Tager lader fra -
og Trykker = Klik - Ingenting :(
Måling på Batteriet efter nogle timers opladning ligger 12V.
Når jeg drejer tændingsnøglen falder spændingen helt ned til omkring
7-8V (uden lys er det 8-9 V med tænding) - og tryk på Startknappen
ryger den helt ned mellem 5-6 V.
Det er lidt mærkeligt hvis begge startere skulle give præcist samme
resultat - så jeg tror ikke det er starteren.
Det det heller ikke virker med opladning af batteri - Tror jeg heller
ikke på der skulle være "fejl" i ladningen.
Da det virker med startkabler til Skodaen - MÅ det have noget med
Spænding at gøre - den kan åbenbart ikke suge 2 batterier flade ;)
Hvad med Starterrelæ ? Det ville vel heller ikke virke selv om jeg
smider Skodaen oven i vel?
SÅ er jeg tilbage til Kortslutning - manglende stel-forbindelse - men
med nok Power når Skodaen kommer på?
Ladeværdierne kan jeg ikke lige huske i hovedet men synes ovenstående
afvikler den problematik...
Jeg synes vi nærmer os... :)

..
Din måling på batteri, er lav, hvis det kun viser 12V efter 14 timers
ladning.
Skru lige stelledningen af, og mål på et nyopladet og helt ubelastet
batteri.
Et fuldt opladet batteri bør ikke måle under 13.2 V ubelastet.
Umiddelbart lyder det for mig, som et batteri, der er stået af, selvom
det kun er få mdr gammelt.
Hvis jeg har ret, så har det ikke nogen forbindelse med regnvejret, men
sommetider sker ting samtidig, udelukkende for at forvirre den
efterfølgende fejlfinding ;-(
--
Michael D





PaUZathrus (26-08-2008)
Kommentar
Fra : PaUZathrus


Dato : 26-08-08 07:10

On 26 Aug., 14:44, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:
> "PaUZathrus" <pau_zath...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:57cc4a4e-02af-410a-8909-8734541684e7@v39g2000pro.googlegroups.com...
> On 26 Aug., 13:24, Schjoldager <schjolda...@msn.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 24 Aug., 02:21, PaUZathrus <pau_zath...@hotmail.com> wrote:
>
> > > Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i
> > > går
> > > kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
> > > starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
> > > spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser
> > > af
> > > batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
> > > Stelforbindelse?
> > > Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
> > > Brian og en slap HondaPigen II
>
> > Hej Brian
> > Prøv at tage starteren ud, og se om den kan køre rundt når der ingen
> > modstand er. Det kunne godt være den bare skulle have nogle nye kul.
>
> > mvh.
> > Martin Schjoldager (som er kommet hjem igen, 17 dage, 6200km og med en
> > næsten ikke sur kæreste bagpå, fantastisk tur)
>
> Velkommen hjem Martin :)
>
> Nå - Her er status - Sætter jeg Startkabler fra Skodaen på - Starter
> den på EL..
> Lader jeg Batteriet op i 14 timer monteret på MCén - Tager lader fra -
> og Trykker = Klik - Ingenting :(
> Måling på Batteriet efter nogle timers opladning ligger 12V.
> Når jeg drejer tændingsnøglen falder spændingen helt ned til omkring
> 7-8V (uden lys er det 8-9 V med tænding) - og tryk på Startknappen
> ryger den helt ned mellem 5-6 V.
> Det er lidt mærkeligt hvis begge startere skulle give præcist samme
> resultat - så jeg tror ikke det er starteren.
> Det det heller ikke virker med opladning af batteri - Tror jeg heller
> ikke på der skulle være "fejl" i ladningen.
> Da det virker med startkabler til Skodaen - MÅ det have noget med
> Spænding at gøre - den kan åbenbart ikke suge 2 batterier flade ;)
> Hvad med Starterrelæ ? Det ville vel heller ikke virke selv om jeg
> smider Skodaen oven i vel?
> SÅ er jeg tilbage til Kortslutning - manglende stel-forbindelse - men
> med nok Power når Skodaen kommer på?
> Ladeværdierne kan jeg ikke lige huske i hovedet men synes ovenstående
> afvikler den problematik...
> Jeg synes vi nærmer os... :)
>
> .
> Din måling på batteri, er lav, hvis det kun viser 12V efter 14 timers
> ladning.
> Skru lige stelledningen af, og mål på et nyopladet og helt ubelastet
> batteri.
> Et fuldt opladet batteri bør ikke måle under 13.2 V ubelastet.
> Umiddelbart lyder det for mig, som et batteri, der er stået af, selvom
> det kun er få mdr gammelt.
> Hvis jeg har ret, så har det ikke nogen forbindelse med regnvejret, men
> sommetider  sker ting samtidig, udelukkende for at forvirre  den
> efterfølgende fejlfinding ;-(
> --
> Michael D- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Og så får de sgu batteriet lige i skalden igen.... :)
Jeg tester i nat :)
Brian

N/A (29-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-08-08 13:20



N/A (29-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-08-08 13:20



PaUZathrus (26-08-2008)
Kommentar
Fra : PaUZathrus


Dato : 26-08-08 17:15

On 26 Aug., 15:10, PaUZathrus <pau_zath...@hotmail.com> wrote:
> On 26 Aug., 14:44, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
> wrote:
>
>
>
>
>
> > "PaUZathrus" <pau_zath...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:57cc4a4e-02af-410a-8909-8734541684e7@v39g2000pro.googlegroups.com...
> > On 26 Aug., 13:24, Schjoldager <schjolda...@msn.com> wrote:
>
> > > On 24 Aug., 02:21, PaUZathrus <pau_zath...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > Hondapige II har ellers kørt som en drøm den sidste måned - Men i
> > > > går
> > > > kørte jeg hjem i regnvejr - Og i dag vil hun ikke starte på EL
> > > > starteren. Jeg kan sagtens løbe den igang - et lille skub og hun
> > > > spinner igen. Men ikke på EL - Der klikker hun bare. Der er masser
> > > > af
> > > > batteri på hende - Hvad kan der være galt? Starteren ?
> > > > Stelforbindelse?
> > > > Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for hende?
> > > > Brian og en slap HondaPigen II
>
> > > Hej Brian
> > > Prøv at tage starteren ud, og se om den kan køre rundt når der ingen
> > > modstand er. Det kunne godt være den bare skulle have nogle nye kul..
>
> > > mvh.
> > > Martin Schjoldager (som er kommet hjem igen, 17 dage, 6200km og med en
> > > næsten ikke sur kæreste bagpå, fantastisk tur)
>
> > Velkommen hjem Martin :)
>
> > Nå - Her er status - Sætter jeg Startkabler fra Skodaen på - Starter
> > den på EL..
> > Lader jeg Batteriet op i 14 timer monteret på MCén - Tager lader fra -
> > og Trykker = Klik - Ingenting :(
> > Måling på Batteriet efter nogle timers opladning ligger 12V.
> > Når jeg drejer tændingsnøglen falder spændingen helt ned til omkring
> > 7-8V (uden lys er det 8-9 V med tænding) - og tryk på Startknappen
> > ryger den helt ned mellem 5-6 V.
> > Det er lidt mærkeligt hvis begge startere skulle give præcist samme
> > resultat - så jeg tror ikke det er starteren.
> > Det det heller ikke virker med opladning af batteri - Tror jeg heller
> > ikke på der skulle være "fejl" i ladningen.
> > Da det virker med startkabler til Skodaen - MÅ det have noget med
> > Spænding at gøre - den kan åbenbart ikke suge 2 batterier flade ;)
> > Hvad med Starterrelæ ? Det ville vel heller ikke virke selv om jeg
> > smider Skodaen oven i vel?
> > SÅ er jeg tilbage til Kortslutning - manglende stel-forbindelse - men
> > med nok Power når Skodaen kommer på?
> > Ladeværdierne kan jeg ikke lige huske i hovedet men synes ovenstående
> > afvikler den problematik...
> > Jeg synes vi nærmer os... :)
>
> > .
> > Din måling på batteri, er lav, hvis det kun viser 12V efter 14 timers
> > ladning.
> > Skru lige stelledningen af, og mål på et nyopladet og helt ubelastet
> > batteri.
> > Et fuldt opladet batteri bør ikke måle under 13.2 V ubelastet.
> > Umiddelbart lyder det for mig, som et batteri, der er stået af, selvom
> > det kun er få mdr gammelt.
> > Hvis jeg har ret, så har det ikke nogen forbindelse med regnvejret, men
> > sommetider  sker ting samtidig, udelukkende for at forvirre  den
> > efterfølgende fejlfinding ;-(
> > --
> > Michael D- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > - Vis tekst i anførselstegn -
>
> Og så får de sgu batteriet lige i skalden igen.... :)
> Jeg tester i nat :)
> Brian- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Da jeg skulle hjem fra arbejde her til aften satte jeg nøglen i og
drejede - Næsten ingen lys i Neutral og Olie lampen. Fik hende løbet
igang, og da jeg så tænder lyset - SLAM døde hun ud. Dette sker et par
gange - Løber hende igang med lyset tændt - OG få hende til at holde
sig kørende.
Turen hjem, 15 KM af MØRK landevej, var følelsesmæssigt meget
spændende. Bemærkede at når jeg gik fra Low til High i lyset, slog hun
lige ud engang. Næsten som ville hun gerne slukke. Og nogle gange når
jeg gik fra 3. til 4. eller 4.til 5. gear lyste forlygten pludseligt
kraftigt op... OG jeg tror faktisk ikke der var specielt meget lys på.
Nok til at se, men nok ikke nær det det burde.
Hjemme måler jeg batteriet til 11.31 V - Har nu sat det til opladning-
men læser jeg min Deca MACH214 oplader rigtigt var hun top - Noget jeg
nok burde have set i morges, da jeg IKKE læste opladeren rigtigt - OG
som fortæller mig at batteriet slet ikke kan holde strøm.
Jeg satser på at det er det, og smider Batteriet lige tilbage til
sælgeren i morgen tidligt... Med mindre der er andre herinde der mener
det skulle være noget andet.
Honda-Pigen II og jeg takker for hjælpen indtilvidere :)
Brian

Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 06:25

On Tue, 26 Aug 2008 16:15:16 -0700 (PDT), PaUZathrus wrote:

> Jeg satser på at det er det, og smider Batteriet lige tilbage til
> sælgeren i morgen tidligt... Med mindre der er andre herinde der mener
> det skulle være noget andet.

Akku retur, og hold for en sikkerheds skyld øje med ladespændingen når
"pigen" er i drift. 13,5 - 15 volt ved alt over tomgang.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-8-08

Jim Andersen (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 27-08-08 09:35

PaUZathrus wrote:
> Jeg satser på at det er det, og smider Batteriet lige tilbage til
> sælgeren i morgen tidligt...

Hvad så når han siger "det er din gamle lorte-MC der har brændt det af. Din
regulator-strømvender-ensretter-sikring må være i udu"?

/jim



Michael Dahlberg (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 27-08-08 09:47


"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:48b511a4$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> PaUZathrus wrote:
>> Jeg satser på at det er det, og smider Batteriet lige tilbage til
>> sælgeren i morgen tidligt...
>
> Hvad så når han siger "det er din gamle lorte-MC der har brændt det
> af. Din regulator-strømvender-ensretter-sikring må være i udu"?
>
Så er det op til ham at bevise det!
Som udgangspunkt er der garanti de første 6 Mdr. af et produkts
levetid
--
Michael D



N/A (29-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-08-08 13:20



PaUZathrus (27-08-2008)
Kommentar
Fra : PaUZathrus


Dato : 27-08-08 04:49

On 27 Aug., 10:47, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:
> "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelsenews:48b511a4$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...> PaUZathrus wrote:
> >> Jeg satser på at det er det, og smider Batteriet lige tilbage til
> >> sælgeren i morgen tidligt...
>
> > Hvad så når han siger "det er din gamle lorte-MC der har brændt det
> > af. Din regulator-strømvender-ensretter-sikring må være i udu"?
>
> Så er det op til ham at bevise det!
> Som udgangspunkt er der garanti de første 6 Mdr. af et produkts
> levetid
> --
> Michael D

Men hvad hvis den ER i udu????
(Efter 9 timers opladning frit fra MCén havde den ladet ca. 1/4 op)
Måler 12.16 V på batteriet - Sætter det i og den er helt død som
normalt)-
Det må vel betyde det vi allerede har fundet ud af - Batteri dødt
Brian

PaUZathrus (29-08-2008)
Kommentar
Fra : PaUZathrus


Dato : 29-08-08 05:10

On 27 Aug., 12:48, PaUZathrus <pau_zath...@hotmail.com> wrote:
> On 27 Aug., 10:47, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
> wrote:
>
> > "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelsenews:48b511a4$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...> PaUZathrus wrote:
> > >> Jeg satser på at det er det, og smider Batteriet lige tilbage til
> > >> sælgeren i morgen tidligt...
>
> > > Hvad så når han siger "det er din gamle lorte-MC der har brændt det
> > > af. Din regulator-strømvender-ensretter-sikring må være i udu"?
>
> > Så er det op til ham at bevise det!
> > Som udgangspunkt er der garanti de første 6 Mdr. af et produkts
> > levetid
> > --
> > Michael D
>
> Men hvad hvis den ER i udu????
> (Efter 9 timers opladning frit fra MCén havde den ladet ca. 1/4 op)
> Måler 12.16 V på batteriet - Sætter det i og den er helt død som
> normalt)-
> Det må vel betyde det vi allerede har fundet ud af - Batteri dødt
> Brian

Og jeg store klovn har selvfølgelig ikke gemt kvitteringen, så bytte/
retur/klage var ikke muligt - Har købt et nyt og sat i.
Fulgt foreskrifterne til punkt og prikke - GEMT kvitteringen - og
lader tiden vise om det gør død også. Gør det det, så må jeg i gang
med den store fejlfindings procedure.
Og så skriver jeg her jo nok igen.
Tusinde tak for al hjælpen - Nu kan jeg jo se tilbage i tråden hvis et
sådan behov opstår.
Brian og en igen rullende Honda-Pigen II.
(Som også har fået justeret ventiler og ikke længere har en svag
ventil-klikken) :D:D

Futte & Co. (29-08-2008)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 29-08-08 13:20

PaUZathrus skrev:

> Og jeg store klovn har selvfølgelig ikke gemt kvitteringen, så bytte/
> retur/klage var ikke muligt - Har købt et nyt og sat i.
> Fulgt foreskrifterne til punkt og prikke - GEMT kvitteringen - og
> lader tiden vise om det gør død også. Gør det det, så må jeg i gang
> med den store fejlfindings procedure.
> Og så skriver jeg her jo nok igen.
> Tusinde tak for al hjælpen - Nu kan jeg jo se tilbage i tråden hvis et
> sådan behov opstår.
> Brian og en igen rullende Honda-Pigen II.
> (Som også har fået justeret ventiler og ikke længere har en svag
> ventil-klikken) :D:D

Og så siges det man ikke kan købe sig til lykke

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954
Triumph T120R Bonneville, 1969

N/A (29-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-08-08 13:20



N/A (29-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-08-08 13:20



N/A (29-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-08-08 13:20



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste