Weber performer
Fra : ZiGGi

Dato : 17-09-08 13:35

Hej NG,

Vi fik en Weber Performer grill i bryllupsgave. Det er et absolut genialt
produkt. Det eneste lille problem lader til at være, at jeg har svært ved at
få kullene til at gå ud efter brug. Andre der har samme oplevelse? I den
"gamle" Weber behøvede jeg blot at lukke luftkanalerne. Så gik det hurtigt.
I Performeren slutter de tilsyneladende ikke helt så tæt.

/Michael

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-09-08 14:24

ZiGGi wrote:

> [...]
> samme oplevelse? I den "gamle" Weber behøvede jeg blot at lukke
> luftkanalerne. Så gik det hurtigt. I Performeren slutter de

Det gjorde vores Performer heller ikke i starten. Men efterhånden som man
får "fedtet" bunden til begynder det at virke. En midlertidig løsning er at
hælde kullene over i askespand med låg og lade dem gå ud der.

Ebbe

Fra : TT

Dato : 17-09-08 15:27

Hmm. det virker fint hos mig, og jeg har langt om længe også fået tilsluttet
en 11 kg gasflaske, så man ikke skal udskifte den lille gaspatron hver anden
gang man griller.

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 20:43

"TT" <trp@(fjernes))hajq.dk> wrote in message
> Hmm. det virker fint hos mig, og jeg har langt om længe også fået
> tilsluttet en 11 kg gasflaske, så man ikke skal udskifte den lille
> [...]

Hej TT

Hvad har du brugt til at forbinde slangen fra flasken til studsen på
grillen.

Jeg vil blive meget glad hvis du vil besrkive det, og gerne med et billede
eller to.

PfT
Peter V

Fra : Torben

Dato : 20-09-08 09:20

> [...]
> grillen.
>
> Jeg vil blive meget glad hvis du vil besrkive det, og gerne med et billede

Jeg har købt et gasbrænder reservedelssæt fra Fog i Lyngby, her købte jeg
også en variabel regulator til at sætte oven på gasflasken. Jeg pillede den
gamle regulator af, den der sidder bag ved knappen man trykker på. Det
sværeste var sammenkoblingen ved selve studsen hvor gassen kommer ud og
bliver antændt, jeg klippede "kraven" der holde slangen på plads sirligt af
med en bidtang og en nedstrygerklinge, det tog en times tid. Satte den nye
slange på med et spændbånd.
Fordele: jeg kan selv vælge hvormeget tryk der skal være på, det er godt når
man har lidt travlt.

Skriv evt. PM til mig, så skal jeg prøve at forklare bedre, alt i alt en
super løsning syntes jeg.

-TT

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-09-08 11:15

TT wrote:
> Hmm. det virker fint hos mig, og jeg har langt om længe også fået
> tilsluttet en 11 kg gasflaske, så man ikke skal udskifte den lille
> gaspatron hver anden gang man griller.

Hint: Du skal bruge grillbriketter til at grille med, ikke gasbrænderen

Jeg plejer at putte kullene i en grilltænder som jeg så stiller på risten
over gasbrænderen og så får de fem minutters flamme. Det har været nok
hidtil så jeg er stadig på første gaspatron i denne (efterhånden overståede)
sommer.

Ebbe

Fra : TT

Dato : 25-09-08 14:40

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> [...]
> over gasbrænderen og så får de fem minutters flamme. Det har været nok
> hidtil så jeg er stadig på første gaspatron i denne (efterhånden

Hint: Mine kul er varme på 10 min. hvor længe er dine om det

Nej men jeg gider ikke grilltænder og alt muligt, direkte ned på risten
eller i kulholderne - godt med flamme under og så er den klar. Er også
effektivt hvis man langtidssteger og der er blevet lidt for koldt i grillen,
eller man som mig ofte glemmer at slukke gassen, med denne løsning kan jeg
høre det

-TT

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 20:45

> [...]
> den "gamle" Weber behøvede jeg blot at lukke luftkanalerne. Så gik det
> hurtigt. I Performeren slutter de tilsyneladende ikke helt så tæt.

Den bliver bedre med tiden, som en ande også beskrev...

Men der er et par brugere der har oplevet at låget er skævt. Kan det låg
vippe når det ligger rigtigt på grillen ?

Check eventuelt grillguru.dk jeg ved at brugere derinde også har diskuteret
dette tidligere.

VH
Peter V

Fra : ZiGGi

Dato : 18-09-08 14:58

> [...]
> den "gamle" Weber behøvede jeg blot at lukke luftkanalerne. Så gik det
> hurtigt. I Performeren slutter de tilsyneladende ikke helt så tæt.

Tak for alle jeres svar! Jeg har også indtil videre blot hældt mine kul over
i den "gamle" weber
Lidt besværligt men det har da virket i en snæver vending.

/Michael