Poolpumpe til regnvand
Fra : Carsten Keller

Dato : 14-09-08 16:36

Hej gruppe.

Jeg kan måske få fingre i en billig poolpumpe og mangler en primitiv løsning
til at vande haven til næste sommer. Kan sådan en skabe det nødvendige tryk
til at drive diverse vandingsaggregater eller er jeg nødt til at investere i
en rigtig trykpumpe, aka. husvandværk?

Keller

Fra : Lars Hansen

Dato : 14-09-08 19:49

"Carsten Keller" <keller@no-more-swen.post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødvendige tryk til at drive diverse vandingsaggregater eller er jeg nødt
> til at investere i en rigtig trykpumpe, aka. husvandværk?

Alt efter størrelsen af den poolpumpe kan du vel nok bruge den.
Men husk at de fleste poolpumper skal luftes ud når man sætter dem til og
selv om den måske kan levere adskillige tusinde liter i timen skal der ikke
meget modstand til før kraften falder drastisk.
Og du skal så også til at opfinde noget system til studser og slanger.......

Jeg ville helt klart vælge Harald Nyborgs husvandværk til 600 kroner. Det er
med akkumuleringstank og det hele. Jeg har ikke selv prøvet den, men nogle
venner har nu brugt deres i nogle år efterhånden og er glade ved det.
Den leverer et konstant tryk på 4 bar og det er jo rigeligt til det meste.

Mvh
Lars Hansen