Demontering af rundbuehal?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 14-09-08 14:46

Jeg er ved at købe en ejendom, hvorpå der findes en rundbuehal på 144 kvm.
Den har været brugt til opbevaring af træflis.

Jeg har ikke brug for den og ønsker den demonteret og solgt. Har kun
besigtiget ejendommen en enkelt gang endnu og husker derfor ikke detalter,
men sådanne haller er vel nogenlunde ens?

Det er oplagt at pladerne kan afmonteres stykvist, men hvad med skelettet?
Er det sat sammen af stumper, som kan skilles ad? Kan man gøre det selv
(gerne uden stilads)?

Hvor stor lastbil skal jeg regne med, for at transportere hallen i adskilt
stand?

Og så det umulige spørgsmål: Hallen er ca. 6 år gammel og har beklædning i
den ene ende, men ikke i den anden. Hvad får jeg for sådan en og
hvor/hvordan kan jeg sælge den? Hvem/hvilke erhvervsgrupper bruger sådan
nogen, bortset fra landbruget?
--
/ Mikkel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-09-08 16:24

On Sun, 14 Sep 2008 15:45:35 +0200, Mikkel Mikkelsen
<mikkel@mikkelserver.invalid> wrote:

> [...]
>Er det sat sammen af stumper, som kan skilles ad? Kan man gøre det selv

Jeg vil gætte på at sådan en hal er bygget lidt på samme måde som et
bobledrivhus som mit.
Mit drivhus består af en række buer, som hver især er lavet af 4
stykker,s om er stukket inden i hinanden. Desuden en tværstiver, som er
samlet med en bolt midt på.
Det var meget nemt at pille ned, vi havde kun et par stiger med. Buerne
sad på et sokkelstykke nede ved jorden, og kunne løftes af disse, og så
skrues fra hinanden.

>Hvor stor lastbil skal jeg regne med, for at transportere hallen i adskilt
>stand?

4 boogietrailerfulde fyldte mit 480 m2 drivhus. (En Brenderup
260TB-trailer, 1000 kg totalvægt.)
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-09-08 16:30

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> wrote in message
> [...]
> (gerne uden stilads)?
>
> Hvor stor lastbil skal jeg regne med, for at transportere hallen i adskilt

Sælg den hel, og så lad køber demontere den.

Når du har bestemt dig for det ene eller det andet, kan du jo lige smide en
annonce i dk.marked.privat.hus-og-have. Jeg kunne da godt bruge sådan en
hal.

Bjarne K.

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 14-09-08 16:46

On Sun, 14 Sep 2008 17:30:05 +0200, Bjarne K. wrote:

> [...]

> annonce i dk.marked.privat.hus-og-have. Jeg kunne da godt bruge sådan en

Rundbuehallen er de sidste krampetrækninger i handelen. Vi havde ellers
begge accepteret en pris gennem mægler, men så blev der rejst tvivl om,
hvorvidt hallen repræsenterede den værdi som køber havde oplyst. Nu er
køber pålagt opgaven at få et konkret tilbud, så jeg ved præcist hvilket
nettobeløb jeg kan kalkulere med.

Hallen tilhører jo køber, så det der mangler i at at den kan indbringe det
oplyste beløb er for min regning, idet køber - med mit kyniske pres - er
blanket af til skindet, så prisen kan ikke forhandles yderligere ned.

Til orientering: Hallen befinder sig i nærheden af Viborg. Jeg ved ikke
rigtig om jeg kan tillade mig at bringe en salgsannonce, da jeg (endnu)
ikke ejer hallen.
--
/ Mikkel

Fra : Armand

Dato : 14-09-08 16:53

Bjarne K. skrev:

> [...]
>
> Når du har bestemt dig for det ene eller det andet, kan du jo lige smide
> en annonce i dk.marked.privat.hus-og-have. Jeg kunne da godt bruge

Hæ!
Og hvis man fra starten af havde kommet til at nævne hvor i landet at
hallen står ville dét bestemt også have gavnet omsætningen

--
Armand.

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 04-10-08 14:19

> [...]

> annonce i dk.marked.privat.hus-og-have. Jeg kunne da godt bruge sådan en

Nu er jeg kommet så langt, at jeg ved noget mere om hallen og har taget
nogle billeder af den. Se http://www.towle.dk/rundbuehal.html

Har også indrykket en annonce, som du anbefalede.
--
/ Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 16:45

Hej Mikkel.
Hvad er mål på hallen?
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 14-09-08 16:49

On Sun, 14 Sep 2008 17:45:19 +0200, Ole "Toggal" Juhl wrote:

> Hej Mikkel.
> Hvad er mål på hallen?

Det ved jeg ikke før en af de nærmeste dage. Fra BBR ved jeg, at den er 144
kvm. og på et luftfoto kan jeg se, at den er lidt aflang - måske 9*16
meter?
--
/ Mikkel