Stenfri vindrue
Fra : Flemming

Dato : 14-09-08 10:08

Hej

Jeg etablerede nyt drivhus i foråret, og købte en Vanessa vindrue, som er
annonceret stenfri.
Jeg har nu smagt de første druer, men de er ikke stenfri. Der er en enkelt
sten i hver drue.
Er der nogen der har en forklaring?

mvh.
Flemming

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-09-08 16:03

On Sun, 14 Sep 2008 11:07:53 +0200, "Flemming"
<flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> wrote:

> [...]
>annonceret stenfri.
>Jeg har nu smagt de første druer, men de er ikke stenfri. Der er en enkelt

Som jeg husker Vanessa kan man nogle gange svagt ane anlæg til kernerne
når man spiser druerne. Måske nogle klimamæssige omstændigheder har
gjort at en enkelt kerne i hver drue har fået held med at vokse. Jeg ved
det ikke, gætter kun.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-09-08 02:41

On Sep 14, 11:07 am, "Flemming" <flemming.kjaer...@xxxoncable.dk>
wrote:
> [...]
> annonceret stenfri.
> Jeg har nu smagt de første druer, men de er ikke stenfri. Der er en enkelt

Ingen forklaring, men vi har oplevet det samme.
Jeg kan ikke huske hvilken sort vores er.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 18-09-08 16:17

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> annonceret stenfri.
> Jeg har nu smagt de første druer, men de er ikke stenfri. Der er en enkelt

Det er vel det samme som når man køber stenfrie druer i butikkerne, så er
der som regel også en enkelt stor sten i.

Steen. jaja, det hedder jeg altså