Træpiller fra Stampemøllen
Fra : Jakob Griffel

Dato : 11-09-08 09:26

Hej med jer

I det senste "idényt" er der en reklame for træpiller fra Stampemøllen.
Kender i kvaliteten på dem?

Jeg har brugt Statoil HP-træpiller sidste vinter og var rigtig godt tilfreds
med dem.
De skal i en pilleovn (6mm).

Prisen er nogenlunde den samme.

--
Hilsen Jakob

Fra : Kåre

Dato : 11-09-08 09:35

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kender i kvaliteten på dem?
>
> Jeg har brugt Statoil HP-træpiller sidste vinter og var rigtig godt

Jeg købte to ton 8mm (pillefyr) hos dem sidste år (kampagne).
To ting jeg bemærkede:
1. Jeg har aldrig prøvet piller som efterlod så LIDT aske.
2. Pillerne var meget lange og hårde. Det gav temmelig mange ikke så rare
lyde fra sneglen i mit fyr, når de skulle hakkes i stykker for at komme
igennem. Jeg blev noget nervøs for om sneglen ville holde til det...

mvh
Kåre

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-09-08 02:52

On Sep 11, 10:34 am, "Kåre" <ka...@megajam.dk> wrote:

> Jeg købte to ton 8mm (pillefyr) hos dem sidste år (kampagne).
> To ting jeg bemærkede:
> 1. Jeg har aldrig prøvet piller som efterlod så LIDT aske.

Det samme her, de har brændt meget fint.

> 2. Pillerne var meget lange og hårde. Det gav temmelig mange ikke så rare
> lyde fra sneglen i mit fyr, når de skulle hakkes i stykker for at komme
> igennem. Jeg blev noget nervøs for om sneglen ville holde til det...

Det samme her, men da min snegl er en ret stor svejst snegl så betød
det ikke noget.
De er til gengæld gode til at fjerne det smuld som der kommer i bunden
af magasinet.

De er vist blevet kortere nu.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 11-09-08 09:49

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> writes:

> I det senste "idényt" er der en reklame for træpiller fra
> Stampemøllen. Kender i kvaliteten på dem?

Jeg har brændt 8 tons piller fra stampemøllen her i vinter. Det
generelle indtryk jeg har, er at de giver væsentligt mindre aske end
dem jeg ellers har prøvet at fyre med. Der kommer muligvis lidt flere
slagger i brænderen, men jeg har skiftet en foring her i vinter, så
jeg er ikke helt sikker på om den forskel jeg ser har noget med det at
gøre.

Det største ankepunkt jeg har, er at de kommer i 16kg sække, så der
skal slæbes flere sække, end hvis det var 25kg.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-09-08 16:10

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kender i kvaliteten på dem?
>
> Jeg har brugt Statoil HP-træpiller sidste vinter og var rigtig godt

Fyrede to tons af sidste år, og har to tons til i år (6 mm). De brænder
fint, men synes jeg har flere slagger i brændskålen.

- Martin

Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-09-08 08:53

Tak for svarene til jer alle. Jeg tror jeg holder mig til Statoils
HP-piller.
Dem er jeg trods alt meget tilfreds med, og min pilleovn ligeså

--
Hilsen Jakob