Løg planter
Fra : Marianne

Dato : 09-09-08 13:49

Så idag en plasticbakke til løg - beskrivelsen på anvendelsen var at man så
kunne flytte sine løg til et passende sted i haven indtil de igen skal
plantes!! Det forstår jeg ikke helt - er det producentens mening at man skal
grave ALLE sine løg op når de har blomstret?

Så kan man da ikke bestille andet end at grave have - og tag for den sags
skyld. Mine løg planter kommer da fint igen år efter år uden at jeg rører en
finger - bliver de ikke ved med det?
/Marianne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-09-08 16:10

"Marianne" <mir@hansen.mail.dk> writes:

> [...]
> skyld. Mine løg planter kommer da fint igen år efter år uden at jeg rører en

Det er måske noget med at man nemmere kan plante andet, der hvor
løgplanterne har været.

Mvh Trine, der hvert år graver løg i stykker.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-09-08 18:45

> [...]
> plantes!! Det forstår jeg ikke helt - er det producentens mening at man
> skal grave ALLE sine løg op når de har blomstret?

Ja. Om ikke andet, så for at få skilt "børnene" ud, så der kommer flere løg.
Nogle kan ikke tåle frost, så de skal også op. Tulipaner har en grim vane
med at skifte farve, så der kan det også være relevant at hive dem op.

> Så kan man da ikke bestille andet end at grave have - og tag for den sags
> skyld. Mine løg planter kommer da fint igen år efter år uden at jeg rører
> en finger - bliver de ikke ved med det?

Nej, ikke medmindre du gør noget. Mine får gødning, men efter 10 år ser de
nu ud til at kunne tåle en opgravning og en kærlig hånd.

Mvh Maria