Utæt vandhane
Fra : mew2k

Dato : 08-09-08 15:22

Hvem kan fortælle mig hvordan jeg for skilt min 1-grebs vandhane ad?

Jeg har fjernet plasticduppen med blå/rød farve på, skruet en gevindskrue
ud, og så troede jeg jo at det øverste stykke var lige til at løfte af.

Hvad mangler jeg at gøre?

Billeder:
http://peecee.dk/upload/view/130210
http://peecee.dk/upload/view/130211

Fra : Ralph

Dato : 08-09-08 16:20

"mew2k" <gg@gg.gg> skrev i en meddelelse
> Hvem kan fortælle mig hvordan jeg for skilt min 1-grebs vandhane ad?
> Hvad mangler jeg at gøre?

Du skal nok bruge lidt vold, men hvis den allerede er så tilkalket at du
ikke kan løfte grebet af, så tvivler jeg på at du kan løsne selve ventilen
når du kommer så langt, jeg har haft min vandhane sejlende i kalkfjerner tre
fire gange inden for de sidste 8-9 dage, og den er ikke skilt ad endnu.

--
Ralph

Fra : mew2k

Dato : 08-09-08 16:38

> [...]
> når du kommer så langt, jeg har haft min vandhane sejlende i kalkfjerner
> tre fire gange inden for de sidste 8-9 dage, og den er ikke skilt ad

Synes jeg har prøvet med vold .. Det er ikke mange millimeter det rykker
sig, og jeg er også en smule betænkelig ved hvis det nu ikke er sådan man
skiller den type ad.

Det gik i øvrigt hverken værre eller bedre end at jeg tabte gevindskruen,
ned i vandhanen, da jeg ville skrue den i igen. Så gennem det bette hul kan
jeg se den, men med op igen vil den overhovedet ikke!

Nogen ideer?

Der er står ARDA 20 omme bag på, men det hjælper vidst ikke meget.

Fra : Ivar

Dato : 08-09-08 17:56

mew2k skrev:

> Der er står ARDA 20 omme bag på, men det hjælper vidst ikke meget.

Når du får den skilt af, hvad vil du så gøre?
Søger man på nettet, ser det ud til at den ikke sælges mere,
og firmaet SAM Trading ApS, der har importeret den, er ikke specielt
synlig. Er det en der kostede 200 kr fra ny?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : mew2k

Dato : 08-09-08 18:04

> [...]
> og firmaet SAM Trading ApS, der har importeret den, er ikke specielt
> synlig. Er det en der kostede 200 kr fra ny?

Nu har jeg endelig fået den skilt ad (kalkfjerner + vold) og rengjort
hvilket resulterede i at den rent faktisk ikke er utæt mere.

Om den har kostet 200 eller 2000 kr. aner jeg ikke, for det er ikke en jeg
har købt.

Fra : Klaus G.

Dato : 09-09-08 13:17

> Hvad mangler jeg at gøre?
At købe en ny hane ;)

Da vores vandhane begyndte at blive utæt, så sagde en VVS mand vi kendte, at
det var lige så nemt at købe en ny hane, fordi at tiden det ville tage at
reppe den gamle, samt reservedelene ville koste jævnt mange penge.

Så vi købte simpelthen en ny Oras vandhane i stedet for.

www.billigvvs.dk er et godt sted at kigge.

Vi havde også et WC som rendte, det var 30år gammelt. Der skulle skiftes en
stump til godt 700kr +moms og +arbejdsløn, så var det sq lige så rart bare
at købe et helt nyt WC i stedet for.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery