hvor kraftig skal en højttryksrenser være
Fra : Brian Olesen

Dato : 07-09-08 20:29

Hejsa
hvor kraftig mener I en seriøs højttryksrenser skal være?

Vi har købt en bette sød en på 100 bar står der, meen den store fliserenser
bliver den nok aldrig.

Mvh. Brian

Fra : Mads

Dato : 07-09-08 23:17

On Sun, 7 Sep 2008 21:28:57 +0200, "Brian Olesen" <nomail@nomail.dk>
wrote:

>Vi har købt en bette sød en på 100 bar står der, meen den store fliserenser
>bliver den nok aldrig.

Man bruger heller ikke højttryksrensere på fliser.
Det smadrer overfladen af betonen og giver den perfekte
grobund for alger og mos.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-09-08 08:23

"Brian Olesen" skrev

> Vi har købt en bette sød en på 100 bar står der, meen den store
> fliserenser bliver den nok aldrig.

Bruger du en højtryksrenser på fliserne gør du bare ondt værre (dvs
overfladen bliver ru møjet sætter sig bedre fast bagefter)
Afhængig af model/fabrikat du har fået fat på så kan du købe ekstra tilbehør
til terasse-/flisevask

- Peter

Fra : Tonni Madsen

Dato : 08-09-08 09:19

> hvor kraftig mener I en seriøs højttryksrenser skal være?

Tja, har ikke forstand på det, men kommer fra landet, og if min kære gamle
fader, så er vandmængten mindst lige så vigtigt som trykket, det er jo
vandets masse/vægt der skal slå skidtet af... De billige har ofte et
rimeligt højt tryk, men en forholdsvis lav vand gennemstrømning (vel for at
kunne hæve trykket i den svagere pump)
Som sagt, om det er korekt skal jeg ikke kunne sige, men jeg syntes selv det
giver mening, og er vejr at ha i baghovedet når man køber...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Max

Dato : 08-09-08 16:48

Hej Brian

> Vi har købt en bette sød en på 100 bar står der, meen den store
> fliserenser bliver den nok aldrig.

Jeg har en Alto der giver 110 bar, den klare mine fliser
uden problemer.

--
Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-09-08 17:26

On Mon, 8 Sep 2008 17:47:46 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Brian

>Jeg har en Alto der giver 110 bar, den klare mine fliser
>uden problemer.

Hej Max, hvor meget bruger den, kan den køre på en 1200 wats generator
mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 08-09-08 18:20

Hej Ebbe

> Hej Max, hvor meget bruger den, kan den køre på en 1200 wats generator

I brugsforvirringen står det 1,4 kW, så måske.

--
Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-09-08 19:16

On Mon, 8 Sep 2008 19:20:19 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Ebbe

>I brugsforvirringen står det 1,4 kW, så måske.

Tak for svar, når det står i manualen er det måske snarere ydelse, men
hvis det er forbrug er det alligevel for meget, startstrømmen er jo
noget større. Forbrug skal helst være ca. 1000 watt
mvh Ebbe