Beskæring af meget gammelt blommetræ
Fra : hundefar

Dato : 07-09-08 10:11

Vi overvejer at beskære vores meget gamle blommetræ som efterhånden er
ca. 6 meter højt og meget smalt. Jeg har vedhæftet nogle billeder som
viser træet. Det vi ønsker er en meget hård beskæring, altså mindst
ned til der hvor man kan se stærekassen, hvilket vil sige 3,5 meter.
Dette vil ligeledes betyde at alt det grønne forsvinder. Vil vores træ
overleve en så hård beskæring?

Vi ved ikke om træet har sygdom (blommerne er mange og perfekte), men
barken er voldsomt sprækket mange steder og der er begyndt at komme
svampe ud hist og pist som vist på det sidste billede. Jeg tror
egentlig det har set sådan ud i mange år.

Har du erfaring i voldsom beskæring af blommetræ? Vi beskar vores
store æbletræ hårdt for 5 år siden, og det blev simpelthen bare så
flot af det, men kan blommetræet klare samme masakre

På forhånd tak for savret. Jeg svarer naturligvis alle der vil hjælpe
mig, og på forhånd tak.

Link til mine billeder som er taget d.d.:

http://i182.photobucket.com/albums/x120/hundefar/Blomme1.jpg

http://i182.photobucket.com/albums/x120/hundefar/Blomme2.jpg

http://i182.photobucket.com/albums/x120/hundefar/Blomme3.jpg

Mange venlige sensommerhilsner