Petroleums lamper
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 07-09-08 13:18

hej gruppe, hvor køber jeg nogle petroleums lamper af rimelig kvalitet, jeg
tænker på den type som kaldes flagermus lygter, harald nyborg og lign. har
ofte nogle til "ingen" penge, men jeg søger nogle af en lidt bedre kvalitet,
jeg bruger dem når jeg er nede ved søen og fiske om aftenen og jeg ønsker
ikke at brænde hele bredden af , fordi lygten er utæt og antænder alt
omkring sig. Den jeg pt. bruger er arvet fra oldefar men jeg kunne godt
bruge et par mere.
mvh tp

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 15:15

Tonny Poulsen wrote:
> [...]
> , fordi lygten er utæt og antænder alt omkring sig. Den jeg pt.
> bruger er arvet fra oldefar men jeg kunne godt bruge et par mere.

Du må da have haft 8 oldefædre, så spørg
de andre 7

Fra : Max

Dato : 07-09-08 15:45

Hej Tonny

> søen og fiske om aftenen og jeg ønsker ikke at brænde hele bredden af
> , fordi lygten er utæt og antænder alt omkring sig. Den jeg pt.
> bruger er arvet fra oldefar men jeg kunne godt bruge et par mere.

Har du overvejet gaslygter ? Men ellers find nogle Petromax lygter på
den lokale fiskerihavn eller lignende steder.

http://johnnynielsen.dk/orginalepetromax-c-36.html

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 07-09-08 16:54

Tonny Poulsen wrote:

> [...]
> ikke at brænde hele bredden af , fordi lygten er utæt og antænder alt
> omkring sig. Den jeg pt. bruger er arvet fra oldefar men jeg kunne godt

Ja, hold dig fra de billigste. De er sjældent pengene værd.

<http://www.spejdersport.dk/templates/1product_variants.asp?ProductGuid=303457&indgang=soeg>

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 17:01

Hej Tonny.

Smut ned i det lokale campingcenter.
Der finder du både traditionelle petroleumslygter, men endnu bedre -
batteridrevne campinglygter.
Bruger selv en når jeg natfisker - den lyser godt og, ikke mindst, ufarligt.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 08-09-08 22:31

Tonny Poulsen wrote:
> [...]
> utæt og antænder alt omkring sig. Den jeg pt. bruger er arvet fra
> oldefar men jeg kunne godt bruge et par mere.

Kender problemet med Harald Nyborgs lygter til 15,- DKr pr stk. (Det var
hvad jeg gav sidste år.)

Jeg tog min elektronikloddekolbe (50W Weller) og loddede samtlige revner
omkring påfyldnindsstudsen og standerne til den øverste del af lampen og
så var problemet løst. Hvis du ikke selv kan lodde eller få nogen til at
gøre det for dig, kan du alternativt købe nogle bedre lamper hos
Spejdersport. Det er bedst at lodde dem inden der fyldes brændstof på
dem men det er muligt bagefter hvis de først bliver tømt og luftet ud så
de er tørre.

/Lars