Hvad er dette for et insekt?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 05-09-08 17:32

Se link:
http://www.zeroup.dk/vis.php?fil=1220708258.jpg

Insektet blev fundet i kælderen og da det skulle slås ihjel løftede den
halen som en slags"parade"

Vh
Carsten Axelsen

Fra : Kåre

Dato : 05-09-08 19:02

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:48c15eff$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Se link:
> http://www.zeroup.dk/vis.php?fil=1220708258.jpg
>
> Insektet blev fundet i kælderen og da det skulle slås ihjel løftede den
> halen som en slags"parade"

Det er uden tvivl og helt sikkert et klamt insekt...føj for den da!

mvh
Kåre

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 05-09-08 23:04

On Fri, 5 Sep 2008 20:02:27 +0200, Kåre wrote:

> "Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@mail.dk> skrev i en
> meddelelse news:48c15eff$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er uden tvivl og helt sikkert et klamt insekt...føj for den da!

Njarh, det er vist en ganske almindelig vulgaris. En rovskorpion der spiser
små spejderdrenge og spidder fladbrystede bibliotekarer med sin
cyankaliumkrog. Smager i øvrigt udmærket, hvis den ristes i lynghonning og
skylles ned med bornholmsk mjød.
--
/ Mikkel

Fra : MFN

Dato : 05-09-08 18:17

Ja det vil jeg også meget gerne vide. Har netop selv haft den i min kælder,
og da jeg fejede den op på en bakke for at bære den ud i haven, legede den
skorpion med halen hævet frem over ryggen.

Lad os høre ?

/Michael

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@mail.dk> skrev i
meddelelsen news:48c15eff$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Grev Dracula

Dato : 05-09-08 20:28

On Fri, 5 Sep 2008 18:32:02 +0200, "Karen Stricker & Carsten Axelsen"
<strixelsenfjern@mail.dk> wrote:

> [...]
>http://www.zeroup.dk/vis.php?fil=1220708258.jpg
>
>Insektet blev fundet i kælderen og da det skulle slås ihjel løftede den

Prøv evt at kigge her: http://www.dpil.dk/dpil2005/sporgom.htm
Ellers kan du sende dem et billede. De gange jeg har spurgt, har de
svaret i løbet af et par dage.

Fra : MFN

Dato : 05-09-08 20:43

Aahhh, tror jeg fandt det. Mon ikke det skulle være en rovbille :
http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/rovbil.htm

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 06-09-08 08:16

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i en meddelelse
> Aahhh, tror jeg fandt det. Mon ikke det skulle være en rovbille :
> http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/rovbil.htm

Super - det var vist den, tak!

Carsten

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 06-09-08 15:00

Karen Stricker & Carsten Axelsen wrote:
> Se link:
> http://www.zeroup.dk/vis.php?fil=1220708258.jpg
>
> Insektet blev fundet i kælderen og da det skulle slås ihjel løftede den
> halen som en slags"parade"

Det er et motherfucker-dyr.