Standard størrelse på dobbeltdøre
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 04-09-08 06:14

Hej

Jeg er igang med at bygge vores hus om.

Et enkelt sted hvor der skal brydes et hul i en væg er vi i tvivl om at
vi senere vil have en indvendig dobbeltdør, og derfor vil jeg lave
hullet i væggen så det passer med standardmål til en dobbeltdør. Jeg har
surfet en del rundt og synes ikke at der findes ens mål hos forskellige
fabrikanter !!

Det tættest jeg er kommet på standardmål er dette måleskema fra Swedoor
http://www.swedoor.dk/shaker_maalskema.pdf

Er der standard mål på dobbeltdøre, som (næsten) alle døre fabrikanter
bruger ?

Hvad er den mest korrekte standardmål for en dobbeltdør idag, altså den
som flest fabrikanter laver døre til ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : .Kody

Dato : 04-09-08 08:46

Dan "748" Dethlefsen kom med denne ide:
> [...]
> bruger ?
>
> Hvad er den mest korrekte standardmål for en dobbeltdør idag, altså den som

Et standard hulmål kunne være h = 2100mm, b = 1630 mm
Bemærk der er selve hullet i muren, men undersøg det nu nærmere inden
du laver hullet.

..Kody