Nyt amerikanerkøleskab
Fra : Lars Jensen

Dato : 02-09-08 09:40

Jeg er i den situation at jeg skal ha nyt køleskab, det skab jeg har set på
er et stort amerikanerskab med køl og frys plus ismaskine til isklumper til
drinks er der nogen der kender de der amerikanerskabe eller ved noget om
kvaliteten. Imidlertid spekulerer jeg også på om det egentlig ikke bedre
kan betale sig at købe en kummefryser og et stort kølskab uden frys?

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-09-08 12:53

"Lars Jensen" <ljensen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> om kvaliteten. Imidlertid spekulerer jeg også på om det egentlig ikke
> bedre kan betale sig at købe en kummefryser og et stort kølskab uden frys?

Jeg tror helt sikkert bedre det kan betale sig med en kummefryser og et
køleskab. Både den umiddelbare investering og strømforbrug efterfølgende.
Men man kan nok ikke helt påstå at de opfylder de samme behov...

Keller

Fra : Heidi

Dato : 02-09-08 16:56

Carsten Keller wrote:

> [...]
> et køleskab. Både den umiddelbare investering og strømforbrug
> efterfølgende. Men man kan nok ikke helt påstå at de opfylder de

Strømforbruget bør altså ikke skræmme nogen væk, hvis bare man køber et
af de mest strøm-venlige.
Vi bruger gennemsnitligt mindre strøm nu end for to år siden, hvor vi
ikke havde amerikanerskab.

Jeg var også skeptisk i starten, men gemalen fik mig overtalt - og
heldigvis for det!
Det iskolde vand og isterningerne er altså guld værd på en varm dag - og
man behøver aldrig mere stå og rode med isterningposer når man skal have
kølet vand eller andre drikkevarer af til gæster.
Pladsmæssigt (altså mht. hvad der kan være i) vil det klart bedre kunne
betale sig at købe et stort køleskab og en kummefryser - men hvis man
har en kummefryser i forvejen, som står lidt afsides, så er det faktisk
rart lige at kunne have de mest brugte ting i fryseren ved siden af
køleskabet. Og selvom køleskabsdelen er smallere, så er vores model
dybere end et almindeligt køleskab (bilder jeg mig ind), så jeg synes
faktisk sjældent jeg mangler plads. Men nu er vi heller ingen stor
familie, det har selvfølgelig også noget at sige om man skal have plads
til 10 liter mælk ad gangen

--
Heidi