Erfaring med skydedørsgarderobe - døre
Fra : Optimus Prime

Dato : 02-09-08 07:44

Jeg har af et køkkenfirma fået tegnet en skydedørsgarderobe med 3 døre
på 140cm bredde.

Dørene skal være i et stykke og i alm. spejl... så langt så godt...

Gik til et andet firma og fik lavet et kontrol tilbud, her kan man ikke
levere dørene i mere end 110cm bredde (i et stykke).
Forhandleren ringede til leverandøren for at forhøre om det kunne lade
sig gøre alligevel og fik blankt nej - de vil ikke lave det fordi de går
i stykker og de har meget dårlige erfaringer med det...

Nu ligger det sådan at 3 låger i 140cm passer mig perfekt - alternativet
er 4 låger på ca. 105cm, hvilket jeg helst vil undgå...

Men spørgsmålet er om leverandøren siger sådan fordi han ikke kan levere
det eller om der er noget om snakken. Det andet firma (og flere andre
firmaer) har dem jo i kataloget, så de må vel kunne stå inde for deres
produkt?

Nogen her som har gode/dårlige erfaringer med de brede låger?

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 09:36

On Tue, 02 Sep 2008 08:43:50 +0200, Optimus Prime <optimus@prime.dk>
wrote:

> [...]
>produkt?
>
>Nogen her som har gode/dårlige erfaringer med de brede låger?

Du skal tænke på hvad der skal være bag lågerne, ikke hvordan de ser
ud. En stor låge er tung at skubbe, det er nemmere at indrette
indholdet med fire sektioner frem for tre. Hvor skal skufferne være,
udtræksbøjlestang osv. Vi fandt ud af det ikke er bare-lige da vi fik
indrettet vores med 5 låger på ca en meter hver.

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-09-08 08:40

Henning skrev:
> [...]
> udtræksbøjlestang osv. Vi fandt ud af det ikke er bare-lige da vi fik
> indrettet vores med 5 låger på ca en meter hver.

Det er lige netop derfor jeg vil vælge 3 låger frem for 4 - det giver
kun 2 steder med "overlap" - og det passer med det de 2 steder jeg vil
have bøjlestænger

Fra : Torben

Dato : 08-09-08 08:08

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> wrote in message

> Det er lige netop derfor jeg vil vælge 3 låger frem for 4 - det giver kun
> 2 steder med "overlap" - og det passer med det de 2 steder jeg vil have
> bøjlestænger

Jeg gjorde som du beskriver, så store låger som muligt, og færre af dem, jeg
er meget tilfreds. Skabet er et 3BO skab, og har siddet der i 2 år nu, det
spiller bare.

-TT

Fra : Optimus Prime

Dato : 08-09-08 10:24

Torben skrev:
> Jeg gjorde som du beskriver, så store låger som muligt, og færre af dem,
> jeg er meget tilfreds. Skabet er et 3BO skab, og har siddet der i 2 år
> nu, det spiller bare.

Tak for svaret - har handlet hos Kvik og de får angiveligt deres skabe
fra 3BO, så det er jo lovende