Olietank plast kontra stål
Fra : Ole K

Dato : 01-09-08 00:41

Er der en der ved om der gælder andre regler for plasttanke kontra
ståltanke. Her tænker jeg på 1200 L udendørs tanke.

Fra : Finn Egmose

Dato : 01-09-08 08:16

"Ole K" <okyrstein@gmail.com> skrev i en meddelelse
Er der en der ved om der gælder andre regler for plasttanke kontra
ståltanke. Her tænker jeg på 1200 L udendørs tanke.

Der er nogle afstandskrav fra brandmyndighederne
på plasttanke som der ikke er på ståltanke. Ydermere må en udendørs ståltank
anvendes i op til 40 år hvorimod en plastank skal skrottes efter 30 år. Der
står lidt om reglerne på www.roug.dk
Der kan du hente en installationsvejledning for villaolietanke hvor det er
beskrevet.

Mvh
Finn

Fra : Ole K

Dato : 01-09-08 03:26

On Sep 1, 9:15 am, "Finn Egmose" <fimus<fjern dette>@privat.dk> wrote:
> [...]
> står lidt om reglerne påwww.roug.dk
> Der kan du hente en installationsvejledning for villaolietanke hvor det er

Tak for svaret.

Men jeg synes ikke lige jeg kan finde noget om plasttanke og disse
afstandskrav

Fra : Finn Egmose

Dato : 01-09-08 10:41

> [...]
> Finn

Tak for svaret.

Men jeg synes ikke lige jeg kan finde noget om plasttanke og disse

Der er en mere udførlig beskrivelse hos
www.titanolietanke.dk i installationsvejledning for plasttanke

Mvh
Finn

Fra : Finn Egmose

Dato : 01-09-08 10:46

"Finn Egmose @privat.dk>" <fimus<fjern dette> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tak for svaret.
>
> Men jeg synes ikke lige jeg kan finde noget om plasttanke og disse

Undskyld forkert link
Det rigtige er www.titantanke.dk

Mvh
Finn