Round Up i Tyskland
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-08 22:31

Nogen der lige har en præcis adresse på et sted i Flensborgområdet eller syd
for Tønderområdet, der sælger Roundup, 3-5 liters dunke?

Per

Fra : Is

Dato : 31-08-08 23:11

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en
meddelelse news:48bb0d83$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nogen der lige har en præcis adresse på et sted i Flensborgområdet
eller syd
> for Tønderområdet, der sælger Roundup, 3-5 liters dunke?

Hvorfor i Tyskland ?

Erik Isager

Fra : Thore Jensen

Dato : 01-09-08 05:07

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Nogen der lige har en præcis adresse på et sted i Flensborgområdet eller
> syd for Tønderområdet, der sælger Roundup, 3-5 liters dunke?
>
> Per
Hvorfor?

Gå ind i en foderstofforretning herhjemme og spørg efter glyfosat (eller
bare round up)
Så får du det i 5 liters dunke ufortyndet for 250-600kr (afhængig af mærke).

Fra : Henning Lund

Dato : 01-09-08 05:21

Thore Jensen <thore@snaps.dk> skrev:

> Gå ind i en foderstofforretning herhjemme og spørg efter
> glyfosat (eller bare round up)
> Så får du det i 5 liters dunke ufortyndet for 250-600kr
> (afhængig af mærke).

Roundup Max er et bedre produkt, fåes på foderstoffer i granulat.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-09-08 01:45

On Sep 4, 8:38 pm, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> Man kan få motordrevne rygsprøjter nu til noget nær ingen penge. De kan
> anbefales.

Jeg har ikke set dem under 1000 kr, og da den nævnte koster 125 kr og
virker fint vil jeg mene det er et godt køb.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-08 06:31

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> Nogen der lige har en præcis adresse på et sted i Flensborgområdet eller
> syd for Tønderområdet, der sælger Roundup, 3-5 liters dunke?
>
> Per

Ved ikke lige med størrelsen, men Fleggaard sælger det, og de har da
butikker ved enhver grænse efterhånden...

Fra : Kasper

Dato : 01-09-08 09:16

> Ved ikke lige med størrelsen, men Fleggaard sælger det, og de har da
> butikker ved enhver grænse efterhånden...

Fleggaard er generalt for dyre, det er kun hvad de har i deres tilbuds avis
der er værd at købe.

http://www.praktiker.de/servlet/PB/menu/-1/index.html

Der ligger en syd for flensborgi förde park, om de sælger i 5 liters er jeg
ikke klar over, men hvis man tager derned når de har -20% auf alles bliver
det pænt billigt. de har det normalt et par gange i månden, tjek deres side

Kasper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-09-08 02:55

On Sep 1, 6:06 am, Thore Jensen <th...@snaps.dk> wrote:
> [...]
> bare round up)
> Så får du det i 5 liters dunke ufortyndet for 250-600kr (afhængig af mærke).

Ca. 500-600 kr. De har det trods alt ikke til så lave priser for 5
liter.

Fra : Keld Nygaard

Dato : 01-09-08 13:57

>Ca. 500-600 kr. De har det trods alt ikke til så lave priser for 5
>liter.

750 kr for 10 l

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Thore Jensen

Dato : 01-09-08 19:43

Christian B. Andresen skrev:

> Ca. 500-600 kr. De har det trods alt ikke til så lave priser for 5
> liter.

Nå...
Nu er det godt sidste år jeg købte en sidst.
Men den gav jeg kun 255 kr for..

Thore

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-09-08 02:56

On Sep 1, 6:21 am, "Henning Lund" <denduri...@lite.dk> wrote:

> Roundup Max er et bedre produkt, fåes på foderstoffer i granulat.

Til nogen formål måske, men til rygsprøjten, evt. sammen med MCPA så
er det flydende nu det nemmeste.

Fra : Henning Lund

Dato : 01-09-08 14:50

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> skrev:

> Til nogen formål måske, men til rygsprøjten, evt. sammen med
> MCPA så er det flydende nu det nemmeste.

Hmmm granulatet skal i vand

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-09-08 18:32

On Mon, 1 Sep 2008 15:50:14 +0200, "Henning Lund" <dendurikke@lite.dk>
wrote:

>Hmmm granulatet skal i vand

Granulat som skal opløses inden det kommer i rygsprøjten er nu heller
ikke nemt. Alt for ofte bliver det ikke opløst ordentlig og stopper
dysen til. Er i hvert fald min oplevelse.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 01-09-08 18:41

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev:

> Granulat som skal opløses inden det kommer i rygsprøjten er nu
> heller ikke nemt. Alt for ofte bliver det ikke opløst
> ordentlig og stopper dysen til. Er i hvert fald min oplevelse.

Sært, jeg har aldrig oplevet en stoppet dyse endnu, jeg har endda
en lille sprøjte med spredebom, og de dyser stopper heller ikke.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-09-08 06:58

On Mon, 1 Sep 2008 19:41:06 +0200, "Henning Lund" <dendurikke@lite.dk>
wrote:

>Sært, jeg har aldrig oplevet en stoppet dyse endnu, jeg har endda
>en lille sprøjte med spredebom, og de dyser stopper heller ikke.

Måske du bare er mere grundig med at få granulatet opløst end mig .....
Eller bruger nogle større dyser.
Og det er heller ikke sikkert at granulatet Roundup Max er så svært at
opløse i vand som det Zeppelin jeg har erfaring med.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 02-09-08 14:47

> [...]

> Og det er heller ikke sikkert at granulatet Roundup Max er så
> svært at opløse i vand som det Zeppelin jeg har erfaring med.

Hehe Mads, jeg tror din tålmodighed er for lille. Zeppelin bruger
vi en kasse af om forår og efterår, aldrig er noget stoppet.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-09-08 22:13

> Og det er heller ikke sikkert at granulatet Roundup Max er så svært at
> opløse i vand som det Zeppelin jeg har erfaring med.

Zeppelin kan med fordel opløses i en skål i nogle minutter før det blandes.
Det giver en bedre blanding, så man ikke sidder med en fornemmelse af at det
ikke er alle områder, der har fået. Nu bruger jeg godt nok bare en 5 l
sprøjte, så jeg er nogle omgange igennem før jeg har givet hele
gårdspladsen. Deraf erfaringen.

Mvh Maria

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 01-09-08 11:53

> [...]
> Nogen der lige har en præcis adresse på et sted i Flensborgområdet eller
> syd for Tønderområdet, der sælger Roundup, 3-5 liters dunke?

Raiffeisen (foderstofforrretning) i Sønder Løgum syd for Tønder er
løsningen.
De er langt billigere end Fleggård og alle de andre grænsebutikker.
Men om Round Up er billigere i Tyskland generelt, ved jeg ikke. Tidligere
var det.
Jeg tvivler også på det er lovligt at indføre. I hvert tilfælde til
erhvervsmæssig brug.
Hilsen Matthias

Fra : N/A

Dato : 01-09-08 19:43

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-09-08 00:53

On Sep 1, 2:56 pm, "Keld Nygaard" <n...@spam.dk> wrote:

> 750 kr for 10 l

Så har dem til den pris nok bare været udsolgt da jeg købte min 5
liters.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-09-08 00:53

On Sep 1, 8:42 pm, Thore Jensen <th...@snaps.dk> wrote:

> Nå...
> Nu er det godt sidste år jeg købte en sidst.
> Men den gav jeg kun 255 kr for..

Så har de nok være udsolgt da jeg købte.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-09-08 01:30

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-09-08 19:38