Afretter/tykkelseshøvl til hobbybrug?
Fra : Steen Suder

Dato : 31-08-08 18:53

Jeg vil gerne anskaffe mig en afretter/tykkelseshøvl til diverse
limtræs/stavlimningsprojekter.

I erkendelse af behovet, har jeg fundet denne model:
<http://www.kesa.dk/product.asp?product=599&sub=0&page=1>

Findes der bedre produkter til prisen?
Hvad er jeres evt. erfaringer med denne model (og evt. andre lignende)?

--
Steen Suder

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 19:32

> [...]
>
> Findes der bedre produkter til prisen?
> Hvad er jeres evt. erfaringer med denne model (og evt. andre lignende)?

Jeg har "lillebroren" PT65 (tager lidt mindre emner ellers ret ens), og den
er jeg superglad for. Den har kørt længe - og meget - uden problemer.
Stærk motor og gedign kvalitet. Der sidder nogle kileremme i der kan
springe, og her der det nemt at få reservedel via importøren i nordjylland -
eller via haraldnyborg, der af og til forhandler dem også.