Langtrækkende laser
Fra : Kim

Dato : 28-08-08 12:49

Kan man for "menneskepenge" (d.v.s. relativt billigt) få
en lasersigtelinie til f.eks. opsætning af et langt hegn ?
Med langt mener jeg >60m.

Mvh, Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-08 07:15

On Aug 28, 1:49 pm, "Kim" <John...@Falskmail.dk> wrote:
> Kan man for "menneskepenge" (d.v.s. relativt billigt) få
> en lasersigtelinie til f.eks. opsætning af et langt hegn ?
> Med langt mener jeg >60m.

Ja, alle de 3 laser dimser jeg har kan lyse langt længere end det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Kim

Dato : 28-08-08 16:31

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

>Ja, alle de 3 laser dimser jeg har kan lyse langt længere end det.

Så ville det jo være enormt informativt, hvis du fortalte
hvilke dimser du har

Mvh, Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-08 14:19

On 28 Aug., 15:15, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Ja, alle de 3 laser dimser jeg har kan lyse langt længere end det.

Mon dog i dagslys? De fleste kan vel ses ret langt væk en mørk aften.
Men ligefem i dagslys er de billige da vist ikke nemme at se med det
blotte øje i dagslys, hvor man vel normalt sætter et hegn op?!

Det billigste er da nok bare en snor der bliver strammet op....

Fra : Ivar

Dato : 28-08-08 22:06

Bjarke Hansen skrev:

> Det billigste er da nok bare en snor der bliver strammet op....

På 60 meter kan det ikke undgås at den hænger på midten, ellers
skal der enorme kræfter til.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 28-08-08 22:44

Ivar wrote:

> På 60 meter kan det ikke undgås at den hænger på midten, ellers
> skal der enorme kræfter til.
>

> Ivar Magnusson

slapsvans!

Fra : Ivar

Dato : 29-08-08 18:05

Master Fat Bastard skrev:

> slapsvans!

Det vare nærmere snoren jeg var bekymret for.

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 30-08-08 12:11

Ivar wrote:

> Det vare nærmere snoren jeg var bekymret for.

Yeah, right... Så siger vi det...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-09-08 03:04

On Aug 28, 5:30 pm, "Kim" <John...@Falskmail.dk> wrote:

> Så ville det jo være enormt informativt, hvis du fortalte
> hvilke dimser du har

Den ene er en billig no name fra Føtex, den anden en lidt dyrere
Straightline og den sidste bare en lommelygte.

Fra : Kim

Dato : 01-09-08 10:21

>Den ene er en billig no name fra Føtex, den anden en lidt dyrere
>Straightline og den sidste bare en lommelygte.

Ok, tak.
Jeg har bestilt en grøn laser på Ebay i England.
Så må vi se hvad den kan...

Mvh, Kim

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-08-08 23:47

> Kan man for "menneskepenge" (d.v.s. relativt billigt) få
> en lasersigtelinie til f.eks. opsætning af et langt hegn ?
> Med langt mener jeg >60m.

Snor er bedre. Min erfaring er at på bare 5-7 meter kan det hurtigt svinge
2-3-4 cm selv om man er omhyggelig med libellen.

Mvh Maria

Fra : Kim

Dato : 29-08-08 10:48

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> Snor er bedre. Min erfaring er at på bare 5-7 meter kan det hurtigt svinge
> 2-3-4 cm selv om man er omhyggelig med libellen.

Tak for oplysningen....
Men nu er det et hegn der skal sættes op og flyttes ofte (dressurhegn,
heste),
så derfor mente jeg det var nemmere med en laserlinie...

Mvh, Kim

Fra : Jacob Ask

Dato : 29-08-08 13:04

Kim wrote:
> Kan man for "menneskepenge" (d.v.s. relativt billigt) få
> en lasersigtelinie til f.eks. opsætning af et langt hegn ?
> Med langt mener jeg >60m.
>
> Mvh, Kim

Du skal finde dig en grøn laser, de er langt tydeligere end de røde!

Mvh
Jacob Ask

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 29-08-08 14:37

"Jacob Ask" <ask@FJERNexo.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal finde dig en grøn laser, de er langt tydeligere end de røde!
>
> Mvh
> Jacob Ask

Min favoritside www.dealextreme.com
Jo styrre output jo mere synlig vil jeg mene. Men dan dig selv et overblik.
Mvh
Mads K

Fra : Kim

Dato : 29-08-08 14:57

"Mads Kristiansen" <tager.ingen.chancer@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Min favoritside www.dealextreme.com
> Jo styrre output jo mere synlig vil jeg mene. Men dan dig selv et
> overblik.

Afgift og toldmæssigt et det et lotteri at handle uden for EU.
Ellers en sjov side
Fandt denne som kunne være interessant:
http://cgi.ebay.co.uk/125mw-powerful-green-laser-pointer-25-more-than-100mw_W0QQitemZ180280953358QQcmdZViewItem?hash=item180280953358&_trkparms=72%3A1121%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1308&_trksid=p3286.c0.m14

Mvh, Kim

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 29-08-08 15:04

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://cgi.ebay.co.uk/125mw-powerful-green-laser-pointer-25-more-than-100mw_W0QQitemZ180280953358QQcmdZViewItem?hash=item180280953358&_trkparms=72%3A1121%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1308&_trksid=p3286.c0.m14

Er lige blevet taget i tolden
Men 1 ud af 4... det er da ikke så galt. Alt under 80 kr er moms og
toldfrit.
Men det er da billigt dernede!

Mvh
Mads K

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-08 12:30

Kim wrote:

> Kan man for "menneskepenge" (d.v.s. relativt billigt) få
> en lasersigtelinie til f.eks. opsætning af et langt hegn ?
> Med langt mener jeg >60m.

Jeg købte en grøn laser magen til den her: http://tinyurl.com/5p3f68

Gav under 200 kr inkl. forsendelse.

Den kan række nogle kilometer om aftenen (lyser fint op på skyerne) og
selv om dagen kan man se den grønne plet i klart solskin på små 100
meters afstand, afhængig af hvad man sigter på.

Hilsen
Martin