Kaffeflekker på golvteppe.
Fra : Roy Normann

Dato : 28-08-08 10:22

Ups, der veltet kaffekoppen utover det lyse gulvteppet. Satte straks i gang
nødhjelp med kartoffelmel som tok mye av kaffen. Dagen etter på igjen med
såpevann og svamp etter grundig støvsuging. Men fortsatt er det en stor brun
flekk på gulvteppet. Hvordan kan jeg få fjernet resten?

Alternativt, vet noen om steder jeg kan få leiet en tepperensemaskin i
Viborgområdet?

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-08 10:52

In news:48b66e29$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Roy Normann <roynormann@mail.dk> typed:
> [...]
> resten?
> Alternativt, vet noen om steder jeg kan få leiet en tepperensemaskin i

Jeg har også været uheldig med at vælte en kaffekop på gulvtæppet. Det kan
lade sig gøre at fjerne pletten omtrent fuldstændig, men også kun omtrent.
Helt væk går den nok ikke, for farvestoffet i kaffe er meget kraftigt.

Jeg bruger tørrensemidlet "Sapur", som jeg drysser på pletten, og derefter
en stiv børste til at få det godt fordelt. Efter nogle timer støvsuger jeg
pletten, og gentager proceduren hvis det er nødvendigt. Det var det så i mit
tilfælde, så du skal væbne dig med tålmodighed hvis du skal have pletten
helt væk. Hvis der var sukker og fløde i kaffen, er det lidt vanskeligere at
fjerne pletten.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : taina

Dato : 30-08-08 13:17

"Roy Normann" <roynormann@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med såpevann og svamp etter grundig støvsuging. Men fortsatt er det en
> stor brun flekk på gulvteppet. Hvordan kan jeg få fjernet resten?

Prøv at se, om du ikke kan finde din plet her: www.plet-rens.dk

tina