Visning af store tekst filer i Delphi 5
Fra : Carsten Bager

Dato : 23-07-01 07:45

Hej

Jeg har brug for at vise nogle store tekst-filer,
og det var min mening at bruge tListBox til det,
men den har en 16 bit begrensning på antallet af
linier (Under Windows 95/98).
Er der nogen der har et forslag til hvordan
man ellers kan vise store tekst-filer.

Mvh.
Carsten

Fra : Thomas Due

Dato : 24-07-01 08:06

Carsten Bager <carsten@beas.dk> wrote in message news:<3B5BC7D1.458B97B6@beas.dk>...
> [...]
> men den har en 16 bit begrensning på antallet af
> linier (Under Windows 95/98).
> Er der nogen der har et forslag til hvordan

Du kan bruge en RichEdit. Den har en grænse på omkring
2Gb, eller mere. Alternativt kan du lade din ListBox
vise et udsnit. Dvs. du fjerner linier i toppen og sætter
nye ind i bunden, når brugeren scroller ned, og omvendt
når han scroller op. Jeg er ikke lige klar over hvor nemt
eller svært det er.

Alternativt kan du prøve at finde en komponent ude på
nettet som kan vise større filer. Der skal nok være nogle
på Torry.Net og Delphi Super Page.

Mvh
Thomas Due