Termostatblandingsbatteri med koldt vand i
Fra : Poul Nielsen

Dato : 26-08-08 17:38

Jeg har et blandingsbatteri med en termostat imod skoldning, imidlertid er
vandet der kommer ud alt for koldt. Så er min tanke den, kan man indstille
termostaten så vandet bliver varmere.

Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-08 17:50

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har et blandingsbatteri med en termostat imod skoldning, imidlertid er
> vandet der kommer ud alt for koldt. Så er min tanke den, kan man indstille
> termostaten så vandet bliver varmere.

Hvilket batteri?
De fleste kan man skrue reguleringsknappen af og flytte, så det bliver
tilpas.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-08-08 18:48

> De fleste kan man skrue reguleringsknappen af og flytte, så det bliver
> tilpas

Vores kan slet ikke blive rigtig varm. Så vidt jeg kan vurdere, så hænger
det sammen med trykket på vandet, for i de perioder, hvor vi ikke har ret
meget tryk, er også de perioder hvor vandet ikke kan blive varmt -
nogengange er det faktisk så koldt, at man ikke med rimelighed kan forlange
at man skal bade i det.

Det kan dog være at det bare hænger, fordi man altid har temperaturen tæt på
det samme. Prøv at motionere termostaten ved at lave vandet helt koldt og
helt varmt nogen gange.

Mvh Maria

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-08-08 19:12

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
>
> Det kan dog være at det bare hænger, fordi man altid har temperaturen
> tæt på det samme. Prøv at motionere termostaten ved at lave vandet

Har du renset tilgangen af varmt vand for nylig? Ofte sætter der sig en
masse fnadder i filtret især på varmtvandssiden, pil armaturet af og
rens filtret og skyl røret igennem.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-08-08 23:42

> Har du renset tilgangen af varmt vand for nylig? Ofte sætter der sig en
> masse fnadder i filtret især på varmtvandssiden, pil armaturet af og rens
> filtret og skyl røret igennem.

Det er helt nyt installeret, fordi det gamle gav samme problem. Filter er
derfor nyt, og røret har været spulet igennem (mest fordi vi glemte det der
med ikke at åbne for vandet, når man laver vvs-ting.)

Mvh Maria

Fra : Tonni Madsen

Dato : 28-08-08 17:56

Jeg har et lignende problem, i mit batteri lukker den kun ca halvt for det
kolde vand, selv når den står helt over på varmt, og så er der jo grænser
for hvor varmt det kan blive... Men if vores vicevært, og ud fra de svar jeg
fik i denne gruppe da jeg skrev om det tidligere, så er det vist meget
normalt...
Så hvordan man skal få varmt vand, når indgangs temperaturen kun er på lidt
over 50 grader, og den insistere på at lukke koldt vand ind på halv kraft
imens, er mig en gåde...

Mvh Tonni Madsen