Svampe i haven
Fra : Peter Engelsted Jona~

Dato : 24-08-08 13:43

Hej,

Jeg har fundet en gruppe af svampe i min forhave under en rødbøg.

Kan jeg få hjælp til at artsbestemme dem? På forhånd tak.

http://www.internitpartner.dk/Svamp-1.jpg
http://www.internitpartner.dk/Svamp-2.jpg
http://www.internitpartner.dk/Svamp-3.jpg

--
mvh/Peter E. Jonasen
http://www.kvv73.dk - billeder og idéer i 1:87 og 1:1

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-08 19:02

"Peter Engelsted Jonasen (slet PWYNG)" <jonasen@PWYNGnypost.dk> skrev i en
meddelelse news:12195821850.456559751838395@dtext.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg har fundet en gruppe af svampe i min forhave under en rødbøg.
>
> Kan jeg få hjælp til at artsbestemme dem? På forhånd tak.

Det ligner en Fnug-hat, aldeles ubrugelig/ uskadelig iflg. Politikkens
Svampebog. Min egen have har derimod igen-igen, det gør den hvert år,
beæret mig med flere forsk. slags rørhatte, champignon. ~1½ kg. fra en alm
parcelhus-have syntes jeg er godt gået. Det eneste den kræver, er at
græsplænen ikke slås intensivt sidst på sommeren, det kan jeg godt leve med
;)).