Stiklinger
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-08-08 13:06

Vi har pindsvine i haven. Nu idag har vi set to unger der gik og snusede
i et bed dækket med vedbend. De er ca 11 - 12 cm fra snude til bagkrop.

Mit spørgsmål er, hvor gamle ungerne skal være før de klarer sig selv og
kan det passe at deres tilsynekomst bare skyldes at moren nu har forladt
dem?

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Anette

Dato : 25-08-08 16:06

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
>
> Mit spørgsmål er, hvor gamle ungerne skal være før de klarer sig selv
> og kan det passe at deres tilsynekomst bare skyldes at moren nu har

Mon ikke du kan hitte svaret et sted på Pindsvine-venners hjemmeside
www.pindsvin.dk ?
Ellers er der telefonnumre på flere plejesteder - de ved det sikkert.

Held og lykke med de små

/ Anette

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-08-08 22:18

"Anette" <abc@def.es> wrote in

> Mon ikke du kan hitte svaret et sted på Pindsvine-venners
> hjemmeside www.pindsvin.dk ?
> Ellers er der telefonnumre på flere plejesteder - de ved det
> sikkert.

Jeg har været på Pindsvinevenner. De har en historie om nogle forladte
unger som blev taget op og sørget for. Men der står ikke noget om ved
hvilken alder moderen forlader ungerne. Vores var nok for store

Jeg tror ikke de var i nød, selv om det var midt på dagen.

> Held og lykke med de små

Mange tak. Jeg har stillet en skål med kattetørfoder ud på terrassen
(inde i en gammel Tuborg 50 flaskers øl-kasse der ligger på siden med
en plaspose under en flise ovenpå - for at der skal være tørt - vi har
sat der til formålet) tidligere i aften og det fandt "vores" voksne
pindsvin - den jeg tror er en hun - meget hurtigt. Lidt senere, da det
var blevet mørkt kiggede jeg ud med en lommelygte - og der stod så en
stikling og spiste

Det er nok lidt pjattet, fordi der er jo masser af føde til et pindsvin
lige nu - efter regnen. Vi fik 45 mm lørdag og igen 10 mm i går. Så
snegle, det er der. Men det var sjovt at se stiklingen. Jeg håber at få
begge at se på et tidspunkt.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Anette

Dato : 26-08-08 00:46

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pindsvin - den jeg tror er en hun - meget hurtigt. Lidt senere, da det
> var blevet mørkt kiggede jeg ud med en lommelygte - og der stod så en

Ihhh hvor dejligt. Det er hyggeligt når de kommer duttende for at spise.

> [...]
> lige nu - efter regnen. Vi fik 45 mm lørdag og igen 10 mm i går. Så
> snegle, det er der. Men det var sjovt at se stiklingen. Jeg håber at få

Pjattet eller ej. De er nogle herlige små gryntedyr - jeg misunder dig. Vi
har ingen unger her i år *suk*
Men jeg vil da glæde mig til at se billeder af dine

/ Anette

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-08-08 02:04

"Anette" <abc@def.es> wrote in

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ihhh hvor dejligt. Det er hyggeligt når de kommer duttende for at
> spise.

Det med unger passer med terminerne. Vores "hun" blev "overfaldet" af
et større pindsvin - sikkert en han - engang i juli.

Der blev i hvert fald gået til den hele natten - lige udenfor vores
soveværelse

> Pjattet eller ej. De er nogle herlige små gryntedyr - jeg misunder
> dig. Vi har ingen unger her i år *suk*
> Men jeg vil da glæde mig til at se billeder af dine

Dette billede er taget 6. november sidste år. Vi skulle checke om den
havde taget nok på inden den gik i hi:

<http://inet.uni2.dk/~axelh/pindsvin2.jpg>

Den er voksen. På et tidspunkt, i efteråret sidste år havde vi 5 på
kost.

Nu får vi se...

--
2GB RAM should be enough for anyone.