Besøgshaver på nettet?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 24-08-08 10:42

Jeg søger sider med fotos af flotte (besøgs)haver. Det hus jeg overvejer at
købe har en grund på 6.200 kvadratmeter, hvoraf ca. halvdelen er "skov"
bestående af blandet løv og nogle grantræer.

For år tilbage kom jeg meget i Lille Malunds have i Klovborg, som - før det
japanske tog overhånd - var mit ideal af en have. Ikke meget geometri, men
afslappet engelsk landstil og der var også en del bevoksning, hvor der var
stiforløb ind imellem træerne og hvor der var bl.a. Rhododendron og
Clematis.

Hvem kender nogle sider, hvor jeg kan se fotos af noget lignende? De
billeder der er på nettet fra Lille Malund, er ikke særligt gode og
inspirerende.

Tillægsspørgsmål: Er der nogen der kan anbefale en havekonsulent/arkitekt
der ikke er så geometrisk og symmetrisk i hovedet, men er god til at tage
udgangspunkt i en "naturgrund" og bering af det lidt vilde og rustikke?

For god ordens skyld: Jeg huserer på Viborg-kanten
--
/ Mikkel

Fra : Finn Erichsen

Dato : 26-08-08 07:27

Hej Mikkel

Mikkel Mikkelsen <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev:
>Jeg søger sider med fotos af flotte
>(besøgs)haver. Det hus jeg overvejer at
>købe har en grund på 6.200
>kvadratmeter, hvoraf ca. halvdelen er "skov"
>bestående af blandet løv og nogle grantræer.

Som det nu skete fik jeg en noget usædvanlig PowerPoint
presentation for nogle dage siden med en have som jeg bestemt
vil beskrive som usædvanlig og jeg er på vej ned at se den i
september.

>For år tilbage kom jeg meget i Lille
> [...]

Som du sikker forstod, skrev jeg, ned. Det er fordi jeg bor i
Canberra ACT og denne have ligger i Victoria altså sådan 700km
syd på. Det er en blanding af en regnskov (koldt klima) det
vilde og ikke ordnede. En Engelsk landskabshave, det velordnede.
Fyldt med skulpturer, bestemt ikke højtravende men
overordentligt overraskende og for mig også morsomme, det
kunstneriske. Ja det er så overraskende en have så vi har
besluttet at køre der ned på en forlænget week end for netop at
se denne have.

Som jeg også skriver så har jeg den som en PowerPoint
pressentation så hvis du vil se den kan jeg sende den til dig
men så må du sende mig din e mail adresse min er
elveplum(snabel a)cyberone.com.au og jeg vil jeg sende den PPS
en, der står også adressen i Victoria

Cheers Finn

--
Finn Canberra Australia