Hvordan tætner man små huller i et ståltag~
Fra : ChrisH

Dato : 24-08-08 03:15

Hejsa!

Jeg er ved at gå skruerne efter i mit 5 år gamle ståltag (sorte tegl)
og har selvfølgelig fundet en række steder hvor skruen ikke enten ikke
har fat i et bræt under taget eller hvor skruen helt mangler.
Spørgsmålet er hvordan man tætner de huller hvor man ikke har mulighed
for at komme ned under taget og sætte et bræt som skruen kan få fat i?

Mvh.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 24-08-08 14:08

ChrisH <chris.hvelplund@gmail.com> wrote:
> Hejsa!

> Spørgsmålet er hvordan man tætner de huller hvor man ikke har mulighed
> for at komme ned under taget og sætte et bræt som skruen kan få fat i?

Silikonefuge

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-08-08 16:30

"ChrisH" <chris.hvelplund@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

-------

Det lyder som en rigtig gang fusk. Er det hjemmelavet?

Men sort byggesilicone er fint. Alternativt et produkt på MS-polymer basis
(f.eks. Tec7). Det skulle have længere holdbarhed.

- Martin

Fra : Max

Dato : 24-08-08 16:46

Hej Chris

> Spørgsmålet er hvordan man tætner de huller hvor man ikke har mulighed

En klat Tagkit fra Borups

http://www.borup-kemi.dk/55fda294-ca3f-4e77-bbb5-faf3f4718947.W5Doc?mid=F1879FB9-0667-4BCE-A161-768F0A82CD0E&&subHeading=Tag-Kit&Heading=Tag-Kit

--
Mvh Max

Fra : Klaus G.

Dato : 25-08-08 17:48

> [...]
> Spørgsmålet er hvordan man tætner de huller hvor man ikke har mulighed
> for at komme ned under taget og sætte et bræt som skruen kan få fat i?
Noget sort meget slidstærkt fugemasse.

Og hvorfor hulen siger alle folk Silicone? Det er langt fra noget jeg vil
anbefale. Eller er i af "den gamle skole", hvor alt der kommer ud af en
fugepistol helt automatisk er silicone eller sikomastik(staveplade?). Hvis
vi snakker rigtig silicone fugemasse, så er det jo ikke engang specielt glad
for sollys.

SikaFlex 15LM er en meget meget stærk gummifuge men også dyr. Den kan holde,
hvis man ellers lige får gjort rent der hvor man smider fugemassen på.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-08-08 18:05

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> vi snakker rigtig silicone fugemasse, så er det jo ikke engang specielt

Netop derfor jeg anbefaler en MS-Polymer fugemasse....

- Martin

Fra : Max

Dato : 25-08-08 18:09

Hej Klaus

> Og hvorfor hulen siger alle folk Silicone? Det er langt fra noget jeg

Du læser åbenbart ikke alle indlæg ?

--
Mvh Max

Fra : langwadt@fonz.dk

Dato : 25-08-08 12:05

On 24 Aug., 11:14, ChrisH <chris.hvelpl...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Spørgsmålet er hvordan man tætner de huller hvor man ikke har mulighed
> for at komme ned under taget og sætte et bræt som skruen kan få fat i?

en stump selvklæbende tagpap, klip eller hug nogle runde lapper og set
dem over hullerne ?

-Lasse