Voss-komfur - efterspænde ovnlågens greb
Fra : Leo Jensen

Dato : 21-08-08 19:41

Hej

Vi har et Voss ELK 830-1, som vel er 5-6 år gammelt. Skruerne der holder
grebet er løse, men man kan ikke komme til at efterspænde dem, da lågens
yder- og inderside er nittet sammen. Eller er der noget jeg overser ???

Måske spørger jeg det forkerte sted, men jeg er sikker på at I i så fald nok
skal vise mig den rette vej...

MVH Leo

Fra : Michael Læsø

Dato : 24-08-08 15:17

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> yder- og inderside er nittet sammen. Eller er der noget jeg overser ???
>
> Måske spørger jeg det forkerte sted, men jeg er sikker på at I i så fald

Der er ikke noget du har overset.
Det er ikke den mest geniale måde de har lavet de gamle låger på.
Den eneste måde at få fastgjort håndtaget korrekt på er at bore nitterne ud,
fastgøre håndtaget og montere nye nitter.
Så vidt jeg husker er der noget med at der er lavet nogle andre skruer til
rep arbejde, hvor gevindet binder bedre.

Mvh. Michael
Trikker.