(Bad) - berøringsfrit amatur
Fra : Optimus Prime

Dato : 21-08-08 14:19

Ingen held i dk.bolig, så nu prøver jeg lykken her

Jeg overvejer et berøringsfrit amatur til min håndvask i badeværelset og
vil derfor meget gerne høre folks erfaringer med disse...

Og hvis nogen har links til flotte amaturer, så kom med dem

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-08 15:24

jeg har selv tænkt over det samme, men er kommet til den konklution at det
ikke er smart.

man kan på nogle modeller vælge temp på vandet på et lille håndtag på siden
af amaturet, men man kan ikke vælge flowstyrken på vandet ..

/Peter V

Fra : Armand

Dato : 21-08-08 23:41

Optimus Prime skrev:
> Ingen held i dk.bolig, så nu prøver jeg lykken her
>
> Jeg overvejer et berøringsfrit amatur til min håndvask i badeværelset og
> vil derfor meget gerne høre folks erfaringer med disse...

Ingen specifikerfaring, men dog en tanke:
Akkurat som med udeføleren på det digitale termometer i stuen; det
ledningfrie ringetryk ved hoveddøren; den ditto mus ved PC'en og mange
andre elektriske sager, kan så'en et armatur hænde ikke at fungerer blot
fordi det er løbet tør for batteri :-0

--
Armand.
(der efter en vis skepsis da en kamerat købte en elektrisk

Fra : Anders Majland

Dato : 22-08-08 07:37

> [...]
> ledningfrie ringetryk ved hoveddøren; den ditto mus ved PC'en og mange
> andre elektriske sager, kan så'en et armatur hænde ikke at fungerer blot

Jo - de findes også til bateridrift... Men det normale i offenlige rum er
tilsluttet 230V via en lille trafo.

Da vi lavede badeværelse overvejede vi det også meget. For det er jo rigtig
smart når man blot skal vaske hænder at man ikke får svinet amaturet til
eller for den sags skyld blot dryppet med vand på amatur og bord
(=kalkpletter)

Men ved en håndvask der også anvendes til f.eks tandbørstning kan det imho
være ligemeget. Der får man brug for at justere temperaturen og så er det
ikke berøringsfrit mere.

Så til et privat badeværelse - nej tak. Men til offenligt toilet / på en
arbejdsplads osv er det et hygiejnisk fremskridt. Men hver lige opmærkom på
at direkte sollys kan blokere sensoren .... Pisse irriterende at skulel stå
og skygge for vandhanen for at kunne få vand

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 25-08-08 20:53

> [...]
> (der efter en vis skepsis da en kamerat købte en elektrisk sæbedispenser,
> synes at dét er den ultimative husholdnings-gimmick)

Ha ha. Og sensorstyret halogen spots i entreen
Mvh
Mads K
Grej-luder
(kom til at gå ind på dealextreme.com som blev foreslået i en tråd
fornyligt. Har da foreløbigt købt 4 lygter og div. elektriske dingenoter
haha - og jeg nyder det )