Hvor køber jeg denne parasolfod?
Fra : manse999

Dato : 21-08-08 06:51

Hej med jer.

Jeg er på jagt efter følgende parasolfod:
www.sidsteojeblik.dk/parasolfod.jpg

Overdelen som stikker op af jorden er 6 kantet og går ned i et andet
rør i jorden som også er 6 kantet. Da kan den ikke dreje rundt.

Billedet er taget på en restaurant, men jeg kan ikke huske hvilken.

Håber på hjælp.

M.v.h.

Carsten

Fra : Lars

Dato : 21-08-08 16:41

manse999 skrev:
> [...]
> rør i jorden som også er 6 kantet. Da kan den ikke dreje rundt.
>
> Billedet er taget på en restaurant, men jeg kan ikke huske hvilken.

http://www.danskerhvervsbeklaedning.dk/bearbejdning/skiltning/299/sider/299_10omradeskilt.htm
(scroll ned i bunden)

Fra : Armand

Dato : 21-08-08 23:45

Lars skrev:

> http://www.danskerhvervsbeklaedning.dk/bearbejdning/skiltning/299/sider/299_10omradeskilt.htm
> (scroll ned i bunden)

Som godtnok kán se ud til det, men ikke er sekskantet!
Til gengæld har det en anden fiks måde at forhindre at røret roterer: En
tap der matcher et hul i den hængslede prop!

--
Armand.

Fra : Carsten

Dato : 22-08-08 17:18

Tak for svarene. Jeg er manse999. Sidst skrev jeg fra google - nu skriver
jeg hjemmefra.

Ikke helt forstået armand. Kan du prøve at forklare igen til tungnemme mig?

For mig at se sælger de ikke jordspydene på linket:
http://www.danskerhvervsbeklaedning.dk/bearbejdning/skiltning/299/sider/299_10omradeskilt.htm
men jeg kontakter dem og spørger på mandag.

Med venlig hilsen

Carsten

Fra : Armand

Dato : 22-08-08 19:27

Carsten skrev:

> Ikke helt forstået armand. Kan du prøve at forklare igen til tungnemme mig?

"En tap der matcher et hul i den hængslede prop" er også meget
sammenfattet, så ikke sært hvis du harsvært ved at få et billede på
nethinden frem!

Sagen er at det nedstøbte "jordspyd" har en lille prop så man ikke
træder i hullet hhv. taber ting og sager deri.
Prop er så meget sagt for den er ikke løs, men har derimod et hængsel i
den ene side og et mindre hul i midten til at få fat til at vippe det op.
Derved at nedstikningsrøret har en lille tap lige over jordhøjde kan
dækslets hul matches med tappen hvorved at nedstiknings-røret ikke kan
komme til at rotere hvis vinden fanger den tiltede parasol"

> http://www.danskerhvervsbeklaedning.dk/bearbejdning/skiltning/299/sider/299_10omradeskilt.htm

Jup!
Scroll ned til du under midten ser et blåt handicap-skilt samt
nummerskilt á bl.a. "17-29" - Lige dérover er der en række små billeder
hvoraf det midterste viser mekanikken!

--
Armand.