Nye indvendige døre
Fra : Tomas .

Dato : 19-08-08 18:25

Hejsa

Vi skal have skiftet nogle indvendige døre, da de gamle er både vinde
og skæve. Men hvilke skal vi kigge på, så vi ikke ender op med skæve
døre igen om en årrække?

--
Mvh.

Tomas

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 19-08-08 21:18

Hej Tomas

> Hejsa
>
> Vi skal have skiftet nogle indvendige døre, da de gamle er både vinde
> og skæve. Men hvilke skal vi kigge på, så vi ikke ender op med skæve
> døre igen om en årrække?

Ja det er et godt spørgsmål, problemet kan opstå ved billige fyldningsdøre
med dårlige limninger og ved store temperaturudsving.

http://www.swedoor.dk/ har gode døre, køb dog ikke de billigste - de har
døre til enhver pengepung.

Når du vælger karme ville jeg kigge på deres Flex-karm, let og elegant
system. Det karmen er dyrere sparer du i timeløn til din håndværker på
montagen.

Hvis du skal udskifte døre i hele dit hus ville jeg tage prislisten
http://www.swedoor.dk/index/product/brochures/prislister.htm (den er også
frit tilgængeligt i ethvert byggemarked) og forsøge at presse sælgeren 20%.
men det kommer selvfølgelig an på om det er en eller om det er 10 døre du
ønsker udskiftet.

Et godt sted at starte kunne være
http://e-traelasten.dk/Katalog/Doere%20vinduer%20og%20por.aspx?GroupID=73&ArticleID=1465
men det er kun et eksempel, de udbydes til salg overalt i de danske
trælaster.

Go vind med jagten på de nye døre :)

m.v.h.

Jesper G

Fra : Tomas .

Dato : 19-08-08 21:53

Jesper Godsk Nielsen <jesper_godsk@hotmail.com> skrev:
> [...]
>http://e-traelasten.dk/Katalog/Doere%20vind
>uer%20og%20por.aspx?GroupID=73&ArticleID=14 65
>men det er kun et eksempel, de udbydes til

Hej Jesper

Tusind tak for hjælpen. Vi har faktisk kigget lidt på netop
Swedoor, men synes priserne er lidt høje, men igen - skal det
holde, koster det jo også, men vi vil bestemt kigge på det.

Kan det virkeligt lade sig gøre, at presse dem 20%?

--
Mvh.

Tomas

Fra : Per H

Dato : 19-08-08 23:07

On 19 Aug 2008 20:53:27 GMT, Tomas . <huttelbuttel@hotmail.com> skrev:

> [...]

Swedore er gode, også ide døren

per

Fra : ZiGGi

Dato : 20-08-08 06:35

"Tomas ." <huttelbuttel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> holde, koster det jo også, men vi vil bestemt kigge på det.
>
> Kan det virkeligt lade sig gøre, at presse dem 20%?

Hejsa,

Vi har også gode erfaringer med Sweedor døre. I eksempelvis STARK kan man
uden de store problemer oprette en byggekonto. Det er normalt ikke noget
problem at forhandle sig til nogle fornuftige rabatter på den. Herefter kan
man normal forhandle sig til yderligere rabat på større indkøb så jeg tror
heller ikke at 20% vil være urealistisk.

/Michael

Fra : A. K.

Dato : 20-08-08 21:41

> [...]
> kan man normal forhandle sig til yderligere rabat på større indkøb så jeg
> tror heller ikke at 20% vil være urealistisk.

Hej, vi er lige gået igang med et større renoveringsprojekt af et hus vi
overtog for en uge siden, og i den forbindelse skal jeg ud at forhandle
byggekonto, og da vi så snakkede lidt om det på arbejde, fortalte en af
kollegaerne at han havde ved Stark, og at han fik 30%, men det har nok noget
at gøre med mængden man vil købe, det bedste skulle være at komme med en
beskrivelse af hvad du skal lave, jo mere du så køber = større rabat

Fra : jones_net

Dato : 19-08-08 23:44

On 19 Aug., 19:24, Tomas . <huttelbut...@hotmail.com> wrote:
> Hejsa
>
> Vi skal have skiftet nogle indvendige døre, da de gamle er både vinde
> og skæve. Men hvilke skal vi kigge på, så vi ikke ender op med skæve
> døre igen om en årrække?

Om Sweedoors døre bliver skæve ved jeg ikke, men jeg tvivler stærkt
på, at de bliver det hurtigere end andre...
Men i hvert fald, så er jeg utrolig glad for, at jeg valgte deres
Compact dør til min nye overetage. Det lukker godt for lyden, føles
gedigen, og er nem at arbejde med.
Flexkarmene er dyre, men meget lette at sætte op!

Da Compact dørene kom frem for ca. 1 år siden, var de sat ned til
næsten ½ pris (de skulle jo sælge nogen), men vent lidt på tilbuddene,
eller tag ned i byggemarkedet og hør hvad de kan gøre

/J