Muldvarpens skræk
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-08-08 22:12

Hej. Ved nogen her hvad planten der kaldes muldvarpens skræk, hedder? Og
evt. hvorfor den har fået tilnavnet?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John V.

Dato : 18-08-08 00:10

> Hej. Ved nogen her hvad planten der kaldes muldvarpens skræk, hedder? Og
> [...]
Hvidløg..

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-08-08 16:38

On Sun, 17 Aug 2008 23:11:44 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Hej. Ved nogen her hvad planten der kaldes muldvarpens skræk, hedder? Og
>evt. hvorfor den har fået tilnavnet?

Der var en tråd her i gruppen engang, men jeg kan ikke finde den.
Det er en staude, hvis løg lugter som en Ræv.
mvh ebbe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-08-08 20:40

Det lyder lidt som ramsløg.