fuge ved væg ved gulvlægning
Fra : mikael

Dato : 17-08-08 11:31

Jeg skal til at lægge et kähs gulv. stavparket 3 lags,
rummet er enkelt sted 11 meter.
Iflg Kährs tekn håndbog skal jeg så have ca 15 mm fuge.i hver ende. Er
det virkeligt nødvendigt.
I det gulv jeg lige har taget op , var max 5-10 mm. Og det var uden
problemer
Det var dog kun 8 mm , dette er 15 mm,
Ingen gulvvarme.
Er der nogen der har forstand på det?
Mikael

Fra : Martin Bak

Dato : 17-08-08 18:49

"mikael" <mikaelkristen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

----

Ja. Kährs!
Hold dig bare til læggeforskrifterne.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Optimus Prime

Dato : 19-08-08 07:50

Martin Bak skrev:
> Ja. Kährs!
> Hold dig bare til læggeforskrifterne.

Bliver der senere problemer med gulvet er der ingen kære mor hvis man
ikke har fulgt producentens forskrifter - så det er også min anbefaling

Fra : CC

Dato : 17-08-08 19:00

"mikael" skrev i en meddelelse ...
[...]

Det kommer lidt and på hvor stort gulvet er, men jeg vil lave fugen 2-3 mm
mindre end tykkelsen af fodpanelet, dog min. 10 mm

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-08-08 19:59

"mikael" <mikaelkristen@gmail.com> wrote in message
[...]

<Absolut amatør tale on>

Det er "sommer nu", og gulvet vil trække sig sammen til vinter, så jeg ville
vælge max 1 cm, eller som en anden er inde på et par mm mindre end
fodlisterne.

<absolut amatør tale off>

Bjarne K.