Afløser for hasper?
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-08-08 05:38

Hej.
Jeg har helt gammeldags vinduer med hængsler i siden og 2 hasper til at
holde vinduerne lukket, i min kælder.
Jeg har fået sat nogen ting fast foran flere af vinduerne, som næsten
umuliggør at åbne og lukke vinduerne.
Findes der nogen åbne/lukke-anordninger som kan afløse de gamle hasper,
og som samtidig kan betjenes ca en meter fra?
Jeg tænker på nogen i stil med en manuel markise, hvor man bruger en
stang til at dreje en spindel.
Kai

Fra : Max

Dato : 17-08-08 07:25

Hej Kai

> Findes der nogen åbne/lukke-anordninger som kan afløse de gamle
> hasper, og som samtidig kan betjenes ca en meter fra?

En elektrisk vinduesåbner kan klare opgaven.

--
Mvh Max

Fra : Lars

Dato : 17-08-08 08:59

Fister Løgsovs skrev:
> [...]
> og som samtidig kan betjenes ca en meter fra?
> Jeg tænker på nogen i stil med en manuel markise, hvor man bruger en

Ja, det hedder en spindelåbner.

Men som Max er inde på, så er det måske bedre med en alm. elektrisk
vinduesåbner - det er ikke væsentligt dyrere og noget lettere at
montere, især hvis du køber en model m. adapter som f.eks. denne:

http://www.venset.dk/Text/?m=text&id=92

Fra : Max

Dato : 18-08-08 06:53

Hej Lars

> montere, især hvis du køber en model m. adapter som f.eks. denne:
>
> http://www.venset.dk/Text/?m=text&id=92

Tak for den link, så slap jeg for at lede efter en.

--
Mvh Max