Død græsslåmaskine (selvforskyldt)
Fra : ThomasT

Dato : 15-08-08 00:39

Hej jeg har en fin 3 år gammel Partner græsslåmaskine med B & S 6,5
hk, som jeg er (var) meget glad for. Her er hændelsesforløbet for
"aflivningen".

14 dage siden: Slår græs ganske som jeg plejer, men maskinen løber tør
3-4 min før jeg er færdig og jeg henter den 5-liters benzindunk og
fylder på, synes godt nok det lugter mere af fortynder end af benzin,
men tænker ikke yderligere over det (idiot). Maskinen starter uden
problemer og jeg slår færdig.

7 dage siden: Plænen trænger igen, men maskinen vil ingenting og mens
jeg står og hiver begyndte en dust af fortynder/acetone at komme ud af
motoren, damn.....ind og tjekke dunken og ja, det var den forkerte
indeholdende en udiffinerbar flydende væske. Tømmer maskinen (tank og
svømmerhus) og fylder den med benzin og efter en del forsøg går den i
gang og jeg får slået græsset og slukker maskinen og stiller den i
skuret (og håber).

I går: Maskinen er død!!

Måske har den revet cylinderen og derved mistet kompressionen, men jeg
håber det er noget mere "simpelt".

Så er det jeg vil høre: Er den helt død = tur til Bauhaus efter en ny,
eller kan det betale at sende den til reperatøren i håb om at han kan
få liv i den igen (den kostedet 2999,-)? Den har kun været brugt 10
gange pga. ombygning af hus i ca. 3 år, så den er som ny.

Med venlig hilsen

Thomas Thomsen

Fra : Jørgen

Dato : 15-08-08 08:12

ThomasT skrev:
> [...]
> få liv i den igen (den kostedet 2999,-)? Den har kun været brugt 10
> gange pga. ombygning af hus i ca. 3 år, så den er som ny.

Der sidder en lille membran ved karburatoren, den er muligvis blevet
opløst af fortynder, den koster ca kr. 300 af få skiftet du sparer ca.
en ½ times arbejde, hvis du kan gøre det selv

fra
Jørgen

Fra : ThomasT

Dato : 15-08-08 01:42

Det lyder spændende. Det må undersøges.

Det er egentligt utroligt at den overhovedet kunne køre på fortynder.

Tror jeg sender den til reperatøren. Er stadig i gang med renoveringen
af huset og det tager alt min tid.

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-08 10:13

ThomasT skrev:

> Det er egentligt utroligt at den overhovedet kunne køre på fortynder.

Hvorfor?

Når den er varm kan den formentlig køre både på petroleum, terpentin og hvad
har vi alt
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Henning B.

Dato : 15-08-08 23:31

Hejsa.

Konen prøvede at hælde diesel på vores i går mens den stadig var varm,det
var den sgu ikke glad for .
Den røg en del og gik i stå....
Det er da ikke til at forstå.............

Henning .

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-08 23:43

Henning B. skrev:

> Konen prøvede at hælde diesel på vores i går mens den stadig var
> varm,det var den sgu ikke glad for .
> Den røg en del og gik i stå....
> Det er da ikke til at forstå.............

I skal vel bare ha sat kompressionen lidt op og erstattet kaburatoren med et
indsprøjtningsanlæg, så er dén lille sag klaret!