Køb af græstrimmer
Fra : Janner

Dato : 14-08-08 13:51

Ja emnet siger det, men hvad model skal man købt?

Købte i sommeren en billig Black and Decker med snørre, mmm da meget af det
græs den skal trimme er op ad flise kanter eller mur/hegn holdt en sådan
rulle snørre jo ikke ret længe ... Skulle fandme lære den og købte for en
rørlig formue en rulle med masser af løs snor .. Men ak ja så var
vidunderbarnets fremførings mekanisme blevet træt. - Ja hvad får man for
199.

Har ikke den vanvittige drøm om en evt. ny skal være på akku eller benzin,
men gerne nogen uden snørre eller med noget der holder lidt bedre. En med
aut fremføring spoler jo en helvedes masse snor ud inden man kan nå klø sig
selv i røv##. Har hørt om nogen med en "fast wire" hvor man blot skifter
hele wiren efter behov. Har også via nettet set på Bosch's modeller med den
her "nylon / plastic" agtige kniv .. men dur det og hvad koster en posefuld
knive mon?

Gode råd modtages ... og mine kanter TRÆNGER så skal snart ha købt ind.

På forhånd tak og fortsat fortryllende go' sommer *G*

/Jan

Fra : Gamle

Dato : 14-08-08 14:24

Janner wrote:
> Ja emnet siger det, men hvad model skal man købt?
>
> Købte i sommeren en billig Black and Decker med snørre
> Men ak ja så var vidunderbarnets fremførings mekanisme blevet træt. -
> Ja hvad får man for 199.

Hej B & D kan åbenbart ikke lave græstrimmere hvor fremføringsmekanismen kan
holde.
Vi købte deres akku model 18 V.
Efter lidt mere end 1 sæson var den kaput. På een opladning åd den 15 m.
org. line.
Har lige fået den repareret u/b.
Så mit råd er, køb et andet mærke.
Det er sidste gang jeg køber B&D

Mvh.
Torben
god sommer

Fra : Janner

Dato : 14-08-08 15:11

> [...]
> holde.
> Vi købte deres akku model 18 V.
> Efter lidt mere end 1 sæson var den kaput. På een opladning åd den 15 m.

Har faktisk også altid betragtet B & D som noget tarveligt lort, men den
trimmer jeg købte har jeg kun fået bekræftet det.
Købte den på "bud" i Netto og gemte desværre ikke min bon, ellers havde de
fået den igen havde de.

/Jan

Fra : Mads

Dato : 14-08-08 16:53

On Thu, 14 Aug 2008 16:11:26 +0200, "Janner"
<baumspieler@NOTVALID.NONO> wrote:

> [...]
>trimmer jeg købte har jeg kun fået bekræftet det.
>Købte den på "bud" i Netto og gemte desværre ikke min bon, ellers havde de

Jeg købte sidste år en lille Flymo trimmer i Bilka til ca 200 kr.
Den har fungeret perfekt og det er meget nemt, både at føre
tråden frem og sætte ny tråd på rullen. ( bruger den billigste
tråd fra Fakta som jeg vikler på den originalle rulle )

mvh Mads

Fra : Erik Andersen

Dato : 15-08-08 09:49

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tråden frem og sætte ny tråd på rullen. ( bruger den billigste
> tråd fra Fakta som jeg vikler på den originalle rulle )

Efter megen undersøgelse af flere produkter, købte jeg for nylig en Bosch
med støttehjul og 2 slags tråd og teleskopskaft i Silvan.
God krafrig motor
Støttehjul er spild og duer ikke til noget særligt.
Der er kun en enkelt tråd i den og den er SINDSYG at få ud når den knækker
helt inde i rullen. Det er den tilbøjelig til hos mig, da jeg har en den
betonkanter den skal køre op ad.
Umiddelbart kører den godt med de ekstra dobbelte kraftige tråd, men den
slår hårdt på svage planter.
Teleskopskaft er super.
Hvis den virker(ikke knækker tråden) bruger den ikke meget tråd.
Før den havde jeg en billig fra Metro, men den er slidt op i selve spolen og
der kan ikke købes en ny spole til den. Jeg var egentlig glad for den, selv
om den var lidt for kort til mig.
I dag aner jeg ikke hvad jeg ville købe.
/Erik

Fra : Kåre

Dato : 15-08-08 10:15

> [...]
> for en rørlig formue en rulle med masser af løs snor .. Men ak ja så var
> vidunderbarnets fremførings mekanisme blevet træt. - Ja hvad får man for

Jeg har købt en Flymo batteri trimmer. DEJLIGT med batteri. Købt brugt for
200, men der skulle så et ny batteri i.
Den har automatisk fremføring af snoren (sådan en blå plastik snor). Den
fungere upåklageligt. Der fulgte en ny rulle snor med, men jeg har endnu
ikke prøvet at fylde ny snor på, så det er ikke fordi den bare lige
forsvinder.
Har haft den i et par år nu, men jeg er så heller ikke specielt pernittet
med græskanterne. Men den bliver da sædvanligvis brugt efter hver klipning.

Kåre

Fra : hamselv

Dato : 15-08-08 12:10

Kan en af disse mon bruges
http://www.flymo-partner.dk/node1855.aspx?nid=49016

Har selv en colibri.
En rulle med 150 m/2mm tråd kan købes for ca. 140,- på tilbud og der er vel
til ca 3 års forbrug.

henrik

Fra : Janner

Dato : 15-08-08 16:46

Takker for alle budene.

Har nu købt en Bosch med batteri og de hersens nylon knive, nåede bruge den
i 2 minutter inden vor herre lukkede op for sluserne.

Så nu jeg spændt på om det er noget der dur'

/Jan