Texas tilbehør, kost, klipper mv.
Fra : Martin Bak

Dato : 11-08-08 10:47

Hej gruppe.

Er der nogen her der har, eller har haft tilbehør til deres Texas
havefræser?

Jeg spørger fordi at jeg har købt en kost, en sneslynge og en
cylinderklipper brugt.

Ud af 2 forskellige ældre fræsere har jeg bikset en sammen, men jeg er i
tvivl om, hvordan remtrækket til tilbehøret skal sidde. Det har nemlig
betydning for hvordan jeg skal udstyre fræseren med hensyn til remhjul osv.

Hvis nogen har efaringer med sådant tilbehør, vil I så lige give en
beskrivelse? Jeg går ud fra, at tilbehøret ikke skal være permanent
indkoblet?

Nu består fræserparken af 1 ginge (med rigtig gearkasse) til at fræse med, 1
Texas (med rigtig gearkasse) til at pløje og hyppe med, og en ikke helt
færdigsamlet Texas (med remgearing) til diverse tilbehør. Alle 3 udstyret
med Kawasaki 5HP motorer.
De suppleres iøvrigt af min gamle Fordson Super Major fra 1962

--
Martin
www.martinbak.dk/