altankasser drukner!?
Fra : Armand

Dato : 09-08-08 15:18

Mine altankasser sidder monteret ca. 25 cm under et 125mm bredt
"gelænderbrædt" på terrassen men alligevel drukner de når det regner som
det har gjort den senere tid. Især på den vestvendte side af terranssen
er det galt, men senest er det også gået ud over d+em der sidder på den
sydvendte side.

Er det et almindeligt kendt altan-problem og ifald: er der et ligeså
almindeligt trick imod det?

--
Armand

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-08 09:23

On 9 Aug., 16:18, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> sydvendte side.
>
> Er det et almindeligt kendt altan-problem og ifald: er der et ligeså

Nu kan jeg ikke helt tyde dit setop, men det er vist normalt at man
skal bore et par huller i altankasse så vandet kan løbe af.

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 16:26

Bjarke Hansen skrev:

> Nu kan jeg ikke helt tyde dit setop, men det er vist normalt at man
> skal bore et par huller i altankasse så vandet kan løbe af.

Okay!?

I bunden eller oppe af siden?

--
Armand.

Fra : Hauge

Dato : 09-08-08 16:33

Hej
Armand wrote:
> I bunden eller oppe af siden?

Lidt oppe af siden, for ellers vil alt det vand du vander med, jo ryge lige
ud igen.

5 cm. oppe, vil jeg mene er ganske fint.

Mvh Hauge

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 21:12

Hauge skrev:
> Hej
>
> Lidt oppe af siden, for ellers vil alt det vand du vander med, jo ryge lige
> ud igen.
>
> 5 cm. oppe, vil jeg mene er ganske fint.

Tak - Jeg prøver!

Egentlig er det sært at et sådant hul ikke er std. på altankasser derved
at de må formodes at skulle bruges under åben himmel :-/

--
Armand.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-08-08 21:26

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
> Tak - Jeg prøver!

Kun hvis det er sphagnumjord, ellers løber det ud. Er det ikke kan du måske
starte med små huller, der gøres større til næste år, og så lægger du
langhåret sphagnum der, eller noget andet ikke-rådnende gennemtrængeligt,
f.eks. en tot fiberdug ell.lign.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads

Dato : 10-08-08 08:07

On Sat, 09 Aug 2008 22:11:32 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Egentlig er det sært at et sådant hul ikke er std. på altankasser derved
>at de må formodes at skulle bruges under åben himmel :-/

Nogen altankasser har nogen små koniske forhøjninger i bunden,
hvor der enten er, eller kan bores, et hul i toppen. Hullet sidder
dermed en 3 -4 cm over bunden af kassen.
Det er typisk i de billige altankasser af plastic du finder dem.
Jeg har ihvertfald købt sådanne kasser i både Bilka og Bauhaus.

mvh Mads

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 09-08-08 21:36

> Okay!?