Gladiolus
Fra : Grethe Hoff

Dato : 07-08-08 21:57

Hei!
Jeg er norsk, bosatt i Viborg. Jeg har satt ned riktig mange gladiolus i år,
de er så skjønne nu! Men jeg er rett uerfaren med dem. Vil de komme igjen
til neste år uten at jeg laver noget? Jeg har de dels i potter, dels i
bedet.

Mvh
Grethe
www.cegredesign.com

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-08-08 22:44

"Grethe Hoff" skrev i en meddelelse
> [...]
> i år, de er så skjønne nu! Men jeg er rett uerfaren med dem. Vil de
> komme igjen til neste år uten at jeg laver noget? Jeg har de dels i

De tåler ikke frost - og skal tages op i vinter og overvintre tørt f.x.
i en kasse på et frostfrit loft eller lign.

Jan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-08-08 08:54

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> De tåler ikke frost - og skal tages op i vinter og overvintre tørt f.x.
> i en kasse på et frostfrit loft eller lign.

Det er der ikke nogen der har fortalt mine gladiolus. De står lige så
fint som sidste år.

Mvh Trine

Fra : Rainman

Dato : 08-08-08 09:01

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Det er der ikke nogen der har fortalt mine gladiolus. De står lige så
> fint som sidste år.
>
> Mvh Trine

Der var vel stort set heller ikke frost sidste vinter. I hvert fald ikke
noget der gjorde at jorden frøs mere end ganske få mm ned.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-08 20:33

"Trine Kornum Christiansen" skrev i en meddelelse
> Det er der ikke nogen der har fortalt mine gladiolus. De står lige så
> fint som sidste år.
> Mvh Trine

OK

Så retter vi det til:

De tåler ikke hård frost - så afgår de ved døden.

http://www.dr.dk/DR2/Frilandshaven/Kokkenhave/20070820135343.htm

Jan

Fra : Grethe Hoff

Dato : 08-08-08 14:11

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igjen til neste år uten at jeg laver noget? Jeg har de dels i potter, dels

Takk for svar!
Nei, frost var det ikke meget av sist vinter. Vi er heller ikke vant til at
naboen klipper gresset i november! *lol*
Jeg tror jeg lar dem stå i jorden, går det så går det....)

Ha en fin weekend.

Grethe Hoff
www.cegredesign.com