skrotgenbrug oliefyr?
Fra : TP

Dato : 04-08-08 10:45

Hejsa

Har en oliekedel og en tank der må lade livet pga den nye tankregel.
Snakket med kommunen, og de siger jeg kan smide det på genbrugen eller til
en skrothandler

Det vejer vel en 2-300kg. Kan det betale sig at køre det til sådan en
fætter, og findes der sådan en på djursland

Fra : Anders Majland

Dato : 04-08-08 11:00

> Det vejer vel en 2-300kg. Kan det betale sig at køre det til sådan en
> fætter, og findes der sådan en på djursland

Prøv at kigge i ugeaviserne efter småannoncer. Det er ofte annoncer for
skrot afhentes/købes. Noget nemmere end selv at bakse med at levere det ...

Fra : Morten

Dato : 04-08-08 14:51

"TP" <nope@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>godt give et par hunrede kroner sidst jeg var afsted med et læs skrot på

Morten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-08 06:43

TP wrote:
> Kan det betale sig at køre det til sådan en
> fætter,

Det er ikke et spørgsmål om det kan betale sig men om hvor du lovligt kan
slippe af med den slags miljøfarligt affald.

Erik Ginnerskov

Fra : sidse

Dato : 05-08-08 20:51

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message

> Det er ikke et spørgsmål om det kan betale sig men om hvor du lovligt kan
> slippe af med den slags miljøfarligt affald.

> [...]

Og det kan du hos skrothandleren og samtidig få penge for det.
fra 1kr til 2,40kr pr kilo
En tom olietank er ikke miljøaffald, det er jernskrot.
Vil du være sikker, så skal du bore et 10mm hul i bunden,så du e rsikke rpå
den er tom.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-08 21:00

sidse wrote:

> En tom olietank er ikke miljøaffald, det er jernskrot.
> Vil du være sikker, så skal du bore et 10mm hul i bunden,så du e
> rsikke rpå den er tom.

Så nemt er det desværre ikke. Der har gennem årene hvor tanken har været i
brug, samlet sig et lag slam i bunden af tanken, så jo, en tom men brugt
olietank er miljøaffald og skal derfor bortskaffes efter forskrifterne for
den slags.

Erik Ginnerskov

Fra : sidse

Dato : 06-08-08 21:24

> [...]
> olietank er miljøaffald og skal derfor bortskaffes efter forskrifterne for

og forskrifterne for at bortskaffe en olietank er at aflevere den til en
skrothandler som jernskrot
http://www.miljoe.kk.dk/private/olietanke/bortskaffelse

Henrik

Fra : Finn Egmose

Dato : 10-08-08 08:31

"sidse" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message

> og forskrifterne for at bortskaffe en olietank er at aflevere den til en
> [...]
De fleste skrothandlere forlanger at tanken er skåret op og rengjort før de
vil have med den at gøre. En tank der er opskåret og rengjort giver de 1
krone pr kg for ved aflevering så det er et spørgsmål om det er sliddet
værd. På de fleste kommuners genbrugstationer kan du komme af med tanken i
hel tilstand hvis den er tom for olie og spulet igennem med vand bagefter

Fra : Armand

Dato : 10-08-08 11:53

Finn Egmose <fimus skrev:

> [...]
> hel tilstand hvis den er tom for olie og spulet igennem med vand bagefter

Forbavsende!
Når vi taler om miljørigtig afhændelse, så er der ingen fornuf i at
tvinge folk til selv at spule deres gamle tank indvendig (á hvor ender
dét vand/olie henne) =

--
Armand.

Fra : Finn Egmose

Dato : 10-08-08 16:26

> [...]
> Når vi taler om miljørigtig afhændelse, så er der ingen fornuf i at tvinge
> folk til selv at spule deres gamle tank indvendig (á hvor ender dét

Genbrugspladserne har jo en afdeling til olieholdigt affald hvor den slags
skal afleveres.Der er vel forhåbentlig ikke nogen der er så tumpede at de
kunne finde på at skylle det ud i kloakken.

Mvh
Finn

Fra : Armand

Dato : 13-08-08 00:06

Finn Egmose <fimus skrev:

> Genbrugspladserne har jo en afdeling til olieholdigt affald hvor den slags
> skal afleveres.Der er vel forhåbentlig ikke nogen der er så tumpede at de
> kunne finde på at skylle det ud i kloakken.

Er på plænen da bedre?
Eller for den sags skyld nogetsteds på de private matrikel??

Så hvad er det egentlig at man, i så fald, lægger op til fra kommunal side!

Aprospos:
Jeg har en kammerat med et 6 år gammelt hus der er bygget på en grund
som kommunen har byggemodnet ved at nivellere med fyldjord - Og nu har
han p.g.a. en jordprøve i.f.m. bortskaffelse af jord fra sokkel-gravning
til garagen, fået stempel på at han bor på en forurenet grund (for egen
regning!) =

--
Armand.