Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt video kamera - hvad skal vi vælge
Fra : Carsten H

Dato : 17-09-08 18:45

Vi vil invisterer i et videokamera.

Selvfølgelig kan vi gå i en forretning og se på udvalg. men der er de oftest
kun ude på at sælge de modeller de har.

Hvis jeg nu går et det "bedste" i 3 prisgrupper, hvad skal jeg så gå efter.

Skal bruges til lidt af hvert.

Ønsker:
Det skal være nemt at få overført til PC, så jeg selv kan redigerer og
brænde til DVD
Det skal selvfølgelig være med 16:9 og digital stereo lyd

prisgrupper:
5000,-
6500,-
8000,-

Carsten

Fra : Claus Smith

Dato : 17-09-08 21:09

Prøv at se om Canon FS100 er noget for jer, er selv blevet meget overrasket
over den i forhold til prisen.

Claus Smith

Fra : Pico

Dato : 17-09-08 22:48

Carsten H wrote:
> [...]
> brænde til DVD
> Det skal selvfølgelig være med 16:9 og digital stereo lyd

Jeg har et Sony HDR-SR11E, Det optaget film i den kvalitet det indstilles
til, SD eller HD, det kan tage stillbilleder på 10 Mb når det stilles til
stilbilleder, så er de i normal 3x4 format. Når man filmer kan der trykkes
på en knap så der tages stillbillder i 7,6 Mb det er samme opløsning bare i
9x16 format, altså der er kappet lidt af foroven og i bunden, billedet
bliver ligesom det man filmer.
Der er mange indstillingsmuligheder både i video og stilbilleder, jeg har
her i sommer brugt det til begge dele
Du kan læse lidt om dem her:
http://www.sony.dk/product/hdd-avchd-hard-disk-drive
--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 18-09-08 21:58

Carsten H wrote:
> Vi vil invisterer i et videokamera.

Prøv evt. at se PCPlanet nr. 8 (24 juli - 21 august) der er en gennemgang af
12 videokamere i forskellige prisklasser.
http://www.pc-planet-magasinet.dk/
kan ses her
http://www.pc-planet-magasinet.dk/index.php?mod=tests&area=1&id=54
Lån evt. på bibioloteket.
--
MVH
Pico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-09-08 21:28

"Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev

> Skal bruges til lidt af hvert.

Dur ikke!

Det er ikke et kriterium, man kan rådgive ud fra. F.eks. skal du tre måneder
til australien, så vil et HHD (harddisk drive) cam ikke være godt til dig,
der skal du bruge bånd. Så du må være mere specifik om dine behov.

Dernæst, skal du kunne tilslutte ekstern mic og andre ting?

Alle cams i dag tillader let overførsel. Bånd er bare langsommere fordi det
sker i realtid, med mindre du køber et dyrt Sony.

Claus