Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony Alpha 900
Fra : Søren Friberg

Dato : 16-09-08 20:13

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-09-08 20:57

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message
news:48d00550$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

Der er også noget omtale på
http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA900/AA900A.HTM
http://www.anandtech.com/digitalcameras/showdoc.aspx?i=3406

> Er Nikon og Canon egentlig de eneste ene?

Hvad mener du mere præcist ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren Friberg

Dato : 16-09-08 23:12

Mogens Hansen skrev:
> "Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message

> [...]
At den virker ret cool til prisen.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-09-08 11:51

"Mogens Hansen" >

> Der er også noget omtale på
> [...]

Wow - hvilket fint eksempel - på den enorme bias mod Canon
og til dels Nikon. At en tråd om en verdens rekord i opløsning
på et dslr fra en anden fabrikant ikke kan generere nogen respons
af betydning. Et kamera til 3000$, der på flere punkter overgår
Canons flagskib til 8000$, blir helt ignoreret.. )-max-

Fra : Søren Friberg

Dato : 17-09-08 18:25

-max- skrev:
> [...]
> af betydning. Et kamera til 3000$, der på flere punkter overgår
> Canons flagskib til 8000$, blir helt ignoreret.. )-max-

Det havde sikkert hjulpet, hvis Mogens havde startet tråden.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-09-08 20:14

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Det havde sikkert hjulpet, hvis Mogens havde startet tråden.

Jeg startede en tråd om Sony A900 den 9/9, da den annonceret.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren Friberg

Dato : 17-09-08 20:18

Mogens Hansen skrev:
> "Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Jeg startede en tråd om Sony A900 den 9/9, da den annonceret.

Ja, men så skulle jeg have set bedre efter.

Fra : Peter Holm

Dato : 17-09-08 18:30

-max- wrote:
> [...]
> af betydning. Et kamera til 3000$, der på flere punkter overgår
> Canons flagskib til 8000$, blir helt ignoreret.. )-max-

enig, men jeg tror også man ville nærstudere, hvis ikke man havde for 100K
glas i sin taske, som ikke sådan lige lader sig konvertere.
Og så er specs bare ikke alt. At en Passat har 220kh gør den ikke til en
Mercedes, for nu at simplificere.

mvh
peter

Fra : MW

Dato : 17-09-08 22:40

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> glas i sin taske, som ikke sådan lige lader sig konvertere.
> Og så er specs bare ikke alt. At en Passat har 220kh gør den ikke til en

Det var dog en besynderlig sammenligning

MW

Fra : aon

Dato : 18-09-08 17:21

> [...]
> glas i sin taske, som ikke sådan lige lader sig konvertere.
> Og så er specs bare ikke alt. At en Passat har 220kh gør den ikke til en

fed sammenligning

aon

Fra : KsK

Dato : 24-09-08 21:28

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> af betydning. Et kamera til 3000$, der på flere punkter overgår
> Canons flagskib til 8000$, blir helt ignoreret.. )-max-

hvad så MAX får du ikke længere rabat hos canon ???

PS du åben da vinduret nå du lakkere gulve ikk ???

KsK

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-09-08 15:59

-max- havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> af betydning. Et kamera til 3000$, der på flere punkter overgår
> Canons flagskib til 8000$, blir helt ignoreret.. )-max-

Nææ nej, jeg fik lige mit A900 igår, og woow det er lækket.

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 25-09-08 18:01

Martin Vollert skrev:
> -max- havde fået den ide at fortælle:
>
> Nææ nej, jeg fik lige mit A900 igår, og woow det er lækket.

Tillykke og det kan da være spændende at høre nærmere om dine erfaringer
senere

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-09-08 09:24

"Martin Vollert" <mit

> -max- havde fået den ide at fortælle:
>
> Nææ nej, jeg fik lige mit A900 igår, og woow det er lækket.
>
> --
> Hilsen Martin.

Du er godt nok hurtig - hvilke objektiver - post nogle billeder.

Kunne rigtig godt tænke mig at se noget vidvinkel under dårlige
lysforhold, sådan noget 1/5 - 1/25 med og uden vibrations dæmpning.
Det ville være en normal situation for mig, hvor jeg presser mit 1ds2
1600 iso med 24/1,4 eller 35/1,4 til grænsen eller lidt over --
Har kameraet forøvrigt auto iso med max iso indstillings mulighed.?
-max-

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-09-08 10:05

> [...]

> Det ville være en normal situation for mig, hvor jeg presser mit 1ds2
> 1600 iso med 24/1,4 eller 35/1,4 til grænsen eller lidt over --

Jeg kan nuppe nogen med mit 28mm F2,8.
Men her er nogen her taget igår aftes med min 50mm F1,7, der er fra 1600 iso
3200iso og 6400iso ved F1,7 F2,0 F2,8 F4 F8.
De er importeret i CS3 og konverteret til Jpegs med alt sat til 0 og alt NR
i kamera er slået fra.

http://picasaweb.google.dk/vollert/A900#

> Har kameraet forøvrigt auto iso med max iso indstillings mulighed.?

Jep der er 5 autoiso muligheder
400-1600
400-800
200-1600
200-800
200-400

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-09-08 10:09

Martin Vollert havde fået den ide at fortælle:

> Jep der er 5 autoiso muligheder
> 400-1600
> 400-800
> 200-1600
> 200-800
> 200-400

Eller det må være et nej der er 5 fast autoiso muligheder..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-09-08 11:13

"Martin Vollert"

> Martin Vollert havde fået den ide at fortælle:

> Eller det må være et nej der er 5 fast autoiso muligheder..
>

> --
> Hilsen Martin.

Tak for det Martin. 1/5s er nok lige optimistisk nok, men der er
bestemt brugbare skud imellem. Det er ikke rigtigt muligt at vudere
støj og billedkvalitet, med den kraftige komprimering og den "hyggelige"
TV belysning. Men umiddelbart ser det godt ud - jeg har kun kigget
på 1600 iso. Jeg har set højere iso andre steder, og der skal man nok
ikke gå, med mindre man virklig virklig virklig skal, 3200 iso ligner
resultatet fra et digicam ved 400 iso, ikke så kønt, eller en effekt..

Sommerfuglen har ingen tegning i de "hvide" områder, uhmm og der er
vel ikke mere at komme efter i RAW filen - der tror jeg jeg kan trække
mere ud af mine, men det er jo ikke til at sige hvad der gemmer sig.

De faste auto iso indstillinger ser fornuftige ud - måske lidt påfaldende
at de ikke includerer iso 3200, men det er nok fornuftigt nok.

Det er den indbyggede vibrations dæmpning der for mig er "salgspunktet"
i forhold til konkurrenterne. Steady and shure shot - eller som vi plejer at
kalde det the Sass factor, hee.. )-max-

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-09-08 18:55

> [...]
> ikke gå, med mindre man virklig virklig virklig skal, 3200 iso ligner
> resultatet fra et digicam ved 400 iso, ikke så kønt, eller en effekt..

Hmm jeg ved nu ikke med 3200, når man tænker på dette
http://picasaweb.google.dk/vollert/A900#5250042705331731538 er direkte fra
kamera og uden nogen som helst behandling what so ever så kunne jeg godt
leve med det hvis det fik en lille tur gennem PS.

> Sommerfuglen har ingen tegning i de "hvide" områder, uhmm og der er
> vel ikke mere at komme efter i RAW filen - der tror jeg jeg kan trække
> mere ud af mine, men det er jo ikke til at sige hvad der gemmer sig.

Hmm det havde jeg ik lagt mærke til jeg kigger da lige på rawfilen i CS3
i stedet for picasa, og joo sørme om der ik var, men så syntes jeg billedet
bliver for mørkt og dog ?..
http://picasaweb.google.dk/vollert/A900#5250389325412934242

> De faste auto iso indstillinger ser fornuftige ud - måske lidt
> påfaldende at de ikke includerer iso 3200, men det er nok fornuftigt
> nok.

Ja det tror jeg, hvis man skal helt derop er det vist godtnok man selv skal
vælge det, så er man også klar over at resultatet måske ikke er til en
facadeposter.

> Det er den indbyggede vibrations dæmpning der for mig er
> "salgspunktet" i forhold til konkurrenterne. Steady and shure shot - eller
> som vi
> plejer at kalde det the Sass factor, hee.. )-max-

Well nu kommer jeg fra et KM7D så jeg ligger ik så meget mærke til det der
SSS det er der bare og det fungere bare uanset hvilket objektiv jeg har på,
selv på min Minolta 50mm F1.7 og det er lækkert til koncert og den slags,
for nu er det jo også "kun" en 50mm igen.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-09-08 02:14

"Martin Vollert"

> [...]
> uden nogen som helst behandling what so ever så kunne jeg godt leve med det hvis det fik

Ja det må jeg indrømme det ser umiddelbart fint ud - jeg har bare set
andre billeder hvor farvestøjen var meget slem..

> [...]
> for picasa, og joo sørme om der ik var, men så syntes jeg billedet bliver for mørkt og

Jeg kiggede på det andet billede, men det er godt at se hvor meget der
er at hente i konverteringen.

> [...]
> 50mm F1.7 og det er lækkert til koncert og den slags, for nu er det jo også "kun" en

Jaja - den er bestemt på min ønskeseddel. -max-

Fra : KsK

Dato : 27-09-08 21:58

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i meddelelsen

vil det siger du MAX ha talt rosene og anbefaldt noget du inter viste noget
som helst om ,,

og hvorfor skulle du med din ubehøvlhed Jag Hans K væk fra gruppe ,?? hvad
det fordu du had indset du ikke noget han til sokkeholderen

KsK

Fra : Søren Friberg

Dato : 27-09-08 22:41

KsK skrev:

> og hvorfor skulle du med din ubehøvlhed Jag Hans K væk fra gruppe ,??
> hvad det fordu du had indset du ikke noget han til sokkeholderen

IMO er de nu begge ret gode inden for hver deres genrer. Jeg skal ikke
kunne sige, hvem der mest ubehøvlet, men jeg kan sige i hvert fald, at
det på forskellig måde. Men nu er jeg ikke fantastisk god til at huske
på, hvem jeg bør være fornærmet på. Generelt er usenet nok et uddøende
monster, hvor de bedste fotografer nok i dag sidder andre steder.