Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
upload af fotos på nettet - Picasa 2 eller~
Fra : Ukendt

Dato : 16-09-08 13:20

Hej.

Jeg har brug for lidt sparring, idet jeg er meget i tvivl om hvilket program
jeg skal bruge til at uploade fotos på nettet med- valget står mellem Picasa
2 eller Photoshop.com.

Jeg har brug for dels at kunne uploade fotos som alle må se via et link (
til fotokritik m.v.), men har også behov for "ikke offentlige" fotoalbums
(fotos fra familiefester m.v.), som kun udvalgte må se.

Jeg har ingen hjemmeside selv - derfor ønsker jeg et sted hvortil jeg kan
uploade fotos.

Håber på mange inputs, da jeg selv er meget i tvivl og gerne vil høre for og
imod hvert af de nævnte programmer. Rent designmæssigt kan jeg selv bedst
lide Photoshop.com, men synes ikke, at jeg der har mulighed for "ikke
offentlige"private albums.

Ser frem til en masse inputs.

mvh

Jesper

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-09-08 14:02

"Jesper"
> Hej.
>
> Jeg har brug for lidt sparring, Håber på mange inputs,> Ser frem til en masse inputs.
>
> Jesper

Jeg har lavet et par sites for andre, de betaler 125,- kr
pr. år alt incl - også deres eget mindejligenumse.dk
- det er mit indput - nårh ja derudover kan man have
sine billeder liggende en million andre steder helt gratis.
Det er helt op til dig selv - og der skal faktisk ikke meget
omtanke til at lyfte dit eget site frem på Google top ti,
hvis det er det du vil.. -max-

Fra : Pico

Dato : 16-09-08 21:00

-max- wrote:
> [...]
> Det er helt op til dig selv - og der skal faktisk ikke meget
> omtanke til at lyfte dit eget site frem på Google top ti,

Kan du ikke udybe det lidt med tips max, jeg hjælper med et lille
forretnings firmasite og det er svært at få frem i rækken på Google
--
MVH
Pico

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-09-08 16:24

"Pico"

> Kan du ikke udybe det lidt med tips max, jeg hjælper med et lille forretnings firmasite
> og det er svært at få frem i rækken på Google
> [...]

Der skal være masser af link ind og ud - og masser af text -
sefølig, er dit firma et af en million lignende firmaer, skal
der nok mere til. Men externe link har en rigtig god effekt,
så det er værd at prøve - Desuden værdsætter jeg, og sikkert
andre, den service der ligger i at linke til andre relevante og
gode sites. Netværk er kilden til sucess ligegyldigt hva du laver.
-max-

Fra : Pico

Dato : 18-09-08 22:05

-max- wrote:
> [...]
> andre, den service der ligger i at linke til andre relevante og
> gode sites. Netværk er kilden til sucess ligegyldigt hva du laver.

Tak for info, går videre med det.
--
MVH
Pico

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-09-08 14:15

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og imod hvert af de nævnte programmer. Rent designmæssigt kan jeg selv
> bedst lide Photoshop.com, men synes ikke, at jeg der har mulighed for

Hej Jesper
Jeg bruger Google/ Picasaweb og jeg har prøvet adobe's men den er for
ustabil den er også kun i beta, ved Adobe får du 2 GB ved Picasa web 1 GB.
De kører ca ligehurtige/langsomme begge sider de kan det samme, men
Picasaweb er mere stabil og du for et program der fungere rigtigt godt især
i den nye der kommer. og du kan opgradere din kagerplads eks 10 GB for
104,55 om året

Kurt

Fra : BRSF-DK

Dato : 16-09-08 15:10

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og imod hvert af de nævnte programmer. Rent designmæssigt kan jeg selv
> bedst lide Photoshop.com, men synes ikke, at jeg der har mulighed for

Hej Jesper

som en opfølgning på, hvad andre har skrevet, så læs advarsler under
"BEMÆRK" her:

http://fotohobby.dk/Bjarne_foto_hobby.htm#Software_-_Digital_fotobehandling

Der er en del meninger om det at bruge gratis software til den slags

Bjarne Fahnøe
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk - www.news.fotohobby.dk

Fra : Olsen

Dato : 16-09-08 16:16

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> wrote in

> [...]
> for og imod hvert af de nævnte programmer. Rent designmæssigt kan jeg
> selv bedst lide Photoshop.com, men synes ikke, at jeg der har mulighed

Prøv denne (gratis). Der er godt nok meget skrammel, men det behøver man
jo ikke at se.
http://imageload.dk/

Hilsen
Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 20:23

> [...]
> og imod hvert af de nævnte programmer. Rent designmæssigt kan jeg selv
> bedst lide Photoshop.com, men synes ikke, at jeg der har mulighed for

Tak for jeres svar - det blev så Picasa, som "vandt",

mvh

Jesper