Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken kamera skal man købei New York?
Fra : Laskedyret

Dato : 15-09-08 00:15

Hejsa

Jeg skal til NY i næste uge og skal have købt mig et ordentligt
kamera. Jeg ved ikke meget om det, men leder efter et "mellemstort"
kamera altså ikke en kæmp klods og heller ikke disse små
lommekameraer. Det skal bruges til helt almindelig fotografering både
inde som ude.

1. Nogen som kender nogle gode butikker?
2. Nogen som kan nævne et godt spejlrefleks kamera hvor man virkelig
får noget for pengene i NY?
3. Andre ting man skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen - Jesper

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-09-08 07:33

"Laskedyret"
[...]

..
..
..
BH-photovideo skulle være en stor oplevelse,
med særdeles kompetente medarbejdere..!

Måske du bare skal lade dem anbefale et
kamera.. Men spørger du mig, ville en Sony
A300/A350 med en Tamron 17-50/2,8
nok være et fornuftigt valg. Glem kit
objektivet selvom det skulle være næsten
gratis..!

NYC er fuld af biiiilliiiige fotobutikker, men
er du smart går du i en stor bue udenom,
de er mere luskede end en jysk brugtvogns
forhandler (no offence) ). Har du betalt,
og finder ud af at du er blevet snydt kan du
true med bål og brand til du er blå i hovedet,
de rykker sig ikke en millimeter.

Ingen grund til at nævne at du kan blive opkrævet
told og moms ved hjemkomsten. Opladeren er
nok udstyret med US stik, så det skal du nok
skifte. Husk også at garantien på kameraet nok
ikke gælder i Danmark, objektiver har til gengæld
ofte verdens garanti. Så længe du holder dig fra
grey market import. -max-

Fra : Peter Holm

Dato : 15-09-08 19:21

> [...]
> forhandler (no offence) ). Har du betalt,
> og finder ud af at du er blevet snydt kan du
> true med bål og brand til du er blå i hovedet,

Indtil man stiller sig midt i butikken og med råb og fagter begynder at
advare de andre kunder i butikken:
'Listen everybody! Don't shop here. They will cheat you no matter what you
do. Steal your money, lie to you, Osv...'
Der var to scenarier; enten ville de tilkalde politiet, hvilket nok ville
være temmelig skidt i NY, eller også ville de erkende fejlen og give pengene
retur. Det endte heldigvis med det sidste i dette virkelige eksempel, hvor
de havde solgt et standard canon 75-300 til overpris som værende en 75-300
IS model.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 15-09-08 19:25

> BH-photovideo skulle være en stor oplevelse,
> med særdeles kompetente medarbejdere..!

hvis du kigger priserne på www.bhphoto.com inden afrejse, så husk at lægge
9% sales tax oveni prisen.
Dertil kommer dansk moms som andre også nævner.

God tur. BH er en rigtig FED butik som skal besøges uanset om man skal
handle eller ej. Jeg tvivler på der findes andre fotobutikker i den kaliber
anywhere.

Mvh
Peter

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 15-09-08 20:11

Peter Holm skrev:

> [...]
> handle eller ej. Jeg tvivler på der findes andre fotobutikker i den kaliber

Og bemærk at B&H er lukket om lørdagen. Inde på deres hjemmeside var der
vist en oversigt over andre jødiske lukkedage...

Der er også Adorama
<http://www.adorama.com/catalog.tpl?op=adorama_inside>, som ser ud til
at have et pænt udvalg. Men jeg kender ikke butikken eller deres priser...

--
Vh Kurt

Fra : ab©

Dato : 15-09-08 14:26

"Laskedyret" <laskedyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det, men leder efter et "mellemstort" kamera altså
> ikke en kæmp klods og heller ikke disse små
> lommekameraer. Det skal bruges til helt almindelig

Det er jo lige så vanskeligt at rådgive om kamerakøb som om bilkøb
Skulle jeg vælge i størrelsen mellem lomme- og DSLR-kameraer, ville jeg købe
et Nikon P80 http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cpp80.asp

min svigersøn så det i NY for ca. 1 md. siden til kr.1.500,- - men det var
ikke hos B&H - her var priserne væsentligt over gennemsnittet i forhold til
de øvrige store foto-forretninger, han kiggede på.

Er vi ovre i DSLR-afdelingen skal der en nærmere analyse af krav, budget og
behov til for at give et kvalificeret bud.

ab©

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-09-08 16:57

"Laskedyret" skrev i en meddelelse
> Jeg skal til NY i næste uge og skal have købt mig et ordentligt
> kamera.

Bemærk at ikke alt er lige billigt derovre, og hvis du er helt ærlig -
eller uheldig i tolden - så skal du betale 25% moms ved indførsel til
Danmark.

Desuden vil garantien formentlig ikke dække i Europa, da de fleste "kun"
kører med regionsgaranti på kameraer bl.a. pga små forskelle i
modellerne.

Kig i gruppen news:dk.fritid.foto.indkoeb hvor dit indlæg egentlig hører
hjemme - der er en del indlæg om handel af fotoudstyr i USA i forvejen.

Eller i news:dk.forbruger hvor der er indlæg om handel i USA generelt.

Jan

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-09-08 17:26

"Jan Vestergaard"

> Bemærk at ikke alt er lige billigt derovre, og hvis du er helt ærlig - eller uheldig i
> tolden - så skal du betale 25% moms ved indførsel til Danmark.
> Jan

Så billigt slipper han godt nok ikke hvis han er uheldig.. )
Hedder den ikke bøde + dobbelt told og moms - men som
de siger man får hvad man betaler for, så med sådan et klask
i enden blir kameraet også meget bedre.. Og lovligt sku..)-max-