Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Batteri: Originalt Nikon vs. Sanyo - erfar~
Fra : Janus

Dato : 13-09-08 22:44

Hej gruppe

Jeg skal bruge et ekstra batteri til mit Nikon, som spiser batterier af
typen "EN-EL3e".

Batteribyen.dk giver to muligheder:

   Originalen fra Nikon:
   Kapacitet: 1500 mAh
   Pris: 599 kr.

   Kopi fra Sanyo:
   Kapacitet: 1620 mAh
   Pris: 299 kr.

Unægteligt fristende at købe kopien til halv pris, og batteribyen lover
at kopien er 100 pct. kompatibel.

Nogen der har erfaringer hér?

Batteribyen nævner noget om at "infoLITHIUM" (som kommunikerer om
batteries tilstand), og som er en udfordring for kopi-producenterne:
http://www.batteribyen.dk/kvalitetsbatterier__hvad_er_det_-a-9.html?
i=1&osCsid=f84bce61232f20f0cb3be647cce4463d

mvh
Janus

Fra : Leif Langgaard

Dato : 13-09-08 23:15

"Janus" <foo@bar.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der har erfaringer hér?

Hej

Ikke lige med de batterier du nævner, men jeg har altid brugt billigste fra
www.ebay.de til min Canon DSRL, og har aldrig haft fejl på nogle af dem!

Det har været oppe tit i gruppen, og der er næsten enighed om at kopierne er
lige så gode, nogle siger endda at der er større kapacitet på de uoriginale!

Et er sikkert, Nikon tager din røv hvis du køber originalt

Her kan du se hvad de kan købes til!

http://foto.shop.ebay.de/?_from=R40&_npmv=3&_trksid=m38.l1313&_nkw=EN-EL3e&_sacat=625

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Danne

Dato : 14-09-08 08:11

"Janus" <foo@bar.com> skrev i meddelandet
> [...]
> http://www.batteribyen.dk/kvalitetsbatterier__hvad_er_det_-a-9.html?
> i=1&osCsid=f84bce61232f20f0cb3be647cce4463d

Jag känner inte till Sanyo batteriet men jag köpte ett annat
piratbatteri till min D70 och också har högre kapacitet med det
fungera inte alls bra. Till en början använde jag bara kit objektivet
och enstaka foton med blixt då märkte jag inga problem med pirat
batteriet.

När jag sedan började använda VR objektiv så kom problemen. Verkar som
kopian inte orkar hålla spänningen uppe vid VR och intern blixt.
Kameran säger att efter ett fåtal foton att batteriet är tomt. Väntar
man sedan någon minut kan man ta ett eller två foton till sedan får
man vänta igen. Med orginalbatteriet har jag inte problem, klara ca
400 foton. Utan blixt och enbart VR fungera kopian för ca 50-75 foton.
Utan VR och utan blixt fungera kopian nästan lika bra som nikon ca
300-400 bilder.

Nästa gång köper jag helt klart ett nikon orginal. Min kopia kostade
också ca halva priset mot nikon men 50-75 bilder mot 400 bilder är en
katastrof. Batteriet har sedan fått cyklats ett par gånger med det
blev ingen direkt skillnad.

Mvh Daniel

Fra : MW

Dato : 14-09-08 19:27

> [...]
> http://www.batteribyen.dk/kvalitetsbatterier__hvad_er_det_-a-9.html?
> i=1&osCsid=f84bce61232f20f0cb3be647cce4463d

Sanyo er batteriproducent blandt meget andet, så det kan jo være at Nikon
ligefrem får produceret deres batterier hos ?

MW

Fra : Bo Bjerre

Dato : 14-09-08 20:05

MW wrote:

> Sanyo er batteriproducent blandt meget andet, så det kan jo være at Nikon
> ligefrem får produceret deres batterier hos ?

Bestemt ikke umuligt. Nikon producerer IKKE selv batterier. Der er GP,
Sony, Sanyo, Panasonic og et par mere, der står for90% af batterierne...

Hvis jeg havde sikkerhed for at varen kom fra Sanyo ville jeg ikke tøve
med at køve.

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-08 17:53

Jeg kommer fra model hobby folket, de sværger blandtandet til Sanyo
batterier.

Så er det et ægte batteri, til ½ pris, så er der kun enting at sige .. køb.

Peter V

Fra : Janus

Dato : 15-09-08 16:39

On Sun, 14 Sep 2008 00:15:04 +0200, Leif Langgaard wrote:

> Det har været oppe tit i gruppen, og der er næsten enighed om at
> kopierne er lige så gode, nogle siger endda at der er større kapacitet
> på de uoriginale!

I dette tilfælde har Sanyos batteri en kapacitet på 1620 mAh, mod Nikon-
batteriets 1500 mAh:
<http://www.batteribyen.dk/advanced_search_result.php?
search_in_description=1&keywords=EN-
EL3e&osCsid=46edf304e222a8f2b9f302c1360266ae&x=0&y=0>

Janus

Fra : Janus

Dato : 15-09-08 16:41

On Sun, 14 Sep 2008 07:11:23 +0000, Danne wrote:

> [...]
> säger att efter ett fåtal foton att batteriet är tomt. Väntar man sedan
> någon minut kan man ta ett eller två foton till sedan får man vänta

Lyder irriterende, og måske noget af det, batteribyen er inde på i denne
artikel:
<http://www.batteribyen.dk/kvalitetsbatterier__hvad_er_det_-a-9.html?
i=1&osCsid=46edf304e222a8f2b9f302c1360266ae>

Janus

Fra : Janus

Dato : 15-09-08 16:45

On Sun, 14 Sep 2008 21:04:55 +0200, Bo Bjerre wrote:

> Hvis jeg havde sikkerhed for at varen kom fra Sanyo ville jeg ikke tøve
> med at køve.

Iflg. Batteribyen er der tale om et batteri fra Sanyo, som er 100 pct.
kompatibelt:
<http://www.batteribyen.dk/
en_el3e___batteri_til_nikon_digital_kamara__kompatibelt_-p-2015.html?
osCsid=46edf304e222a8f2b9f302c1360266ae>

Desuden er det omfattet af to års garanti:
<http://www.batteribyen.dk/information.php?
cID=46&osCsid=46edf304e222a8f2b9f302c1360266ae>

Tak for input.
Jeg bestiller et eksemplar og tjekker det ud.

Janus

-- // --

Nikon EN-EL3e (Kompatibelt)

Specifikationer
Type: Li-ion
Spænding: 7.4V
Kapacitet: 1620 mAh
Part No.: VAW13403
Celler: SANYO (Japan)

Fra : Janus

Dato : 20-10-08 23:12

On Mon, 15 Sep 2008 18:40:08 +0200, Leif Langgaard wrote:

> Selv tak, og dejligt at du melder tilbage med en konklusion, bare alle
> gjorde det, s fler man ikke man har svaret forgves!

Har modtaget batteriet. Det virker som det skal.

Dog undrer det mig lidt, at der ikke står "SANYO" eller andet på
batteriet. Det fremstår helt no-name-agtigt.

Men det virker som sagt OK. Har endnu ikke haft lejlighed til at teste
det mere videnskabeligt